advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Oud 25 November 2010, 17:07   #1
seminifeer
PCM User

Standaard eigen social network ?

Ik ben op zoek naar een webapplicatie waarbij ik een social network op kan zetten voor de bewoners van onze straat.
De bedoeling is dat per straat/huisnummers profielen aangemaakt kunnen worden door de bewoners. Daarin uiteraard de mogelijkheid om priveberichten naar elkaar te sturen, bijv een forum, maar ook een openbaar berichtencentrum.
In de profielen moeten ook foto's of filmpjes geplaatst kunnen worden en als de gebruikers dat willen, linkjes naar hyves, facebook of twitter.

Je kan bijvoorbeeld wel een groep op hyves maken, maar dat wil ik ivm de privacy niet. Daar zouden vrienden namelijk een adres kunnen herleiden.
Met een apart social network is dat irrelevant.

Wie weet waar ik zulke diensten kan vinden zonder zelf een applicatie op een server te moeten zetten.
seminifeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 November 2010, 18:10   #2
seminifeer
PCM User

Standaard applicatie

Bij nader inzien ben ik ook ge?nteresseerd in een applicatie die ik onder een eigen domeinnaam op het internet kan zetten. Dat geeft wat meer flexibiliteit en het gaat hier toch niet om grote aantallen gebruikers (lees data).
seminifeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 December 2010, 13:19   #3
miesjel
PCM Lord

miesjel's schermafbeelding

Standaard

software hiervoor weet ik niet, maar je kan templates downloaden (bijvoorbeeld van www.themeforest.net)

Wanneer je een domeinnaam registreert neem je hier meestal ook een hostingpakket bij, je krijgt dan toegang tot een stukje harde schijf waar jij je website bestanden op kan zetten.. Die domeinnaam kan je dus niet zomaar zelf verzinnen want het kan zijn dat hij al bezet is, hiervoor meot je naar een hosting bedrijf . Als applicatie om websites te beheren kan je bijvoorbeeld Wordpress of Joomla gebruiken

miesjel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 December 2010, 21:26   #4
Devsphere
PCM Lord

Standaard

Ik raad je BuddyPress.org aan. Een complete applicatie op basis van WordPress.

Eventueel kan ik hierbij helpen.
Devsphere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten