advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Oud 28 August 2009, 11:25   #1
miesjel
PCM Lord

miesjel's schermafbeelding

Standaard kalyway zonder geluid

Hallo,

Om mac is een beetje uit te proberen (ik wil het misschien kopen over enige tijd) heb ik de nieuwste kalyway variant geinstalleerd op mijn laptop, bijna alles werkt op 2 dingen na.

Mijn geluid werkt niet met de ingebouwde drivers en mijn usb poorten werken alleen op het moment dat er een usb stick is aangesloten tijdens het opstarten van de laptop....

Ik kan nergens vinden welke geluidskaart oid ik heb, weet iemand hoe ik hierachter kan komen. Ik weet alleen het merk, realtek (weet ik bijna zeker). Een universele driver is ook welkom uiteraard

En vraag twee, kan worden beantwoord met ja of nee, is het mogelijk om die usb poorten te fixen zodat het ook werkt als de laptop al aanstaat?

Alvast enorm bedankt!

miesjel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 August 2009, 19:21   #2
skees
PCM Guru

skees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door miesjel Bekijk bericht
Hallo,

Om mac is een beetje uit te proberen (ik wil het misschien kopen over enige tijd) heb ik de nieuwste kalyway variant geinstalleerd op mijn laptop, bijna alles werkt op 2 dingen na.

...

off-topic: heb je kalyway gedualboot met vista / windows 7? Zo ja hoe heb je dat gedaan wil dat zelf ook gaan doen met me laptop.

http://h.imagehost.org/0519/download_car_wouldn_t.png
skees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 August 2009, 11:33   #3
edwinh
PCM Enthusiast

edwinh's schermafbeelding

Standaard

Miesje, in Kalyway zelf heeft het weinig zin je geluidskaart op te zoeken want hij zal hem waarschijnlijk niet herkennen. Mijn ervaring is dat een algemene Realtek geluidsdriver (kext in mac) werkt. FF googlen op kalyway sound driver of kijken op ihackintosh.org. Met het programma OSX86 tools zijn drivers kinderlijk eenvoudig te installeren. Hetzelfde geldt uiteraard voor de USB driver. Boot anders eens met -v en kijk wat ze zegt.

@Skees lees eerdere topics hierover. Heb zelf iDeneb 10.5.8 probleemloos naast XP/Vista/7 draaien. Zoals eerder beschreven is dit echter een kwestie van veel trial een error. Lees mijn eerdere post "multiboot"
Ik kan je een zetje in de goede richting geven stuur me dan een pm maar denk eraan, het gaat niet in 1 keer werken. Lees het probleem van Miesje. Er kunnen problemen met USB/geluidskaart/netwerkkaart en of beeldscherm onstaan en bij een laptop het slaapstand probleem als de klep gesloten word.

Voordat je begint zal je echter wel ergens een versie van Kalyway/iDeneb/Leo4all/iAtkos moeten vinden. Alle hackintosh OS.

Succes
edwinh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 August 2009, 12:39   #4
miesjel
PCM Lord

miesjel's schermafbeelding

Standaard

ok hartstikke bedankt!

En dan nog een vraagje, ik heb het advies van een vriend gekregen om NVinject te installeren als driver voor mijn videokaart. Maar zodra ik dit doe worden alle uitvoer schermpjes in de werkbalk boven in en de rechtermuisknop optie wit. dus ik zie geen letters meer...Wat kan ik hier tegen doen?

-----
off topic:
@skees, zie je pm inbox!

@beide, ideneb en iatkos werkte bij mij niet, de ene had wel geluid maar werkte het toetsenbord niet, de ander liep vast bij het laden vlak voordat je het bureaublad ziet.

miesjel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 August 2009, 15:23   #5
edwinh
PCM Enthusiast

edwinh's schermafbeelding

Standaard

Miesje

NVinject ken ik niet sorry.

Ik had de mazzel dat mijn beeld meteen goed was. Toen ik echter via de iDeneb combo update van 10.5.5 naar 10.5.8 ging heb ik mb.v het programma "OSX86 Universal Installer" mijn videokaart in een lijst kunnen selecteren.

iAtkos werkte bij mij ook niet net als Kalyway.

Zoek eens bij:

ihackint0sh.org
hackintosh.com
ideneb.net

Voor laptops:

http://74.125.77.132/search?q=cache:...&ct=clnk&gl=nl

Dit is een blog pagina van iemand die het op een laptop heeft gedaan. Let op pagina is in google cache! Ik heb de update op deze manier gedaan en het werkte perfect.

Het is spelen met kext en kernel.
De voodoo werkte bij mij bijv niet zo goed als chameleon. Dit is met eerder genoemd progje OSX86-tools ook in te stellen.

Het "nadeel" is dat geen enkel systeem hetzelfde is. Wat dus bij mij werkt hoeft niet bij jou te werken. Zeker met een andere Hackintosh OS.

Laatst gewijzigd door edwinh : 29 August 2009 om 15:26
edwinh is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten