advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Oud 10 June 2011, 13:44   #1
PCMuis
PCM Newbie

Exclamation Fritzbox

Ik heb nu een Fritzbox in gebruik, type 7170 met tevens telefoon.XS4ALL.
Het apparaat werkt prima en ik heb er nooit problemen meegehad gedurende de 2 jaar dat ik hem gebruik. Nu heb ik een Fritzbox type 7340 met veel meer mogelijkheden. Ik moet hem nog installeren, maar wil eerst alles goed nakijken alvorens ik de stap zet. Heeft iemand al ervaring met deze box van XS4ALL, Fritzbox 7340. Ik lees er allerlei reacties over, hele goede tot hele slechte. Veel kritiek op KPN, waar XS4ALL nu kennelijk een dochter van is. De service van KPN staat als slecht te boek in de reviews. Ook wel van XS4ALL, alhoewel ik die ervaring niet heb.
Waar moet ik op letten met de installatie van dit nieuwe type (7340) en wat doe ik met de sleutelcode die nu geinstalleerd is. ( de nieuwe box heeft een nieuwe sleutel)

Alvast bedankt voor de reacties.
PCMuis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2011, 19:54   #2
EdP
PCM Lord

EdP's schermafbeelding

Standaard

Let er wel op dat de kritiek die je leest van zeer divers publiek afkomstig is: van weet-er-alles-van tot kan-al-bijna-tot-drie-tellen en alles daar tussen in.
Zo gaat het met alle providers en alle routers/modems.

Met Fritzbox'en heb ik zelf geen ervaring, maar hoor er wel vaker wat over. Bij AVM hebben ze nog wel eens last van het fenomeen dat firmwares in het Duits ontwikkeld worden, de internationale versies maken ze pas als het echt moet; je loopt dus het risico dat een gr?ndiliche firmware die in het Duits is geschreven alles uit je boxje haalt wat er in zit, terwijl je dat van de internationale versie niet altijd kunt zeggen.

De "sleutelcode" bedoel je waarschijnlijk de netwerksleutel mee? Die kun je gewoon aanpassen in wat je nu in je 7170 hebt staan.
Oud 10 June 2011, 21:39   #3
PCMuis
PCM Newbie

Smile Klopt

Ja...die sleutel bedoel ik. Nu staat er eentje in, maar ik neem aan dat dat niets uitmaakt voor de nieuwe Fritzbox.
Ik woon in Zuid Limburg, duits is niet zo'n probleem hier. Die kritiek klopt wel. Staat er soms wat vreemd bij. Ik ben ook geen grote held hierin....maar ik wil wel eerst de zaken goed op een rijtje hebben alvorens ik ga wisselen van box.
PCMuis is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten