advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > Home Entertainment > De Pixel Maffia

Bekijk resultaten enqu?te: welk merk geniet voorkeur
Canon 4 44,44%
Epson 3 33,33%
HP 3 33,33%
Lexmark 1 11,11%
andere 1 11,11%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 9. Je mag niet stemmen in deze enqu?te

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 9 December 2008, 20:54   #11
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Xerox is echt een profi merk maar heeft die verkoper ook de nadelen van die wasblokken genoemd?
- Ze moeten eerst smelten voordat je kunt printen.
- Kost heel wat meer stroom dat was verwarmen zeker icm een slaapstand.
- Verstopping kan op den duur optreden wat onderdelen weggooien betekent.

Ik vond het ook een mooi alternatief totdat ik wat reviews bekeken had. Geef mij maar een laserprinter omdat die naar mijn ervaring altijd doen (degelijke merken dan).
Oud 9 December 2008, 21:42   #12
pol528
PCM Lord

pol528's schermafbeelding

Standaard

Wist ik niet van Xerox was printers, weer wat geleerd.
En inderdaad, laser printers zijn bedrijfsmatig een zekere keus, op normaal papier een goede kleuren afdruk.
Maar de afdruk haalt het niet in resolutie bij een inkjet en haalt de foto kwaliteit in kleurschakering en op speciaal papier helemaal niet.
pol528 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 December 2008, 09:43   #13
saney
Just Joined!

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pol528 Bekijk bericht
Als je de specs bekijkt ben ik gestopt bij de print resolutie
Maximum Resolution (dots per inch)
  • 5760 x 1440 optimized dpi voor de Epson
  • 600 x 600 x 4 dpi voor de Xerox
Epson werkt met 8-kleuren (Cyan, Vivid Magenta, Yellow, Light Cyan, Vivid Light Magenta, Light Black, Light Light Black, and Matte or Photo Black) voor de meest realistische kleur weergave
wat je hier aanhaalde Pol,
van die kleuren,daar had ik zo mijn bedenkingen bij...hoe kan je met 4 kleuren die "fotokleuren"behalen??!! vandaar mijn post ookwel een beetje.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eNdEmiOn Bekijk bericht
Xerox is echt een profi merk maar heeft die verkoper ook de nadelen van die wasblokken genoemd?
- Ze moeten eerst smelten voordat je kunt printen.
- Kost heel wat meer stroom dat was verwarmen zeker icm een slaapstand.
- Verstopping kan op den duur optreden wat onderdelen weggooien betekent.

Ik vond het ook een mooi alternatief totdat ik wat reviews bekeken had. Geef mij maar een laserprinter omdat die naar mijn ervaring altijd doen (degelijke merken dan).
@eNdEmiOn
de nadelen,die man vertelde alleen maar de voordelen!dat stroomverbruik was ik pas achtergekomen ela ik op Xerox zelf aan het snuffelen ben gegaan!en daar vind je van verstopping al helemaal niks terug

Citaat:
laser printers zijn bedrijfsmatig een zekere keus, op normaal papier een goede kleuren afdruk.
Maar de afdruk haalt het niet in resolutie bij een inkjet en haalt de foto kwaliteit in kleurschakering en op speciaal papier helemaal niet.
@pol,
hij beweerde hier dat ook op fotopapier van Xerox dan een goede kleurendruk te bekomen was!van resolutie zei hij dat deze evenwaardig was als bij een inktjet ....verkoperspraat dus

mijn besluit...
ik zal toch voor een Epson gaan!
oke,in zijn woorden mms een "huis-tuin-keuken printertje" maar ik denk wel dat hij de kwaliteit kan bieden die ik verwacht van een fotoprinter.

@allen,
bedankt voor de snelle reacties en uiteenzettingen,jullie hebben me goed geholpen in mijn keuze als leek.

Saney
saney is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 December 2008, 00:21   #14
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wist ik niet van Xerox was printers, weer wat geleerd.
En inderdaad, laser printers zijn bedrijfsmatig een zekere keus, op normaal papier een goede kleuren afdruk.
Dat hoor je altijd maar ik heb de kwaliteit zelf nog nooit naast elkaar gehouden. Wat ik wel verder uit eigen ervaring kan vertellen dat de lexmark C500n fotokwaliteit gelijk of wat beter levert als dat van een boven gem tijdschrift (denk aan duurdere als Quest bv). Voor mij persoonlijk is dat goed genoeg zeker voor A4 papier. Ga je posters op A3 printen oid dan wil je misschien wat meer kwaliteit.
Oud 11 December 2008, 07:17   #15
pol528
PCM Lord

Standaard

Ik heb het geluk heel wat te mogen vergelijken, er zijn in de PCM ook al een aantal artikelen over geweest.

Laser printers die, over het algemeen genomen, voor documentatie, correspondentie en folders gebruikt worden zijn opgebouwd uit de drie "harde" kleuren, voor dat doel geven ze een heel mooi plaatje en foto.
De "wax" printer zit tussen Laser en Inktjet in, (afhankelijk van je kwaliteit inktjet printer natuurlijk) de resolutie is niet erg hoog maar ruim voldoende.

Voor foto kwaliteit, afdruk in de handen en redelijk kleine kijk afstand is de resolutie belangrijker en maakt de kleur beleving (echtheid) belangrijker. Door het gebruik van pastel tinten zullen de vale kleuren (zoals van de huid en kleding) beter weergegeven worden, door de verschillende donkere (zwart) inkten zal de nuance en scherpte van zwart voller en rijker zijn. Bij veel (af) drukwerk is het verschil tussen hoogglans zwart en mat zwart onder belichting minder.
Het tweede zeer grote voordeel van de inktjet is het papier, de fotokwaliteit papiersoorten zijn naar smaak te verkrijgen, voor het beste resultaat ga ik er van uit dat Epson inkt op Epson papier het beste resultaat voor de Epson geeft en HP papier voor de HP natuurlijk, de toplaag wordt door de inkt opgelost en gemend, hierdoor is de glans/matte kwaliteit die meer "foto" beleving groter. De nieuwe inktsoorten zijn ook beter tegen UV en vocht bestand dan vroeger.
Oud 11 December 2008, 07:58   #16
Piet Koenen
PCM Lord

Piet Koenen's schermafbeelding

Standaard

Pol,
duidelijke uiteenzetting ,ik ben het er mee eens, naast elkaar in het fotoalbum
zie je inderdaad verschil.
Groet Piet.
Piet Koenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 December 2008, 12:48   #17
pol528
PCM Lord

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piet Koenen Bekijk bericht
Pol,
duidelijke uiteenzetting ,ik ben het er mee eens, naast elkaar in het fotoalbum
zie je inderdaad verschil.
Groet Piet.
Ik was eigenlijk bang langdradigheid verweten te worden.
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten