advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Oud 21 October 2011, 19:35   #1
tj0nge
PCM Lord

tj0nge's schermafbeelding

Standaard Externe harde schijf

Hallo allemaal!
Ik heb al een jaar of misschien iets meer een externe harde schijf (1TB, LaCie), die ik gebruik met mijn Vista pc.
Nu staat deze schijf, indien aangesloten, keurig als 'vaste' schijf in 'Deze Computer'. Dit werkt erg prettig, maar mijn computer gebruikt deze schijf nu ook voor de prullenbak, en het aanmaken van allerlei schijnbaar zinloze mapjes met eindeloze letter/cijfer combinaties als naam, wat het lastig maakt hem te gebruiken op andere pc's.
Is hier een oplossing voor?

Waarom zegt de PLUS 'Plus geeft meer... veel meer!' als ik zojuist zie dat er in een dicht pak sultanas een pakje te weinig zat?
tj0nge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 October 2011, 19:42   #2
Kingdom
PCM Enthusiast

Kingdom's schermafbeelding

Standaard

Vraagje: Je externe HD wel eens aan een ander systeem gekoppeld?
HD 650 GB
Externe HD 1 TB
OS Windows 7 64 bit
Kingdom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 October 2011, 21:17   #3
tj0nge
PCM Lord

tj0nge's schermafbeelding

Standaard

Nee, nog nooit. Maar dat maakt in deze toch niet zo heel veel uit?
Ik wil mijn harde schijf (wat overigens een 3,5" ding is) puur voor opslag bestanden gebruiken.
Waarschijnlijk kan ik hem wel gebruiken op een andere pc, maar ik hoef al die irritante systeemfolders er niet op. Die wil ik gewoon op mijn vaste schijf hebben, waar windows op staat.

Waarom zegt de PLUS 'Plus geeft meer... veel meer!' als ik zojuist zie dat er in een dicht pak sultanas een pakje te weinig zat?
tj0nge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 October 2011, 11:42   #4
Kingdom
PCM Enthusiast

Kingdom's schermafbeelding

Standaard

Mijn externe HD maakt ook mapjes aan 'zelf denk ik' en dit is vaker gebeurd, dat wanneer ik mijn externe HD ergens 'bij iemand aan de computer koppelt' Hij ook daar bestandjes [logjes] aanmaakt. Met linux in die tijd was het nog grappiger, ik moest perse mouten in Windows voordat ik hem gebruiken kon in Linux.

Echter als ik dit verwijderden , dan kreeg ik ntlrd fout code bij het opstarten van Windows. Let wel, dit is echt alleen bij Versie,s tot XP het geval. Vista en Win 7 geven geen ntlrd fout codes, althans ik heb het nog nooit meegemaakt.

Ik zou zelf ook weleens willen weten hoe dat precies werkt, ligt het misschien aan register-cleaners? Kan velen opties bedenken.
HD 650 GB
Externe HD 1 TB
OS Windows 7 64 bit
Kingdom is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten