advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Oud 15 July 2008, 09:56   #1
FreddyH
Just Joined!

Standaard Hard Disk probleem met Vista

Sinds kort over gegaan op Windows Vista Ultimate. Systeemconfiguratie:

- Pentium 4 2,4 GHz
- 2 GB intern geheugen
- 2 Hard Disks (Disk0 = Maxtor 6Y080L0 ATA Device, Disk 1 = Hitachi HDT722516DLAT80

Voor de installatie stond er XP op met op Hard Disk 0 een C- en D-partitie en op Hard Disk 1 E-partitie. De 2 disks waren Basic Disk in XP.

De Vista installatie is goed gegaan zonder foutmeldingen. Echter mijn Hitachi HDT722516DLAT80 schijf is niet meer benaderbaar in Vista, drive is offline. Ik kon hem ook niet meer online zetten. Wat ook opviel was dat de disk opeens Dynamic Disk was onder Vista, terwijl hij Basic Disk was onder XP. Gelukkig met Raid2Raid van diskinternals de data er nog af kunnen halen en op mijn externe disk kunnen zetten. Vervolgens heb ik de disk terug gezet naar Basic Disk en wou ik hem gaan formatteren (default format settings) en dit leek goed te gaan tot hij 99% voltooid was en zei dat het formatteren mislukt was. Ik kan de Disk nu wel zien in de verkenner maar kan er verder niks mee, in Disk manager geeft ie aan : Healthy Primary Partition alleen is de data RAW en dit blijft zo. Disk verwijderen en opnieuw toevoegen heeft geen zin, drivers verwijderen en opnieuw toevoegen ook niet. Quick format helpt niet en onder DOS formatteren ook niet... Iemand nog een idee?

Bedankt!
FreddyH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 July 2008, 10:42   #2
FreddyH
Just Joined!

Standaard

Ik heb het probleem opgelost door de disk met Maxtor MaxBlast 5,077 toe te voegen aan mijn systeem. Het blijft een raadsel wat er gebeurd is, maar ik ben blij dat mijn disk weer werkt.
FreddyH is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten