advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > Internet > Vragen en discussies

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 6 September 2011, 16:48   #1
Franswakke
Guest

Angry Met Archos tablet op Internet gaan

In de PCM van juni staat in een beschrijving van Tabletten ook de Archos 70 die ik zelf bezit. Naast veel goede dingen geeft men aan dat men met deze tablet aanvankelijk moeite had om in een netwerk te gaan. Dat is interessante info maar het zou voor mij nog interessanter zijn als men ook aangaf wat men uiteindelijk moet doen om dit probleem op te lossen. Ik geraak namelijk ook niet op internet aangeschakeld. Mijn draadloze modem wordt probleemloos herkend, zelfs een aantal andere modems in de buurt die mijn gewone PC niet vindt, de verbinding wordt 'uitstekend' genoemd maar verbinden lukt niet.
Wie weet raad?
  Met citaat antwoorden
Oud 8 September 2011, 12:49   #2
porrelaar
PCM User

porrelaar's schermafbeelding

Standaard

Je schrijft niet wat je al precies gedaan hebt om de verbinding met jouw modem tot stand te brengen. Heb je exact de handleiding gevolgd?
In de Nederlandstalige handleiding die online staat (klik hier), wordt beschreven hoe je de verbinding tot stand brengt. Tevens worden er mogelijke problemen en oplossingen voor die problemen beschreven.
Succes!
porrelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 September 2011, 13:05   #3
Franswakke
Guest

Standaard

Ik krijg wel verbinding met mijn modem en de tablet zegt dat de verbinding uitstekend is. Als ik dan Google mail probeer of de browser dan geraak ik niet op het net. Hij zegt gewoon:'niet verbonden'
Als ik de browser probeer danzegt hij:geen netwerkverbinding. Browser kan pagina niet laden omdat er geen verbinding met internet is.
In de zgz oplossingen van de manual is van dit probleem geen sprake.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 September 2011, 21:54   #4
porrelaar
PCM User

Standaard

Is de verbinding uitstekend of is enkel de signaalsterkte uitstekend? In het laatste geval hoeft er nog helemaal geen sprake van te zijn dat je verbonden bent met je modem. Daarvoor moet je eerst in de lijst met beschikbare netwerken je eigen netwerk aantikken met je vinger, dan je wachtwoord intypen in het wachtwoordveld (ik neem tenminste aan dat jij je draadloze verbinding beveiligd hebt met een wachtwoord...) en tenslotte op Connect tikken.
Gewoon even voor de zekerheid: heb je dit allemaal gedaan? En zo ja, weet je zeker dat je het wachtwoord correct hebt ingetypt?
Ik hoop dat ik door deze vragen te stellen jou niet beledig, maar het komt vaker voor dat mensen denken dat ze verbonden zijn met een netwerk, wanneer ze enkel 5 streepjes zien die duiden op een goede signaalsterkte.
Heb je ook al geprobeerd om het wachtwoord op je modem/router uit te schakelen en daarna verbinding te maken met je tablet? Dan hoef je natuurlijk geen wachtwoord in te typen, maar moet je nog wel jouw netwerk selecteren en op Connect klikken.
Oud 14 September 2011, 19:20   #5
Franswakke
Guest

Standaard

Het is wel degelijk de verbinding die goed is (en dan uiteraard ook de signaalsterkte)
Ik kan dan ook zien welke modems in de buurt allemaal aktief zijn. Dan pik ik er de mijne uit en mag dan mijn wachtwoord intikken. Deze procedure heb ik al verschillende keren gedaan en men mag aannemen dat ik toch niet elke keer een verkeerd wachtwword heb ingetypt. Ik heb het al geprobeerd met mijn andere PC aan maar ook uit, dus alleen de modem onder spanning. Het resultaat is telkens het zelfde. De suggestie om eens te proberen met de modem met uitgeschakeld ww vind ik heel goed maar ik weet niet hoe ik dat moet doen. Ik heb ook geen manual van de modem en vind hem ook niet op internet.
Niet allemaal blijken van grote deskundigheid, ik weet het, maar daarom slaak ik mijn noodkreet dan ook hier.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 September 2011, 20:40   #6
tj0nge
PCM Lord

tj0nge's schermafbeelding

Standaard

Kan het misschien zijn dat je een verkeerd versleutel-type gebruikt? Bijvoorbeeld WEP terwijl het WPA zou moeten zijn?

Waarom zegt de PLUS 'Plus geeft meer... veel meer!' als ik zojuist zie dat er in een dicht pak sultanas een pakje te weinig zat?
tj0nge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 September 2011, 00:06   #7
porrelaar
PCM User

Standaard

Op sommige modems zit een knop die je moet indrukken wanneer je voor het eerst een WiFi-verbinding probeert te maken met een nieuw apparaat (jouw Archos dus). Zit er zo'n knop op jouw modem?
Jij kunt geen manual vinden voor je modem. Wat is de exacte naam + type-aanduiding van je modem? Staat vast op een sticker achterop of onderop de modem.
Heb je al geprobeerd om verbinding te maken met een draadloos modem van een vriend, kennis of familielid? Als dat lukt, dan lijkt het niet aan de Archos te liggen.
E?n van de mogelijke oplossingen die Archos zelf oppert, is zoeken naar nieuwe firmware en die installeren. Kijk eerst naar de versie van de firmware die nu ge?nstalleerd is, via About device > Firmware version.
Hier vind je de nieuwste firmware: klik. Volgens mij moet jij in het uitvalmenu kiezen voor "Archos 28/32/43/70/101 internet tablet". De meest recente firmware versie is dan: Version 2.4.19 - August 18th, 2011. Wanneer die versie nieuwer is dan de nu ge?nstalleerde, dan download je de nieuwe firmware naar het bureaublad van je pc en volg je nauwkeurig de instructies. Die instructies heb ik alleen in het Engels gevonden.

Als ik jou was, zou ik eerst met je Archos naar een vriend gaan die ook draadloos internet heeft en proberen verbinding te maken met zijn modem.
Wil het allemaal nog steeds niet lukken dan kun je altijd nog contact opnemen met Archos: "Nog steeds hulp nodig na het lezen van deze handleiding? Neem in dat geval contact op met de technische ondersteuning door eerst uw product te registreren (als u dit nog niet gedaan hebt). Open vervolgens uw gebruikersaccount en ga naar de supportsectie waar u een webformulier kunt invullen met uw vraag (het is makkelijker om dit te doen op een gewone computer). We zullen ons best doen om uw vraag binnen de twee werkdagen te beantwoorden. Zie ook het onderdeel Frequently Asked Questions op www.archos.com/faq."
Oud 16 September 2011, 20:30   #8
Franswakke
Guest

Standaard

@tjOnge: Ik weet niet wat je bedoelt met dat versleutelen. Misschien heeft het volgende er mee te maken: de 'naam' van mijn modem is SNA6600. Dat komt op mijn scherm. Daar staat bij: beveiligd met WPA/WPA2 PSK. Als ik daar op tik dan zegt de tablet:verifieren.....IP adres ophalen.....verbonden. Dan denk ik dat alles OK is maar als ik dan op de browser tik dan zegt de tablet (na wat gerommel):instellen is niet voltooid. Kan geen verbinding met de server maken.
Voor gmail en upgrade navragen gebeurt het zelfde. Ik besluit daaruit dat er iets mis is met de instellingen. Dus probeer ik daar wat. Bij POP3 server staat ingevuld: gmail.com en verder poort 110. Ik heb geen idee of dat juist is. Zit hem misschien daar iets in?
  Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2011, 20:33   #9
Franswakke
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porrelaar Bekijk bericht
Op sommige modems zit een knop die je moet indrukken wanneer je voor het eerst een WiFi-verbinding probeert te maken met een nieuw apparaat (jouw Archos dus). Zit er zo'n knop op jouw modem?
Nee, alleen een aan/uit schakelaar.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 September 2011, 20:41   #10
Franswakke
Guest

Standaard

@porrelaar: Ik ken niemand waarbij ik dat zou kunnen gaan proberen. De enige waarbij ik misschien zou terecht kunnen zijn net vertrokken op vakantie.
Al je andere suggesties zal ik tijdens het week end uitproberen. Dat zal wel wat tijd vragen dus antwoord ik maar nu meteen anders denk je misschien dat ik er onvoldoende aandacht aan geef. En dat is zeker niet zo. Integendeel apprecieer ik je pogingen om mij te helpen ten zeerste.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten