advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > Software, Games & OS > Vragen en discussies

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 22 September 2011, 17:31   #11
bergguy
PCM Engineer

bergguy's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar bergguy
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porrelaar Bekijk bericht
Jos, jij wilt gebruik blijven maken van Windows Live Mail 2011 (WLM) om foto's te versturen, maar g??n gebruik maken van SkyDrive webalbums. Dat kan.
Doe wat je altijd doet. Selecteer een aantal foto's in een map met afbeeldingen en kies voor 'Kopi?ren naar e-mailontvanger' of iets dergelijks. Zodra WLM is opgestart en een bericht toont met daarin verkleinde afbeeldingen van de foto's die jij wilt verzenden, dan klik je (gewoon met de linker muisknop) op 1 van die kleine foto's. Wanneer je dat gedaan hebt, zie je bovenaan het venster van WLM een groene knop oplichten met daarin de tekst 'Opties voor fotoalbums'. [Nee, ik weet dat je geen fotoalbum wilt, maar dat komt goed. Echt!] Klik op die groene knop en je zult zien dat je nu de grootte van de afbeeldingen kunt aanpassen. Er zijn helaas slechts 3 opties: Origineel / groot (1600 px) / Middelgroot (600 px), maar misschien is dat genoeg voor jou. Zodra je daar een keuze hebt gemaakt, beweeg je de muis naar links en klik je op de paperclip (zie de door mij toegevoegde afbeelding). De foto's worden nu niet meer als fotoalbum, maar gewoon als bijlagen aan het e-mailbericht toegevoegd.
Het vereist dus een paar extra handelingen. Sorry, ik weet geen betere oplossing, maar misschien helpt dit al.

Ik gebruik gewoon het progje " Windows Live Photo Gallery " dat bijgeleverd werd op m'n windows Home Premium, daar staat naast het genoemde " Skydive " en " F " van Facebook een Icoontje " Photobericht " en dat blijkt goed te werken. Ik kan erook eventueel titels en een tekst aan toevoegen. Op die manier verzend ik m'n Foto's.

P.s: ik verzend dit bericht met behulp van m'n notebook
Speed: 2,4 Ghz
Geheugen: 3072 Mb
Extend. Hd 300 Gb 3-6
Intern.Hd 500 Gb / 7200 rpm

Notebook HP Pavillion DM1-3200SD
Windows 7 Home Premium
Scherm 10,2 Inch
geheugen: 3Gb DDR3
Video: Radion HD6310M
intern drive: 500Gb Sata 7200 Rpm
Chipset: AMD A50M FCH
bergguy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2011, 15:30   #12
Jos Berk
PCM Newbie

Standaard

Andere zaken vroegen de afgelopen dagen mijn aandacht maar hieronder alsnog mijn reacties.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Hulk Bekijk bericht
Dat begrijp ik niet, want een LiveID cree?r je dus niet voor 'een situatie'.
In de situatie die ik geschetst heb, wordt men verplicht een LiveID aan te maken om het gewenste resultaat te bereiken. Dat geef je zelf toe:
Citaat:
Bij mij bleef WLMail zeuren en ik denk laat ik maar gauw een ID aanmaken dan ben ik van dat gezeur af.

Citaat:
Wat kan je daar nu mee overkomen, even een LiveID aanmaken, evt. fictieve naam en e-mailnaam. Vul verder zo weinig mogelijk gegevens in! Noteer alle gegevens.
Als dit voorkomen kan worden waarom dan de moeite doen? Overigens is het aan mijn familielid om te beslissen of hij een LiveID wil aanmaken of niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bergguy Bekijk bericht
Ik gebruik gewoon het progje " Windows Live Photo Gallery " dat bijgeleverd werd op m'n windows Home Premium, daar staat naast het genoemde " Skydive " en " F " van Facebook een Icoontje " Photobericht " en dat blijkt goed te werken.
Dat betekent dus feitelijk een ander fotobeheerprogramma. Om eerder genoemde redenen geen optie.

Ik zal echter jullie diverse suggesties met mijn familielid doornemen.

Met dank voor jullie reacties,
Jos

Laatst gewijzigd door Jos Berk : 28 September 2011 om 15:32 Reden: typo..
Jos Berk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 September 2011, 17:58   #13
De Hulk
PCM User

De Hulk's schermafbeelding

Standaard

Geen probleem. Je moet doen wat jezelf wilt.
De Hulk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten