advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > Software, Games & OS > Mac OS X

Discussietools Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 15 January 2011, 10:07   #1
dvdtoon
PCM Guru

dvdtoon's schermafbeelding

Standaard Mac Classic omgeving word niet meer ondersteund in OSx

Hallo iedereen,

Ik heb voor mijn broer zijn verjaardag een spel dat we vroeger vaak speelden gekocht (Wolfenstein 3D voor macintosh). Ik had gedacht dat dit gewoon zou werken op mijn macbook pro maar helaas, ik krijg de melding dat de classic omgeving niet meer word ondersteund.

Dus ik ben gaan googelen en ik zag dat het niet mogelijk was om in Vmware OS 9 te instaleren en uiteindelijk vond ik Sheepshaver.

Ik heb daarna sheepshaver gedownload en na de instalatie heb ik het programma geopend, ik kreeg toen een scherm met daarin Apple OS 9.0.4 (laatst ondersteunde versie van sheepshaver).

Ik heb het spel gestart en het werkte, helaas niet voor lang. Na 2/3 minuten spelen loopt sheepshaver vast en ben ik genoodzaakt om het proces te stoppen. Ik las dat de Mac waarop sheepshaver draait het lastig kan krijgen omdat het redelijk intensief is om alles draaiende te krijgen, maar als ik kijk naar mijn "taakbeheer" dan is de CPU 30% belast en is er nog 2GB ram vrij (genoeg volgens mij).

Sheepshaver loopt ook enkel vast tijdens het spelen en niet als het gewoon opstaat.

Dus nu is da vraag of iemand weet wat ik moet doen, of andere alternatieven heeft voor het spelen van het spel.

Macbook Pro 15" - 2.4Ghz Intel core I5
4GB DDR4 RAM
OSX 10.6.6

Apple Macbook Pro 15" / Intel Core I5 2.4Ghz / 8GB DDR3
dvdtoon is offline   Met citaat antwoorden

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten