advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > Hardware > Vragen en discussies

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 5 September 2011, 18:24   #11
Gerben_van_Leeuwen
PCM Newbie

Gerben_van_Leeuwen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lex Bekijk bericht
-SNIP-
Bedankt voor de info

Edit: Is het wel slim om het via ebay te kopen? Ik hoor dat paypal niet veilig is enzo.

Laatst gewijzigd door Gerben_van_Leeuwen : 5 September 2011 om 19:25
Gerben_van_Leeuwen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 September 2011, 20:12   #12
tj0nge
PCM Lord

tj0nge's schermafbeelding

Standaard

Paypal is gewoon veilig, het is meer de koper die evnetueel onveilig zou kunnen zijn. Altijd een risico bij dit soort aankopen, als je het niet op komt halen of laat brengen, zul je of vooruit moeten betalen (wat voor jou een risico is, als de ander het niet opstuurt, bijvoorbeeld), of achteraf, wat voor de ander een risico is (als jij het vervolgens niet zou betalen, bijvoorbeeld).

Waarom zegt de PLUS 'Plus geeft meer... veel meer!' als ik zojuist zie dat er in een dicht pak sultanas een pakje te weinig zat?
tj0nge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 September 2011, 20:16   #13
lex
PCM Engineer

Standaard

Paypal kun je het beste beschouwen als prepay beltegoed van een mobieltje. als het op is kun je niets meer doen met de telefoon ja 112 bellen.

Paypal is een soort bundel waar je geld naar over maakt waarmee je vervolgens weer mee betaald. Geen risico het is trouwens net als een creditkaart ook nog eens verzekerd.

Het is niet gratis 1 tot 5% van de transactie het gemak is enorm.

Ik stort er nooit meer op dan ik nodig heb voor de betalingen. Dus welk risico zou ik dan nemen.

Tja dat ik baksteen of oude kranten toe gestuurd krijg. E-bay heeft een reputatie die ze hoog willen houden en is er alles aangelegen om de rotte appels uit de mand te gooien. E-Bay heeft zelfs een speciale afdeling die zich bezig houd met fraude en oplichting een soort recherche.

In al die jaren dat er voor mijn besteld is of dat ik zelf bestel, is het nog altijd goed gegaan. wel eens een verkeerd product gehad, terug sturen ging vanuit Nederland te duur kosten uiteindelijk weer verkocht met verlies.

Lex

Laatst gewijzigd door lex : 6 September 2011 om 13:10
lex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 September 2011, 13:54   #14
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Eerst geld overmaken naar paypal is toch niet te doen? Duurt tegenwoordig veel te lang. Gebruikelijk is dan ook tegenwoordig dat je paypal aan je bankrekening koppelt zodat paypal betalingen net als pinnen van je bankrekening af gaat. Paypal is trouwens gewoon een creditcard service alleen dan zonder het pasje.
Oud 6 September 2011, 23:05   #15
lex
PCM Engineer

Standaard

Inderdaad het was veranderd. Laatste keer had ik het ook met pin gedaan geld overmaken om je tegoed te verhogen kan ook nog steeds.

Trouwens was even over E-bay aan het bladeren er zijn enorm veel verschillende caddy's voor bijna elk merk en model notebook is er wel een, van Dell tot IBM, van Acer tot, ASus, Toshiba, HP, ben elk bekend merk al tegen gekomen.

Er is blijkbaar toch vraag naar gezien handelaren die hier zeer ruim in zijn gesorteerd. prijzen vanaf 7,00 euro. Leuk handeltje.

Op Nederlandse website kom je ze heel weinig tegen.

Lex
Oud 9 September 2011, 10:11   #16
Gerben_van_Leeuwen
PCM Newbie

Gerben_van_Leeuwen's schermafbeelding

Standaard

Bedankt voor de info, ik hou het denk ik bij 'n usb3.0 schijf. Das iets makkelijker
Oud 11 October 2011, 20:12   #17
lex
PCM Engineer

Standaard

Tja een 2e harddisk in je notebook altijd bij de hand lijkt mij toch handiger dan een externe harddisk, dat overigens een verhoogde risico met zich mee brengt op vallen, vocht.

Ik vind een HDD Caddy echt ideaal heb dit natuurlijk gedaan omdat een SSD van 120GB te weinig is voor opslag van de downloads.

Die uiteindelijk toch of weggegooid worden of worden bewaard op een externe harddisk.

Zoek alleen nog een programmaatje waarmee ik de harddisk simpel kan uitzetten, nu kan dit wel via apparaten beheer, schrijfstations, rechter muisknop harddisk uitschakelen maar dit is nogal omslachtig.

Onder windows7 werkt dit trouwens alleen nadat de computer opnieuw is opgestart dus nog veel omslachtiger.

Een simpele gadget op je bureaublad is toch wel handiger. De optie om harddisks via energie beheer uit te schakelen na een bepaalde tijd werkt helaas niet met een harddisk in een Caddy.

Lex
Oud 25 November 2011, 14:32   #18
lex
PCM Engineer

Standaard

IS ER NOG IEMAND DIE EEN TWEEDE HDD IN ZIJN NOTEBOOK HEEFT GEBOUWD OF DIT GAAT DOEN?

Ben heel nieuwsgierig.

Lex

Laatst gewijzigd door lex : 25 November 2011 om 14:34
Oud 25 November 2011, 15:02   #19
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Kleine kans lex, er zullen niet veel mensen zijn die een ODD willen opgeven voor een extra HD. Zo'n ding heb je toch op belangrijke punten nodig. Komt er op neer dat of je er nu een ext ODD of HD naast bij pakt de HD er in de meeste gevallen toch gunstiger uitpakt. Daarnaast heb je ook voor een paar € USB sticks van 16-32GB waar je in de meeste gevallen ook een heel eind mee toekomt.
Oud 25 November 2011, 18:43   #20
lex
PCM Engineer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eNdEmiOn Bekijk bericht
Kleine kans lex, er zullen niet veel mensen zijn die een ODD willen opgeven voor een extra HD. Zo'n ding heb je toch op belangrijke punten nodig. Komt er op neer dat of je er nu een ext ODD of HD naast bij pakt de HD er in de meeste gevallen toch gunstiger uitpakt. Daarnaast heb je ook voor een paar € USB sticks van 16-32GB waar je in de meeste gevallen ook een heel eind mee toekomt.
Bedankt voor je reactie, ik heb zowel aan de caddy als de CD/DVD loopwerk een plakbandje gemaakt.

Het is dus heel simpel om de Caddy met HD en de CD/DVD loopwerk te verwisselen enig nadeel is dat de computer er opnieuw voor opgestart moet worden om de hardware te herkennen. Het montage schroefje is niet nodig de stekker verbinding is zo stevig al houd je de computer op zijn zij dan nog valt de caddy of HDD er niet uit al schud je aan de computer.

Als het wenselijk is om data op CD/DVD te branden dan moeten de/het bestand(en) wel klaarstaan op C:

Heb dus een SSD in mijn computer voor het besturingssysteem en een harddisk van 750 GB voor de opslag vind dit een ideale combinatie.

Mijn computer werkt als een speer sinds ik een SSD gebruik. Mijn notebook heeft een sata 1 controller maximale snelheid 150 MB/S het maximale dat ik haal is 128 MB/S piek en 114 MB/S gemiddeld.

Dit is een verdubbeling van de snelheid vergeleken met mijn oude harddisk. Vooral de access time is er enorm op vooruit gegaan.

Ik kan alleen maar positief zijn over de caddy en kan iedereen die actief met zijn computer bezig is een caddy aanbevelen.

Laatst gewijzigd door lex : 27 November 2011 om 19:41
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten