advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Oud 6 December 2011, 17:50   #1
Macascu
Just Joined!

Macascu's schermafbeelding

Standaard Boxenset op tv?

Beste lezers,

Ik heb al een tijdje een Philips Lcd tv, maar deze heeft geen ingang voor een jackplug. Nu is mijn vraag of ik via een andere weg toch een boxenset op mijn tv kan aansluiten? Ik begin de bas toch wel een beetje te missen

mvg,

Macascu
Macascu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 December 2011, 19:26   #2
lex
PCM Engineer

Standaard

Welk type van Philips? Hoe oud is deze TV een tijdje dat zegt niet veel is dat 2 jaar 4 jaar 6 jaar. Wat voor aansluitingen zitten er op de TV.

Sommige TV'S hebben gewoon geen aparte audio aansluitingen meer voor externe boxen je moet dan gaan werken met de overige aansluitingen waar een audio uit komt. Al gedacht aan de koptelefoon uitgang?

Hier zijn plenty kabels voor te koop.

Als de TV een HMDI aansluiting heeft kun je hier een verloop kabel voor kopen met audio uit zelfs met digitaal audio uit voor een homecinemaset.

Mocht de tv ook geen HMDI hebben dan is het een ouder model dan zou je met de schart aansluiting moeten gaan werken waar verloop kabels voor bestaan met audio aansluiting.

Je kunt ook kijken of de TV een digitale audio uitgang heeft.

Eerst maar eens wat meer informatie over de TV.
Ook informatie graag over de boxenset? Heeft deze boxenset een digitale audio ingang?

Allemaal vraagtekens.

Dus eerst wat meer informatie graag.

Lex.

Laatst gewijzigd door lex : 6 December 2011 om 19:33
lex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 December 2011, 21:48   #3
Macascu
Just Joined!

Standaard

sorry haha :P het type is:

philips 32pfl3404

Ik heb 2x HDMI aansluiting (die ik gebruik voor mijn pc en playstation), en 2x scart (waarvan 1 voor mijn tv). Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Alvast bedankt,

Macascu
Oud 7 December 2011, 03:32   #4
lex
PCM Engineer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macascu Bekijk bericht
sorry haha :P het type is:

philips 32pfl3404

Ik heb 2x HDMI aansluiting (die ik gebruik voor mijn pc en playstation), en 2x scart (waarvan 1 voor mijn tv). Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Alvast bedankt,

Macascu
Al heel snel de handleiding gevonden.

TV 32PFL3404

De TV heeft gewoon een stereo audio aansluiting voor jou boxenset ook zag ik dat de TV een SP/DIF uitgang heeft voor digitaal audio.

Mocht jou boxenset nu een optische ingang hebben inplaats van coax bestaan hier adapter kastjes voor.

Voor analoog audio kun je de de EXT3 uitgang gebruiken. Deze bestaat uit 5 tulp aansluitingen naast elkaar. Van links naar rechts gezien is de 4e tulp aansluiting WIT linker audiokanaal en de 5e de laatste tulp aansluiting Rood rechter audiokanaal.

volgens de handleiding moet er aan de zijkant van de TV ook nog een audio uitgang zitten weet niet of dit ook geld voor het model wat jij hebt.

ZIE OOK HANDLEIDING "PDF" APPARATEN AANSLUITEN HOOFDSTUK 7 PAGINA 23 HANDLEIDING TV.

De TV heeft een ook een digitale uitgang ik zou deze gebruiken als de boxenset een digitale ingang heeft.

Let op je zult via het menu in de tv de EXT3 uitgang moeten activeren.

Hoop je voldoende te hebben geholpen, mocht je nog vragen hebben dan verneem ik dit wel.

Lex

Lex

Laatst gewijzigd door lex : 7 December 2011 om 04:06
Oud 7 December 2011, 08:39   #5
Macascu
Just Joined!

Standaard

allereerst hartelijk bedankt voor de hulp, maar ik begrijp nog niet helemaal hoe ik dit moet aanpakken. Ik kan inderdaad een 3.5 jackplugje (van mijn pc setje) in die zogenaamde audio-in stoppen, maar ik krijg dat gewoon geluid uit mijn tv-boxen, en niet uit het setje. Ik heb ook al gezocht of ik dit in het menu kon veranderen, maar ik heb niks gevonden. Weet je misschien wat ik zou moeten doen om dit wel goed te krijgen? Heb ik hiervoor een omvormer nodig, en zo ja, wat voor type?
mvg,

Macascu
Oud 7 December 2011, 10:15   #6
lex
PCM Engineer

Standaard

Je moet even een rood/wit stereo tulp kabel aansluiten of kopen en deze zoals ik al melde aansluiten op de EXT3 zie mijn vorige post.

Via de hoofdtelefoon is een oplossing maar niet de beste.

Je hebt nog geen antwoord gegeven of jou boxenset een digitale ingang heeft. geef anders even het merk en het type van de boxenset.

Lex.
Oud 7 December 2011, 12:59   #7
Macascu
Just Joined!

Standaard

Ik heb nog geen setje aangeschaft, omdat ik er al van uitging dat ik zon soort ingang moest hebben. Ik gebruik voor mijn pc gewoon een logitech setje van ongeveer 25 euro (destijds, dus 1 jaar geleden). In die prijsklasse wil ik ook ongeveer mijn tv boxenset hebben. Vraagje; want zon stekker met rood en wit heb ik wel, die gaat over in een 3.5 plug (male). Als ik deze aansluit op mijn tv aan de zijkant, gaat dan AL het geluid door die boxen? Dus mijn tv (gaat via een kastje van KPN Digitenne), PS3 en mijn PC?

alvast bedankt,
Macascu
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten