advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Oud 22 October 2011, 11:21   #1
henkar
Just Joined!

Standaard USB poorten werken niet meer

Op mijn notebook (Packard Bell BG45 - U - NL41) werken van de ene op de andere dag de USB-poorten niet meer. Ik heb al heel wat tips geprobeerd, maar nog geen oplossing gevonden. Windows 7 geeft onder apparaatbeheer geen foutmeldingen en herkent de USB-controller. Het lijkt geen driver-probleem, want al bij het booten is USB niet beschikbaar. Dat wil zeggen in de BIOS is de USB-harddisk niet beschikbaar.

Wat ik heb geprobeerd:

1. Drivers weggooien, rebooten en Win 7 opnieuw laten detecteren - geen resultaat.
2. Stroom voor langere tijd onderbreken (inclusief accu, uiteraard). Leek te werken, maar schijn bedriegt. Kan in BIOS dan USB-schijf selecteren. In de POST zie ik dan de USB-disk ook verschijnen, maar direct bij het booten gaat het mis. Ook als niet boot van USB-disk maar van gewone harde schijf, is de USB-schrijf weer verdwenen.
3. Originele harde schijf terug gezet. Schijf is een paar maanden geleden voor een grotere, maar de originele schijf is nog in originele staat. Draait als een zonnetje, maar zonder USB...
5. BIOS updaten. Utility geeft aan dat versie de nieuwste is en wil 'm dus niet overschrijven.

De situatie is nogal vervelend, omdat ik geen USB-muis en - disks meer kan gebruiken. Bovendien heeft het apparaat geen DVD, dus updaten/besturingssysteem vervangen kan alleen nog via het netwerk.

Benieuwd naar suggesties. Ik ga uit van een hardwareprobleem, maar vind het gek dat de USB het wel weer even doet als de spanning er voor langere tijd af is geweest.
henkar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2011, 11:36   #2
Kingdom
PCM Enthusiast

Kingdom's schermafbeelding

Standaard

Kijk, dit is heel moeilijk om hieruit te komen: Wat ik denk, dat er iets kapot is. Voeding overbelast? Iets doorgebrand, zekeringen gesprongen? Aan de software zal het niet liggen lijkt me, want die deden het voorheen goed?
HD 650 GB
Externe HD 1 TB
OS Windows 7 64 bit
Kingdom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 October 2011, 12:33   #3
lex
PCM Engineer

Standaard

Als windows7 de usb herkend dan moet de bios de usb poorten ook herkennen al eens gekeken naar een nieuwe bios update?

Lijkt mij eerder dus een driver conflict.

Al de website bezocht en gezocht naar problemen, al gekeken of er nieuwe drivers mogelijk een nieuwe bios update beschikbaar is.

Al de importeur vertegenwoordiger een e-mail gestuurd met dit probleem omschreven?

Lex

Laatst gewijzigd door lex : 28 October 2011 om 12:36
lex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 October 2011, 15:53   #4
mathlarue
Just Joined!

Standaard USB poorten werken niet meer

Waarschijnlijk een registerwaarde:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CURRENTCONTROLSET\SERVIC ES\USBSTOR --> start moet je dan op de waarde 2 zetten

Don Corleone
mathlarue is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten