advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Oud 6 October 2008, 21:58   #1
Joram
PCM User

Question internet via linksys router

Ik moest bij iemand het internet fixen en dat is tot nu toe niet geheel gelukt.
Het idee is dat er 1 pc via een kabel wordt aangesloten en 1 pc moet via het draadloze netwerk verbinding maken.
De draadloze router is een linksys WRT54GL 1.0 en die wordt verbonden met een of ander modem die internet via de kabel krijgt van upc.
De pc met de kabel kan gewoon op internet als de kabel in de modem wordt gestopt. Ik heb toen de instellingen dns en ip(enzo) opgeschreven. Daarna heb ik met de blauwe kabel(van linksys) de router met het modem verbonden en daarbij deze kabel in de internet aansluiting op de linksys gedaan. De kabel van de pc heb ik daarna in een lan poort gedaan.
Bij de instellingen van de router heb ik de internet type op static gezet(omdat dhcp niet werkte) en toen alle ip's ingevuld. Ook toen had ik geen verbinding met internet.
Daarna heb ik de blauwe kabel in een van de overige lan poorten gedaan. Toen werkte het internet op de pc met de kabel wel. Het probleem is alleen dat de computer via het draadloze netwerk geen internet heeft. Deze is wel gewoon goed verbonden en heeft een ip enzo.
Dit komt waarschijnlijk doordat de computer het wan ip krijgt toegewezen en niet een ip van de router en die kan de andere dan niet ook gebruiken.

Heb ik misschien wat over het hoofd gezien ofzo? mensen nog tips?
Oud 6 October 2008, 23:00   #2
EdP
PCM Lord

EdP's schermafbeelding

Standaard

Sluit de Linksys gewoon aan op de WAN port. In principe kun je het op 2 manieren doen:
of je stelt de Linksys in op mac addres cloning, of je laat het mac adres van de Linksys registreren, door het modem lang genoeg uit te zetten (half uur? uur? 4 uur? 8 uur?), modem aan, als alle lampjes branden zoals het hoort router aanzetten en dan pas de computer.

Mac address cloning vind ik altijd het eenvoudigst. Noteer het mac adres van de pc die wel verbinding had rechtstreeks en vul dit nummer in in de Linksys als mac adres van de WAN port.
Oud 7 October 2008, 11:06   #3
Joram
PCM User

Standaard

owke, het nut van mac address cloning is dus dat ie doet alsof ie het modem is en daardoor internet krijgt zeg maar(heel simpel gezegt)

maar die eerste manier lijkt mij het beste om eerst eens te proberen want die kunnen ze zelf wel proberen en hoef ik er niet meteen langs
Oud 7 October 2008, 22:23   #4
EdP
PCM Lord

EdP's schermafbeelding

Standaard

Bijna goed, met mac address cloning doet de router zich voor als de geregistreerde pc die aan het modem hing.
Oud 8 October 2008, 13:24   #5
Arihato
Just Joined!

Standaard

In het Linksys scherm in je internet explorer, kun je onder "setup" de tab "Mac adress Cloning" aanklikken. "Enable" aanvinken en op "Clone your PC's Mac" klikken. That's all
Arihato is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten