advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Oud 16 August 2010, 10:10   #1
Dadagnos
Just Joined!

Standaard Recoverydisk wil niet booten.

Goedemorgen iedereen.
Mijn pc (Windows Vista 64 Sp.2) is twee dagen geleden gecrashed.
Het hele verhaal sluit ik hier in het engels bij omdat ik het op www.techsupportforum.com al uitgebreid had omschreven. Daar kreeg ik alleen helaas weinig reacties.

De belangrijkste vraag is: wat kan ik het beste doen als ik met de gedownloade, gebrande recovery disk probeer te booten en de volgende waarschuwing krijg:
"EMM386 warning :address line A20 already enabled
frame=D000 KB =" (na het = teken verschijnt er een knipperende prompt en verder niks)

Voor meer informatie zie onderstaande engelstalige verhaal.
Ik hoop heel erg dat jullie me kunnen helpen! Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite,

David

Hi guys,
I have had several problems with my pc the last couple days. The latest is the warning message I get when I try to boot the recovery disk for Windows vista 64

frame=D000 KB =" (after the "=" -sign it just ends with a prompt)

Now since there has been a lot going on previous to this problem, and just to make sure I give you the right information, I'll just put down the events as they hapenned:

I have been playing an online game called Yoho Puzzle Pirates for a few years, and there I noticed that my mouse clicks weren't always registered imediately.
So I went looking for a solution.
At first I just adjusted my mouse speed, soon discovering this had nothing to do with the problem.
I than went off to the computershop where I bought a new mouse (the Trust GXT 14s if I remember it well) hoping that either the mouse would solve it by itself, or otherwise the adjustable properties of the mouse would.
I plugged it in without installing the software that came with it, and it was recognized by my pc immediately. However I didn't notice any difference as to the processing/registration of my mouseclicks, so i decided to install the software to see if I could adjust certain rations to solve this.
After installing the software my computer refused to recognise ANY mouse at all!! When I tried to re-install the software, thinking it might had gone wrong the first time, my computer was rebooted and after that didn't seem to communicate with the screen anymore!!! It just stayed black: Not cool!
I than went on to disconnecting my pc, cleaning out the whole inside, checking to see if everything was still plugged in, and than re-connecting it:
fortunately it did recognize my old mouse again, but the new one wouldn't do anything anymore. I went to the shop for help, only they didn't seem to know what the problem was, and when connecting the mouse to one of their computers it functioned properly, so they returned me my money.
Back home I continued with my old mouse, and went looking at my RAM and CPU usage.Now Vista apparently happens to have this keen system with which award points to the way your RAM ad CPU functions: it gave mine a 5,0 which is about as low as my french degrees back in highschool...
I tried to optimize this by deleting several programs from the windows startup list after which a refresh told me my computer now got a 4,5!!!:4-dontkno
I decided to run a diskfragmentation on it as well (which took several hours) After rebooting my pc didn't even start and only gave me the error message: "Bootmgr is compressed
Press ctrl+alt+del to restart"

Now we're getting close to the point where I'm now: I have searched the net hoping to find a simple solution. Almost every solution I found required me to use the Windows recovery disk. Therefore I downloaded it as a zipped ISO file which I burned on a DVD (took me several times to find out which method was needed in order to get it to work) But upon booting this disk I recieve the error message previously mentioned:

frame=D000 KB ="

I really don't know what to do anymore!:sigh:
Please let some light shed upon this problem and while ye're at it: hand me an easy solution for my mouse problem...

Just kidding, but please help me out.

Sincerely yours,

David
Dadagnos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 August 2010, 11:17   #2
bee_c4
PCM Lord

bee_c4's schermafbeelding

Standaard

ik kan we vaag herrineren over een artikel uit de C't,
van een linux distibutie, die niet wou booten vanwege de A20 gate.
maar dat zal je niet veel helpen.

wat ik graag wil weten ism welke recovery disk gaat het?
Oud 16 August 2010, 12:23   #3
Dadagnos
Just Joined!

Standaard

Ik heb het van deze site gedownload:
http://neosmart.net/blog/2008/window...disc-download/

De link naar die site had ik op een forum gevonden (ik weet niet meer welke).

Mijn pc is ongeveer 2 jaar oud en voor zover ik weet draaide hij Vista 64 bits. Maar op een moment als dit ga je al heel snel aan vanalles twijfelen dus ik ga voor de zekerheid ook ff proberen met 32 bits...
Oud 16 August 2010, 13:26   #4
Piet Koenen
PCM Lord

Piet Koenen's schermafbeelding

Standaard

Hi,
vermoedelijk is de CD niet met de juiste boot-up gegevens gebrand.
Oude Nero toepassingen b.v. werkten met Caldera DOS waardoor het
ISO bestand niet klopte.
Misschien moet je het als CD-image branden in plaats van regulair ISO.
Bekijk e.e.a eens.
Groet Piet.
Piet Koenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 August 2010, 21:23   #5
Dadagnos
Just Joined!

Standaard

Dankjewel Piet, hij zegt inderdaad telkens iets over Caldera-DOS. Wat ik nu ga proberen is de schijf te branden met Imgburn. Dat schijnt een geweldig programma te zijn... Zodra ik het geprobeerd heb zal ik het je laten weten!
Wat ik verder wou vragen is: kent iemand van jullie misschien het programma RegistryBooster van Uniblue? Dit is ook iets wat ik tegen kwam op het net, en het schijnt ook ontzettend goed te werken tegen precies datgene waar mijn computer last van had voordat hij crashte... Ervaringen?...
Dank iedereen voor het meedenken!

David
Oud 20 August 2010, 22:35   #6
Chato
PCM Lord

Chato's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Chato
Standaard

Mijn ervaringen met die zgn registry-cleaners, -boosters etc.
Pas ermee op, er zit veel troep tussen,
Niets tegen de door jou genoemde reg-booster (ik ken het niet), maar ik persoonlijk houd het op de reg-cleaner in CCleaner en de NTRegOpt.
Ik gebruik beide al lang en zonder problemen.
Andere 'registry-tools' komen er bij mij niet in.

'iets met 2 centen'.

BTW:
Als het booten vanaf een bootableCD niet wil lukken, kijk dan eens naar het type CD/DVD dat je gebruikt.
Mijn ervaring is dat je met een CD/R minder gauw problemen hebt dan met een CD/RW.
Idem voor DVD.
Misschien dat je er wat aan hebt.

Laatst gewijzigd door Chato : 20 August 2010 om 22:41 Reden: typo
Chato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 August 2010, 23:24   #7
Dadagnos
Just Joined!

Standaard

Dankje Chato, en dank jullie allemaal!

Het is gelukt!! )) Imgburn werkte een stuk langzamer dan Nero maar zodra ik de hiermee gebrande dvd door mijn computer liet booten startte windows meteen op!
Het enige wat ik toen gedaan heb is achtereenvolgens "Repair my computer" selecteren --> download drivers --> "Deze computer" selecteren in het linker menu, en vervolgens rechtermuisklik op de C-schijf --> eigenschappen, en daar de optie Comprimeren UITgevinkt.
Voila, klaar is uw kunstgebit!
BTW: ik heb nog even rondgesnuffeld en denk dat ik de gok wel durf te wagen met dat RegistryBooster. Ik laat nog wel weten of het iets doet, en of mijn pc er beter van gaat functioneren.
Nogmaals iedereen: Ontzettend bedankt! Ik had het zonder jullie nooit kunnen fixen!

David
Oud 21 August 2010, 11:35   #8
EdP
PCM Lord

EdP's schermafbeelding

Standaard

Whatever you do ... maak een backup van je registry voordat je met dat soort progjes gaat rommelen.
Oud 13 September 2010, 20:36   #9
Syfes
Just Joined!

Standaard

Ik weet niet of iemand dit al heeft gezegt want ik heb niet de reacties gelezen.

Maar wat je moet doen tijdens het opstarten is drukken op de toets die je op BIOS brengt. En normaal gezien moet je dan naar Boot gaan en daarna krijg je een keuze wat er eerst word geboot. Kies het gene dat jij wilt en normaal gezien zal hij dan moeten werken
Syfes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten