advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Oud 7 December 2010, 16:11   #1
brachttheo
Just Joined!

Standaard Foto's in formaat JPG of JPEG

Is er verschil in beide formaten? Ik heb een cd miet foto's in JPG-formaat gebrand maar deze kan ik op mijn DVD-speler via de televisie niet afspelen, terwijl ik een CD met foto's in JPEG-formaat wel via de tv kan afspelen.

Hoe kan ik met Windows 7 foto's in een ander formaat branden?
brachttheo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 December 2010, 00:13   #2
EdP
PCM Lord

EdP's schermafbeelding

Standaard

JPG en JPEG zijn hetzelfde, behalve de ene letter verschil en dat zou eventueel uit kunnen maken. Er is wel verschil in welke opties je gebruikt bij het opslaan in JPG formaat, zo kun je o.a. kiezen tussen Baseline optimization of Progressive JPG, beetje afhankelijk van welk programma je gebruikt voor het opslaan.
Oud 22 December 2010, 15:14   #3
tj0nge
PCM Lord

tj0nge's schermafbeelding

Standaard

Het programma GIMP (gratis fotobewerking etc.) geeft bij het JPG formaat een stuk of vier extensies, JPEG, JPG, JFIF (oid) en nog ??n... Ik zie daar echt het nut niet van in.

Maar even on topic, volgens mij kun je maakt het toch niet uit welk formaat het is? Volgens mij kun je ze allebei gewoon branden, heb je daar niets extras voor nodig.

Waarom zegt de PLUS 'Plus geeft meer... veel meer!' als ik zojuist zie dat er in een dicht pak sultanas een pakje te weinig zat?
tj0nge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 December 2010, 19:19   #4
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Let ook op de bestandsnaam. Het kan zomaar voorkomen dat de dvd speler bv niet overweg kan met namen langer dan 8 teken of .jpg alleen in kleine letter etc..

Ik gebruik zelf altijd acdsee (oude versie 4.0, goed genoeg) voor dingetjes als converteren naar een ander bestandsformaat of jpg'tjes die m'n fototoestel maakt verkleinen door ze gewoon ban jpg naar jpg te converteren alleen dan met andere instellingen (batch mogelijkheden zijn daarbij natuurlijk handig).
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten