advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Oud 1 November 2009, 11:53   #1
Frans1947
PCM Enthusiast

Angry Bestandsextentie nieuw in Vista

Wie kan mij informeren over het volgende probleem. Zelf gebruik ik Windows XP Professional en hier kan ik via Config.>>Mapopties>> Bestandstypen>>Nieuw zelf nieuwe bestandsextentie opvoeren. Echter, bij een vriend van mij die Vista Home Premium geinstalleerd heeft staan, heb ik voor hem geprobeerd een nieuwe ext. op te voeren. Helaas, na veel zoekwerk lukte het mij niet dit voor elkaar te krijgen. Ik geef de moed niet snel op, maar hier is mijn klomp gebroken. Ik kan geen nieuwe .pps (powerpoint presentatie) opvoeren, heb zelfs geen idee waar ik dit kan vinden. De powerpoint filmpjes die hij krijgt toegestuurd, kan hij niet openen, ook niet via Config>>standaardinstellingen!!
Wie kent hiervoor de oplossing?
Bij voorbaat dank.
Frans1947 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 November 2009, 20:22   #2
skees
PCM Guru

skees's schermafbeelding

Standaard

powerpoint > bestand > openen (..) > bestand selecteren

http://h.imagehost.org/0519/download_car_wouldn_t.png
skees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2009, 09:01   #3
Frans1947
PCM Enthusiast

Standaard

Skees, kon het niet nog korter? Bedoel je te zeggen dat je nadat je het bericht hebt geopend op de bijlage gaat staan en dit opent en dan het bestand selcteert? Nou, als je dat bedoelt, kan ik je zeggen dat dat niet werkt. Had ik dus ook al zelf bedacht. Ik wil echter gewoon een Bestandsextentie opvoeren in Vista, echter dat gaat dus blijkbaar niet hetzelfde, zo makkelijk, als in XP. Dus als je een andere suggestie hebt, graag.
Oud 2 November 2009, 16:57   #4
porrelaar
PCM User

porrelaar's schermafbeelding

Standaard

Skees gaat er blijkbaar vanuit dat je vriend de bijlage eerst heeft opgeslagen op de harde schijf. Zou ik ook doen met zulke bijlages. (Ik laat het bestand dan via een klik met de rechter muisknop eerst nog scannen door antivirus (Avast) en antimalware (MBAM). Daarna pas open ik het bestand.)

Skees stelt voor om eerst het programma PowerPoint te starten en dan via Bestand > Openen te bladeren naar de plaats waar het pps. bestand is opgeslagen.

Weet jij wel heel zeker dat op de pc van je vriend een versie van Microsoft Ofice, inclusief PowerPoint staat?

Het koppelen van een extensie (als pps) aan een programma gaat onder Vista als volgt:
  • Sla eerst de bijlage op op de harde schijf
  • Ga met Verkenner naar dat pps-bestand
  • Rechtsklikken op dat bestand.
  • Kies: Openen met...
  • Vista geeft dan een paar Aanbevolen programma's. Als PowerPoint daar niet bij staat, klik je op Andere programma's.
  • Je zoekt in die andere programma's of PowerPoint daarbij staat. Zo ja, dan aanklikken/selecteren, zorg dat er een vinkje staat voor Dit type bestand altijd met dit programma openen en dan op OK klikken.
  • Staat PowerPoint ook niet bij die Andere programma's? Klik dan in datzelfde scherm op Bladeren
  • Je krijgt dan een lijst met alle op de pc ge?nstalleerde programma's te zien. Zie je Microsoft Office in die lijst van mappen? Dubbelklik er dan op. Doorklikken tot je bij het programma Powerpoint komt. Uiteindelijk moet je een programma selecteren, dus eindigend op .exe! Selecteer dat programma en klik op OK.
Kun je Microsoft Office nog steeds niet vinden, dan is het niet of niet juist ge?nstalleerd.
Mijn advies: download dan de gratis Microsoft PowerPoint Viewer. Gewoon intypen in Google.
porrelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2009, 17:39   #5
Frans1947
PCM Enthusiast

Standaard

Hallo Porelaar,
bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik zal e.e.a. controleren en dan inderdaad maar gewoon de Powerpoint viewer van MS downloaden en installeren. Lijkt mij de simpelste manier. Ik vermoed dayt mijn vriend niet de gekochte versie van MS Office heeft ge?nstalleerd. Ook dat zal ik navragen.
Nogmaals bedankt.
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten