advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Oud 15 August 2011, 21:23   #1
Christa
Guest

Standaard bestanden opslaan is zoooo vaag

Hallo mensen,

ik wil graag vragen hoe het zit met windows 7 en bestanden opslaan.

ik werk al heel mn leven met computers maar ik begrijp niets van mijn windows 7 als het gaat om bestanden opslaan.

Of ik het nou uit verkenner doe of vanuit een applicatie, bijna altijd als ik een bestand wil opslaan komt hij niet terecht op de plek waarik hem wil hebben.

Ik sla het bestand op een locatie op en vervolgens is die nergens te vinden. Dan moet ik een zoekopdracht geven via verkenner en blijkt het heel ergens anders te staan! Opeens zijn alle padnamen engels, terwijl die er helemaal niet zijn. ALs ik dan het pad volg van de nederlandse mapnamen (vertaling) dan staat er niks.

Het gebeurde zelfs dat toen ik een foto op had geslagen en deze voor de verandering wel op de verwachte locatie terug vond, opende ik de foto. Vervolgens draaide ik de foto en bij het afsluiten zag ik het bestand verdwijnen van z'n locatie. Vreemd toch!

ik snap er niks meer van. Ik kan zelden opgeslagen bestanden terugvinden. Waarom maakte windows 7 het zo ingewikkeld?
  Met citaat antwoorden
Oud 15 August 2011, 22:13   #2
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Je gebruikt zeker die libraries van win 7? Dat is een soort virtuele extra laag bovenop het bestandssysteem.

Dat van die foto's die lijken te verdwijnen is een soort van bug. Meestal helpt het om de map te verversen (al weet ik niet welk effect dat heeft in zo'n library map).
Oud 20 August 2011, 16:01   #3
Christa
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eNdEmiOn Bekijk bericht
Je gebruikt zeker die libraries van win 7? Dat is een soort virtuele extra laag bovenop het bestandssysteem.

Dat van die foto's die lijken te verdwijnen is een soort van bug. Meestal helpt het om de map te verversen (al weet ik niet welk effect dat heeft in zo'n library map).
nee verversen helpt niet want ik heb in het verleden dingen op het bureaublad gezet bijvoorbeeld die gewoon never nooit verschenen zijn.

Wat de libraries zijn weet ik eerlijk gezegd niet. Ik open gewoon verkenner en verwacht dan dan dingen op de plek komen waar ik ze neer zet, ja toch
  Met citaat antwoorden
Oud 20 August 2011, 16:13   #4
Christa
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Christa Bekijk bericht
nee verversen helpt niet want ik heb in het verleden dingen op het bureaublad gezet bijvoorbeeld die gewoon never nooit verschenen zijn.

Wat de libraries zijn weet ik eerlijk gezegd niet. Ik open gewoon verkenner en verwacht dan dan dingen op de plek komen waar ik ze neer zet, ja toch

OK ik heb het antwoord gevonden.

Wat blijkt: McAfee is de boosdoener en meer mensen hebben dit ondervonden.

Blijkbaar als je iets opslaat, een bestandsnaam wijzigt of zelfs de rotatie of het formaat van een foto wijzigt, dan zorgt McAfee ervoor dat dat bestand automatisch verborgen wordt.

Ik heb dat nu toonbaar gemaakt en zie overal bestanden opduiken gelukkig zijn ze niet weg.

voor mensen die dit probleem ook hebben, hier heb ik de oplossing gevonden:

http://answers.microsoft.com/en-us/w...7-d8d385dcbb12
  Met citaat antwoorden
Oud 20 August 2011, 16:16   #5
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Ik heb zelf het probleem ook ondervonden maar nooit mcafee op m'n pc gehad. Ik geloof dat het ook verholpen wordt door verborgen bestanden weergeven bij mapopties aan te vinken (echter moet je dit doen voor elk type map).
Oud 20 August 2011, 16:50   #6
De Hulk
PCM User

De Hulk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Precies. Een zeer ernstige zaak en erg vervelend voor jou. Ik gebruik nooit de bibliotheek in W7 en veel mensen ook niet. Immers zoals jij al aangeeft, jij wilt en moet zelf weten waar je mappen en bestanden staan en wat de locatie/path is.

Complimenten en goed dat je het opgelost hebt. Het werken met bestanden en mappen moet op zijn minst vlekkeloos gaan. Overigens heeft Windows 7 een eigen probleemoplosser (Start of Configuratie). Ook heeft MS een site > 'Fix it' of zoiets waar je een probleem automatisch kunnen laten oplossen. Kijk daar de volgende keer eens naar.

Onder W7 zijn zeer gemakkelijk en praktisch de functies onder > Eigenschappen > Details in de kolommen (afhankelijk van de soort bestanden).

Voorbeeld path, koppelingsdoel etc. daar moet je beslist eens mee experimenteren.

Als je een zeer snelle, eenvoudige, praktische zoekmachine wilt dan moet je eens kijken naar Everything Search Engine. Snelkoppeling op bureaublad zetten en je hebt er een fantastische tool (voor meerdere doeleinden) bij.

Laatst gewijzigd door De Hulk : 20 August 2011 om 16:58
De Hulk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten