advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > Scripting > Software programmatuur

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 7 February 2007, 19:56   #21
timmeltie
PCM Lord

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door YevgenyQuinne Bekijk bericht
Ik niet. Engels is beter! Programma's vertaald uit het Engels naar het Nederlands vind ik vaak teletubie taal bevatten.
Het programma niet, maar wel de tutorial met uitleg
timmeltie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2007, 23:03   #22
YevgenyQuinne
PCM Lord

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timmeltie Bekijk bericht
Het programma niet, maar wel de tutorial met uitleg
Ik haalde programma's aan omdat ik daar veel ervaring mee heb. Een Nederlandse versie van Linux vind ik verschrikkelijk. Programmeren is Engels, dus doe Engels, wees Engels en denk Engels.

Persoonlijk vind ik dat Microsoft wel erg goede vertalingen levert van hun Operating Systems en Software. (Documentatie op MSDN etc daargelaten)

Laatst gewijzigd door YevgenyQuinne : 7 February 2007 om 23:03 Reden: mee hebt... Juist ja ! Typo dus!
YevgenyQuinne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 February 2007, 18:35   #23
timmeltie
PCM Lord

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door YevgenyQuinne Bekijk bericht
Ik haalde programma's aan omdat ik daar veel ervaring mee heb. Een Nederlandse versie van Linux vind ik verschrikkelijk. Programmeren is Engels, dus doe Engels, wees Engels en denk Engels.

Persoonlijk vind ik dat Microsoft wel erg goede vertalingen levert van hun Operating Systems en Software. (Documentatie op MSDN etc daargelaten)
Ik heb het over de turorial.
NIET over het programmeren.
Oud 8 February 2007, 18:37   #24
Den andere
PCM Lord

Den andere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timmeltie Bekijk bericht
Ik heb het over de turorial.
NIET over het programmeren.
Nederlandse tutos lezen misschien wel beter, maar er er minder dan nederlandstaligen. Bij Engels heb je meer keuze. Zo is programmeren dan goed voor je wiskunde en je Engels

EDIT: 1000ste post
Oud 8 February 2007, 23:36   #25
Jasper91
PCM Engineer

Jasper91's schermafbeelding

Standaard

Ik ben zelf een Java voorstander. Het is sneller maar aan de andere kant is die compiler wel klote
Jasper91 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 February 2007, 22:43   #26
gvanvoor
PCM Lord

gvanvoor's schermafbeelding

Standaard

Iets dat nog niet ter sprake is gekomen en waar niemand ook naar gevraagd heeft: ben je van plan een zelfde programma te compileren voor windows, linux (en mac), of wil je gewoon in al die OS'en kunnen ontwikkelen?
Dat maakt nl. veel verschil, zeker als je je niet wil beperken tot command-line programma's...
In dat eerste geval ben je, tenzij je je programma's voor elk OS waarop het moet draaien eens wil herschrijven of generieke klassen wil schrijven die de systeem calls omzetten naar iets dat er los van staat, best af met Java (en dan voor elk OS een just-in-time compiler of zoiets om de bytecode in een 'echte' binary om te zetten als je de JRE niet wil gebruiken).
Oud 13 February 2007, 17:55   #27
timmeltie
PCM Lord

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gvanvoor Bekijk bericht
Iets dat nog niet ter sprake is gekomen en waar niemand ook naar gevraagd heeft: ben je van plan een zelfde programma te compileren voor windows, linux (en mac), of wil je gewoon in al die OS'en kunnen ontwikkelen?
Dat maakt nl. veel verschil, zeker als je je niet wil beperken tot command-line programma's...
In dat eerste geval ben je, tenzij je je programma's voor elk OS waarop het moet draaien eens wil herschrijven of generieke klassen wil schrijven die de systeem calls omzetten naar iets dat er los van staat, best af met Java (en dan voor elk OS een just-in-time compiler of zoiets om de bytecode in een 'echte' binary om te zetten als je de JRE niet wil gebruiken).
Huh?
Het is toch gewoon DirectX en OpenGL voor Windows, OpenGL voor linux?
Oud 13 February 2007, 22:06   #28
gvanvoor
PCM Lord

gvanvoor's schermafbeelding

Standaard

Klopt...
Dat is dus een voorbeeld van een verzameling generieke klassen rond de system calls... (had er even niet aan gedacht dat er zo kant-en-klaar bestonden die je gratis mag gebruiken)
Ik denk echter niet dat je daarmee toegang tot hardware kan krijgen (maar dat is in java ook niet van de poes...)
Oud 14 February 2007, 07:30   #29
pol528
PCM Lord

pol528's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Huh?
Het is toch gewoon DirectX en OpenGL voor Windows, OpenGL voor linux?
Vista, dus MS heeft zelf OpenGL ondersteuning eruit gehaald. MS ondersteund dus nu zelf geen OpenGL meer.
pol528 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 February 2007, 08:49   #30
timmeltie
PCM Lord

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pol528 Bekijk bericht
Vista, dus MS heeft zelf OpenGL ondersteuning eruit gehaald. MS ondersteund dus nu zelf geen OpenGL meer.
Maar de N64 emulatie plugin van Rice heeft ook openGL support, en werkt prima in 2000
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten