advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > Home Entertainment > Vragen en discussies

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 4 January 2010, 00:11   #1
iemand85
Just Joined!

Standaard veilig films downloaden

hallo,
ik lees op enkele plaatsen dat je voor het veilig downloaden van films met torrents niet op het programma hoeft te letten, maar meer op de plek waar je vandaan download. weet iemand daar meer over. verder gebruik ik adsl, kan ik dan wel gebruik maken van torrents? zo nee, weet iemand een andere manier om goedkoop films te downloaden?
Bedankt,
LE
iemand85 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 January 2010, 00:44   #2
EdP
PCM Lord

EdP's schermafbeelding

Standaard

Door torrents te gebruiken ben je strafbaar bezig.
Via usenet nieuwsgroepen kan het wel.
Oud 4 January 2010, 09:35   #3
miesjel
PCM Lord

miesjel's schermafbeelding

Standaard

Ik raad nieuwsgroepen aan. Voor meer info, kijk even op onderstaande site.
http://www.binaries4all.nl

miesjel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 January 2010, 10:36   #4
iemand85
Just Joined!

Standaard dank

bedankt, ik ben het aan het uitproberen
groeten,
LE
iemand85 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 March 2010, 13:03   #5
joop66
Just Joined!

Standaard Torrent strafbaar?

Dat torrentsite's strafbaar zijn ben ik het niet eens.Je mag wel downloaden maar niet uploaden.Installeer Utorrent 1.8 en meld je aan bij een torrent site b.v extremetorrents.Koop bonuspunten (vooral bij akties krijg je meer punten)en betaal voor ratio en seeden.Upload uitschakelen.
joop66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 March 2010, 13:19   #6
EdP
PCM Lord

EdP's schermafbeelding

Standaard

Door met torrents niet te uploaden is inderdaad een (nog) niet strafbare manier, die mij nog niet bekend was.
Oud 5 March 2010, 14:33   #7
vixducis
PCM Lord

vixducis's schermafbeelding

Standaard

Je kan ook meestal aanvinken in je torrentprogramma dat hij alleen ge?ncrypteerde verbindingen mag gebruiken, zo is het ook al moeilijker om torrentverkeer te herkennen voor buitenstaanders.
vixducis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 March 2010, 14:56   #8
K_E_V_I_N
PCM Lord

K_E_V_I_N's schermafbeelding

Standaard

Bij het downloaden van torrents zit er altijd een (groot) risico aan, je moet immers leren inzien of torrents te vertrouwen zijn of dat er virussen inzitten. Er zijn namelijk 'genoeg' torrents die vol met malware, virussen, spyware etc. vinden. En om dit iemand te kunnen uitleggen is moeilijk, je moet het eigenlijk zelf uitzoeken.

Op dit moment zou ik niet beginnen met het downloaden van torrents. Je zult namelijk altijd volledig legale bestanden moet downloaden, doe je dit niet dan moet je in ieder geval w?l de uploadmogelijkheid uit hebben staan. Binnen een jaar of 5 zal dit strafbaar gaan worden (torrents), ondanks dat je niet zal uploaden.

Daarom zou ik je willen aanraden over te gaan op nieuwsgroepen. Dit slokt minder op van je netwerk (want je upload nooit). En tevens is er ook een groot aanbod op en de kans dat je virussen op je pc krijgt is kleiner als je d.m.v. een programma als 'FTDv3' de .nzb files eerst even controleer door te kijken naar de reacties. Zo weet je snel genoeg of het betrouwbare bestanden zijn. Tevens zal dit de eerste komende 10 jaar nog niet illegaal worden, want je upload immers nooit.

Voor meer informatie over het downloaden via torrents:
"Downloaden met bittorent"
Voor meer informatie over het downloaden via nieuwsgroepen:
"Downloaden met nieuwsgroepen"

Je moet wel even goed opletten of je ISP (Internet Provider) nieuwsgroepen ondersteunt. Vaak is de ondersteuning beperkt en heb je een maximum van zo'n 2 ? 3 dagen oude nieuwsgroep bestanden en een maximumsnelheid van 50kb. Dit houd dus in dit je erg gebonden bent aan nieuwe bestanden + het gaat niet zo snel.
Je zou er ook een (prepaid) abonnement voor kunnen afsluiten, zoals bijvoorbeeld Eweka. Hierbij betaal je 7,50 en kan je ??n maand onbeperkt downloaden via nieuwsgroepen met hoge snelheid (hangt af van je internetverbinding). Ook is het handig dat het prepaid is (net zoals een mob. telefoon) en je geen abonnement afsluit.

Ik hoop je ff genoeg informatiebronnen te hebben gegeven om wat research te doen
K_E_V_I_N is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 March 2010, 15:25   #9
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Goede artikels over de absurditeit van het auteursrecht.
http://www.dejaap.nl/2009/12/zeg-nee...ownloadverbod/
http://www.logosfoundation.org/copyl...eursrecht.html

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door intro 2e link
Wanneer ik een loodgieter vraag mij een WC met spoeling te komen installeren, dan lijkt het nogal evident dat ik de man betaal voor de gepresteerde arbeid en voor de gebruikte materialen. Niemand, denk ik, zou het ooit in zijn hoofd halen te overwegen die man te betalen, elke keer dat ik doorspoel en van zijn geleverde prestatie gebruik maak. Welnu, voor de componist zijn er geen redenen zoiets anders aan te pakken. In het geval van uitvoerende musici - zelf reeds reproducenten van informatie - is het opkomen voor reproductierechten op de uitvoering nog onzinniger. Vooreerst is dit tegen het eigen belang van de musici zelf aangezien het wezen van hun arbeid uit het musiceren bestaat en niet uit de reproduktie daarvan. Bovendien zou de aanvaarding van zulk reproductierecht bij logische doortrekking moeten leiden tot de absurde aanvaarding van een reproductierecht voor de uitvinders en producenten van de zuiver mechanische reproduceermachines (bandopnemers , cd's , luidsprekers)... Voor een arbeidsprestatie dient slechts eenmaal betaald te worden.
Oud 5 March 2010, 15:27   #10
EdP
PCM Lord

EdP's schermafbeelding

Standaard

Leuk maar zo werkt het natuurlijk niet in de werkelijkheid.

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten