advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Oud 18 November 2010, 10:47   #1
straetch
Just Joined!

Question Windows Search

Ik ben overgeschakeld van WindowsXP naar 7. Om bestanden te zoeken kreeg je in XP een formulier voorgeschoteld waarin de zoekparameters ingevuld konden worden.
In Windows 7 moet je het zoekveld invullen op een welbepaalde manier om de zoekopdracht te starten. Daarvoor bestaat een "taal" (AQS Advanced Query Syntax).
Ik begrijp dat daarmee het zoeken veel krachtiger wordt, maar het maakt de zaak zeer ongebruiksvriendelijk voor eenvoudige zoekopdrachten (verreweg de meeste).
Na veel ge?xperimenteer blijf ik problemen hebben met simpele dingen, zoals:
1. naam:view geeft wel S_VIEWNX..., maar niet irfanview.exe (blijkbaar zoekt de machine naar een woordbegin en ziet de underscore niet als een deel van het woord, absurd natuurlijk in een bestandsnaam.
2. iets simpel als irfan*.exe werkt niet meer
3. je kunt niet op een eenvoudige manier specif?ren of je op de bestandsnamm, dan wel in de inhoud van het bestand wil zoeken.
4. de zoeklijst in explorer bevat twee zoekfilters (Gewijzigd op, en Grootte). de mogelijkheid om zelf nieuwe zoekfilters toe te voegen is uitgegrijsd.
enzovoort.
Mijn vragen:
1. Bestaat er een GOEDE tutorial in het nederlands over Windows Search (de zoekfilters zijn namelijk taalafhankelijk)? Die zou minstens een equivalent moeten bevatten van het formulier met de zoekmethode van XP.
2. Bestaat er een soort front-end die de inhoud van een formulier (zoals in XP) transparant kan omzetten naar AQL, zodat de doorsnee gebruiker die complicatie bespaard blijft?
3. Bestaan er gebruiksvriendelijke alternatieven voor Windows Search - liefst zonder nog een bijkomende indexering van de harde schijven?
Microsoft moet hier dringend iets aan doen!

Laatst gewijzigd door straetch : 18 November 2010 om 12:47
straetch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2010, 14:13   #2
mathlarue
Just Joined!

Standaard Zoekprogramma Windows

Einen Gutentag,

kijkt u eens hier:

http://voidtools.com/

Dit is een zeer goed indexeer en zoekprogramma. Gebruikt bijna geen bronnen en vindt dat wat u zoekt.

Habe fertig.

Viel Spa?, Math La Rue
mathlarue is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 November 2010, 16:00   #3
straetch
Just Joined!

Standaard

voidtools zoekt alleen op de bestandsnamen.
Ik zoek een tool die zowel op de naam als op de inhoud van bestanden kan zoeken (zoals de zoeker van windows XP).
Toch bedankt!
straetch is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten