advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > Software, Games & OS > Windows Vista

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 6 November 2006, 16:39   #11
JohannesAJ
Just Joined!

JohannesAJ's schermafbeelding

Standaard

Aan Microsoft B.V., Tony Krijnen,
Hoe komt het toch dat externe hardware -printers en scanners, webcams e.d.- niet meer via de XP-installatie cd zijn te installeren? Dat is de reden waarom ik geen Vista zal aanschaffen. Pas als mijn hardware niet meer bevalt en dus nieuwe 'moet' kopen, zal ik overstappen. Waarom zijn drivers van XP niet geschikt voor Vista?
JohannesAJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 November 2006, 23:30   #12
MS-Tonykrij
PCM Newbie

MS-Tonykrij's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar MS-Tonykrij
Standaard

Zoals in de andere post ook al werd gezegd door ShellGhost is de architectuur in Windows Vista veranderd om het moeilijker te maken voor virussen, spyware, rootkits en andere elende om zich te installeren, verbergen of te nestelen.
Deze wijziging heet "User Account Control" en dit betekent dat er eigenlijk een extra laag om het hart van Windows Vista (De Kernel) is gelegd.
Vandaag logt een gebruiker op Windows XP bijna altijd aan als Administrator en kan dus alles op het systeem - een virus kan dan dus ook alles op het systeem. Veel driver CD's gaan er echter vanuit dat ze administrator zijn bij het installeren. Nu herkennen wij wel automatisch setup routines en zullen daar de rechten voor aanpassen maar een aantal dingen laten we niet meer toe om bijv. rootkits te weren.
Nu is het overigens wel zo dat soms een bepaalde applicatie van bijv. de scanner niet meer werkt maar dat de scanner het prima doet. Ik heb zelf een HP Scanjet 3670 en als ik nu kies voor de "Scanner en Camera Wizard" kan ik prima een scan binnenhalen met deze scanner.
Maar bijvoorbeeld de truc die HP uithaalde om een PhotoSmart 7760 printer aan de praat te krijgen (DOT4USB driver) gaat niet meer werken.
Nu is het zo dat Microsoft absoluut zijn best doet om zo veel mogelijk drivers met Windows Vista mee te leveren. Helaas zijn wij, net als jullie als gebruiker, afhankelijk van de leveranciers. Soms wil een leverancier eerst alle drivers maken voor de nieuwe modellen en dan later nog wel eens kijken naar de oudere modellen. Waar wij een basis functionaliteit kunnen bieden zullen we dat zeker doen (Dat je in ieder geval maar kunt printen of scannen) maar soms wordt er door de leverancier ook gepatenteerde technologie gebruikt (Resolution Enhancement Technology bijvoorbeeld) die niet met ons gedeeld wordt.

Meer informatie over alle veranderingen in Windows Vista en hoe (XP) drivers daar mee omgaan staat in dit document.

Tevens een oproep aan iedereen om hier jouw merk en type printer, scanner en andere randapparatuur die het niet meer doet onder Windows Vista te vermelden. Laten we eens kijken of we daar dan wat aan kunnen doen. Vermeld wel ook even wat er mis gaat (Driver installatie, gebruik, applicaties, etc).

Thanks!

Tony Krijnen
IT Pro Technology Advisor

Intel D975BX | Intel Core2Duo 6400 | 2GB 667 DDR2 | 150GB 10k rpm RaptorX in Antec Performance One case | Watercooled
MS-Tonykrij is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 November 2006, 12:13   #13
Bigman
Just Joined!

Standaard

Met de release van Windows Vista Beta 2 hetzelfde probleem ondervonden en daarom was ik blij dat RC1 uitkwam. Kort was mijn geluk. Om een productkey te verkrijgen moet je jezelf eerst registeren bij Microsoft.
Diverse malen getracht te registeren, maar krijg op de MS site de melding dat ik al de maximale aantal codes ontvangen heb. Helaas ik heb er geen ontvangen.
Weet iemand wat dit nou weer is. Ik word er eigenlijk een beetje moedeloos van. Ik wil zo graag Vista bekijken, maar bij mij is de wet van Murphy van kracht.

Groeten William Graham
Bigman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 November 2006, 23:45   #14
MS-Tonykrij
PCM Newbie

MS-Tonykrij's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar MS-Tonykrij
Standaard

Hey Bigman,

Ik heb je een product code gestuurd via Private mail. Laat me even weten of je dat ontvangen hebt?

Thanks,

Tony Krijnen
IT Pro Technology Advisor

Intel D975BX | Intel Core2Duo 6400 | 2GB 667 DDR2 | 150GB 10k rpm RaptorX in Antec Performance One case | Watercooled
MS-Tonykrij is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten