advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > Software, Games & OS > Windows Vista

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 12 March 2007, 18:06   #21
Cilon
PCM Enthusiast

Cilon's schermafbeelding

Standaard

Kan het geen kwaad om de DEP in te schakelen voor alle programma's? Worden dan niet meer programma's automatisch geblokkeerd dan alleen de essensiële programma's? Elk nieuw programma zou je dan moeten selecteren en uit te schekelen bij de DEP om deze te kunnen gebruiken.

En bij mij werkt de oplossing helaas nog steeds niet. Ik vind trouwens alleen via de optie een snelkoppeling naar Windows Live Messenger. Op het moment dat ik de DEP hiervoor heb uitgeschakeld kan ik geen gebruik maken van Windows Live Messenger. Ik krijg de volgende melding: "Messenger werkt niet meer." Ik snap niet waarom Windows Live Messenger automatisch geblokkeerd wordt. Het is onderdeel van Microsoft zelf. En als ik de UAC uitchakel wordt hij ook geblokkeerd. Ik kan deze alleen gebruiken als ik zowel de UAC en de DEP voor essentiële programma heb ingeshakeld. Ik moet dan bij elke keer dat ik gebruik wil maken van Windows Live Messenger hiervoor toestemming verlenen. Dit is niet uit te schakelen via andere oplossingen die ik gehoord heb.

Kan iemand mij helpen en antwoord geven op mijn velen vragen?
Oud 13 March 2007, 11:07   #22
Cilon
PCM Enthusiast

Cilon's schermafbeelding

Standaard

Alle Acer gebruikers opgelet!

Indien het niet mogelijk is om op je Acer notebook met Windows Vista gebruik te maken Windows Live Messenger heb ik nu een oplossing gevonden waarbij je noch de DEP hoeft uit te schakelen, compabiliteit aan te passen of als administrator uit te voeren. Het bericht dat mensen van Acer zelf ontvingen was ook niet echt hulpvol. Bij elke optie werden maar een aantal mensen geholpen.

Het probleem ligt bij de software van Acer zelf. Indien je eSecurity Management deïnstalleert is het vrijwel meteen mogelijk gebruik te maken van Windows Live Messenger, zonder dat deze door de DEP geblokkeerd wordt.

Good luck!
Oud 13 March 2007, 15:57   #23
wiskwis
Just Joined!

Standaard opnieuw problemen

toen ik mijn acer notebook met vista home premium gekocht had kreeg ik WLM niet aan het werk... het DEP sloot het steeds af.

toen heb ik msn messenger 7.0 gedownload en toen die een paar dagen gedraait, daarna weer opnieuw WLM ge?nstaleerd en toen deed hij het wel! dit heb ik bij mijn buren ook gedaan en daar werkte het ook, dus dit probleem is dan opgelost!

maar nu ontstaan er nieuwe problemen... als ik me aanmeld op WLM dan binnen een minuut loopt hij vast en komt er 'reageert niet' in beeld te staan... wanneer ik weer msn 7.0 erop zet, dan loopt hij niet vast....

iemand dit probleem ook? help aub want ik haat die oude msn.....
wiskwis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 March 2007, 01:34   #24
flywithme
Just Joined!

flywithme's schermafbeelding

Standaard Mijn oplossing

Ook ik heb op een Acer laptop het probleem met WLM en Vista.
Alle antwoorden heb ik geprobeerd en kwam er idd achter dat WLM als administrator is uit te voeren. Echter is dit maar 1malig en na het opstarten
van de pc moet ik nog steeds WLM opstarten met de rechtermuisknop.. Irri.

Je kunt wel via de eigenschappen van msnmsgr.exe onder het tabblad compatibiliteit het bevoegdheidsniveau aanpassen, zodat WLM altijd als administrator opstart. Door het vinkje aan te zetten is dubbelklikken genoeg
om WLM te starten.

WLM start nog steeds niet automatisch op, maar is altijd nog beter als rechtse muisknop etc. etc.

Ik had deze optie nog niet eerder gezien, maar zag dit nadat ik mezelf als eigenaar van de HDD benoemd. Hoe dit moet staat op
http://www.windowscorner.com/index.p...n_uitschakelen
Ik hoop dat iemand hier iets meekan.

The Fly Strikes Again HA HA HA

Laatst gewijzigd door flywithme : 14 March 2007 om 01:53 Reden: Handtekening aangepast
flywithme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 March 2007, 08:54   #25
Cilon
PCM Enthusiast

Cilon's schermafbeelding

Standaard

Zoals ik zelf al had gepost heeft het voornamelijk met de software van Acer te maken dan met problemen van Windows Vista zelf. Bij het verwijderen van eSecurity Management is het hele probleem, als het goed is, meteen opgelost. Maar het kan zeker geen kwaad de UAC uit te bschakelen. Het is erg irritant steeds maar weer toestemming te moeten verlenen.
Oud 14 March 2007, 22:49   #26
flywithme
Just Joined!

flywithme's schermafbeelding

Standaard EsecurityManagement

Hey Cilon, welke versie van Vista gebruik jij, want ik heb nog eens gezocht in programma's en onderdelen, maar daar stond ie niet tussen.
Ik heb home premium draaien.

The Fly Strikes Again HA HA HA
flywithme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 March 2007, 23:22   #27
Cilon
PCM Enthusiast

Cilon's schermafbeelding

Standaard

Ik heb zelf ook Windows Vista Premium en een Acer notebook. Je zou dus eigenlijk de Acer Empowering Technology moeten hebben. Bij Programma's en Onderdelen staat deze als het goed is onder eSecurity. Teven staan hier programma's als ePower en eLock bij. Krijg je het gevonden?
Oud 16 March 2007, 17:14   #28
defcon5
Just Joined!

Exclamation messenger probleem

hoi hoi allemaal, het messenger probleem blijkt veelal verooorzaakt te worden door vista, een en ander heb ik al aangehaald bij microsoft, er wordt al hard aan gewerkt (volgt een soort van update zoals voorheen bij Xp dat service pack werdt aangeboden)

Tijdelijke oplossing voor opstarten messenger

ga op het messenger pictogram staan.
klik rechter muisknop.
klik de optie, uitvoeren als administrator.

mocht het werken laat het me weten, mogelijk dat microsoft iets aan deze informatie heeft.

groetjes defcon5
defcon5 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2007, 12:56   #29
katinka
Just Joined!

Standaard

hoi defcon5,
het werkt perfect,
dank!
groet, Katinka
katinka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 March 2007, 19:02   #30
Chayell
Just Joined!

Thumbs up WLM problemen bij Acer en Home Vista

Ik kwam het onderstaande tegen en het heeft geholpen.

Hallo lotgenoten

Na een dag aankl.... de helpdesk van Acer gebeld,probleem uitgelegd over het DEP verhaal met MSN.
het probleem was daar bekend en stuurde mij de volgende link.
Werkt perfect,probleem opgelost
onderstaande copieeren en uitvoeren.

http://www.acerpanam.com/synapse/dat...MSN81patch.exe
Chayell is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten