advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > Hardware > Vragen en discussies

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 21 April 2011, 13:23   #1
MJP
Guest

Standaard Ik wil een LASERPRINTER van Dell of Xerox?

Ik ben sinds enkele weken op zoek naar een laserprinter in het midden-segment (400-750 euro). De keuze voor dit segment leidt in de regel tot lagere gebruikerskosten dan de apparaten van bv. 300 euro. Belangrijk vindt ik het volgende:
- kwaliteit afdruk foto's (deze moet voor een laser gewoon erg goed zijn);
- lage kosten per afdruk;
- duplex (is zeker een pre);

Na veel gegoogle rest mij nu de keuze uit een Xerox ColorQube 8570 of een Dell 3130cn.

Voordelen ColorQube 8570:
- weergave van kleuren en licht/donker-verloop is erg goed (ik heb hier proefafdrukken van liggen);

Nadelen ColorQube 8570:
- afdrukken zijn erg korrelig (vertonen z.g. grain);

Voordelen Dell 3130cn:
- afdruk van foto's schijnt bovengemiddeld te zijn (echter helaas nergens een proefdruk kunnen maken/zien);
- verbruikskosten zijn laag (zeker bij High Capacity toners) + aanschaf is lager dan ColorQube gezien Duplex nu standaard is bij Dell;

Nadelen Dell 3130cn:
- ik heb nog nergens proefafdrukken kunnen krijgen + reviews en testen zijn op Nederlandse websites moeilijk te vinden...dit kan aan de beperkte markt van dit segment liggen of ???
- model 3130cn is al enige jaren oud (volgens mij 200 ...of dit dus de laatste stand der Techniek is??? (De Xerox is trouwens ook al langer verkrijgbaar).

Ik snap dat mensen wellicht denken dat een inkjet beter geschikt zou zijn, echter ik heb de nodige apparaatjes versleten en het is tijd voor duurzaamheid. Daarnaast moet het apparaat ook aantallen met tekst en wat kleur aankunnen.

Wat is nu wijsheid en is er misschien iemand die ervaring heeft met een Dell 3130cn???
  Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2011, 13:27   #2
miesjel
PCM Lord

miesjel's schermafbeelding

Standaard

Ik heb ervaring met de ColorQubes van Xerox, waren wel de 10.000 euro kostende wax modellen maar die afdrukken waren van verbluffende kwaliteit. Zijn kleine broertjes doen het ook mooi maar heb geen ervaring met de werking en dergelijke ervan.

edit: Waarvoor wordt de printer gebruikt? Misschien handig om even te vermelden

Laatst gewijzigd door miesjel : 21 April 2011 om 15:51
miesjel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 April 2011, 15:00   #3
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Denk dat jij je nu een stuk dieper in de mogelijkheden wbt laser printer het verdiept dan men hier. Zelfs als iemand ervaring met zo'n dell heeft dan zegt dat nog niet zoveel.

Ben het iig wel helemaal met je eens om voor een laser printer te gaan. Tussen die 2 die je noemt gaat mijn voorkeur toch wel uit naar xerox maja ook meer vanwege de kwaliteit die de naam suggereert.
Heeft Brother trouwens niet nog goede opties? Daar heb ik zelf dan weer erg goede ervaringen mee.

Hoezo wil je trouwens zo graag NL'se reviews zien? Als de taal een probleem is heb je nog altijd zoiets als google translate.
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten