advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > Hardware > Vragen en discussies

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 31 March 2010, 16:11   #1
Gerwin Meijer
Just Joined!

Standaard Kan niet printen: HP F380, USB, Vista

Het bekende moment van "de printer uit het raam" willen gooien is aangebroken.

Wat is het geval: printer HP F380 werkte goed onder Windows XP op de USB. Na installatie op een nieuwe laptop (Vista en op de USB) werkt alles (scannen, kopieeren) alleen het printen werkt niet. De afdrukken blijven hangen in de afdrukwachtrij. Ik heb alle instructies van de HP site reeds geprobeerd echter geen resultaat.

Wie kan mij helpen?
Gerwin Meijer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2010, 17:58   #2
K_E_V_I_N
PCM Lord

K_E_V_I_N's schermafbeelding

Thumbs up

Wat ik eerst even zou doen is alles van HP verwijderen! En met alles bedoel ik ook echt alles. Hier dus mijn stappenplan:

1) Verwijder elk programma dat van HP is, alle software dat automatisch bij de printer zit zodat er eigenlijk geen connectiviteit meer met de printer is. Elk HP programma!

2) Verwijder uit "apparaatbeheer" alle drivers van de printer.

3) Als je zeker weet dat echt 'ALLES' van HP verwijderd is. Zelfs tot de meest kleine bestandjes die achter zijn gebleven na een herinstallatie, dus in:
- Program Files / HP
- Program Files / Common Files
- Users / GEBRUIKERSNAAM / appdata (verborgen map)

Dan kan je vervolgens de printer ontkoppelen (van usb dus), zodat het geen connectiviteit met de computer meer heeft.

4) Even met CCleaner een opschoonscan doen met de naam "Cleaner"

5) Herstarten van de PC

6) Nogmaals scan uitvoeren van CCleaner (idem als stap 4)

7) Ga naar de HP SITE En download het grote bestand genaamd onder het deel "Drivers" met de naam "HP-software en drivers met volledige functionaliteit" en daaronder het bestand "AIO_CDB_Full_Non-Network_nld_NB.exe"

Voordat je het bestand ga installeren op je pc, doe dit volgens deze stappen:

Code:
1. Klik op de knop Alleen downloaden. 
N.B.: Verbreek de verbinding tussen het HP All-in-One-apparaat en de computer voordat u het gedownloade bestand uitvoert.
2. Klik op de knop Uitvoeren om het downloaden te starten.
N.B.: het bestand is gecomprimeerd. Het decomprimeren en uitvoeren kan enige tijd duren.
3. Volg de instructies op het scherm om de installatie te starten.
4. Klik op Voltooien.
5. Sluit de USB-kabel aan op het HP All-in-One-apparaat en de computer en schakel vervolgens het HP All-in-One-apparaat in.

Vervolgens voordat we het programma van HP gaan gebruiken gaan we door met het installeren van eventuele updates. We keren weer terug naar DEZE pagina van HP En installeren alles wat onder het kopje "Update" staat. Laten we beginnen bij het grootste bestand en vervolgens naar kleiner werken. Dus nu stap 9.

9) Klik aan "Belangrijke update: Bestanden met gescande afbeeldingen of documenten zijn niet te vinden als het scannen gereed is." Vervolgens download je het bestand "CPE_SCAN_DESTINATION_UPDATE_hpcom_001_002.exe" en volg je opnieuw deze instructies:

Code:
1.Before downloading the update, please verify that you have an existing valid installation of the device. This update is not intended to be used as a primary installation for your device.
2.Download the update to a folder in your system.
3.Double click on the downloaded File to start the unpacking and installation.
4.In Windows Vista/Windows 7, you will be prompted for Administrator credentials if your login privileges do not have administrator rights. If you are an administrator, you will be prompted for permission to continue with the installation. Please select to continue the installation.
5.Follow on-screen instructions to complete the installation.
6.If you are requested to reboot the system at the end of the installation, please reboot to complete the installation process. Reboot is normally not required.

10) Installeer deze update " Kritieke update voor het verbeteren van de betrouwbaarheid van netwerk- en USB-verbindingen en het verbeteren van de respons van het systeem bij het afdrukken" Met deze naam "slp_dd_hathi_110_017.exe" Hier zijn geen instructies voor. Download en installeer het bestand. Herstart daarna even de computer en we gaan door naar de volgende update!

11) Ga onder het kopje Update van "Belangrijke update voor het corrigeren van een communicatieprobleem van de pc met de printer" en download "ConvergedIO_HPCOM_V3.exe" En gebruik hier de volgende instructies bij:

Code:
1. Before downloading the update, please verify that you have an existing valid installation of the device. This update is not intended to be used as a primary installation for your device.
2. Download the update to a folder on your system.
3. Double click on the downloaded update file to start the unpacking and installation process.
4. In Windows Vista, you will be prompted for Administrator credentials if your login privileges do not have administrator rights. If you are an administrator, you will be prompted for permission to continue with the installation. Please select the option to continue the installation.
5.Follow the on-screen instructions to complete the installation.
6.If you are requested to reboot the system at the end of the installation, please reboot to complete the installation process. Reboot is normally not required.

12)Nu gaan we door naar de laatste update "Aanbevolen update om scannen mogelijk te maken op een Vista-computer met tabletdrivers" met de naam "scanjet_vista_tablet_patch.exe" En gebruik hiervoor opnieuw deze instructies:

Code:
1. Download the patch file and select either Run or Save.
2. If Run is selected, the installation of the patch will start automatically within a few seconds and messages will provide installation status.
3. If Save is selected, go to the folder where the patch file was saved and double click it to run. The installation will start within a few seconds.
4. After the installation is complete all temporary files will be deleted.

13) Herstart de computer nogmaals

14) Installeer vervolgens nog deze "HP hulpprogramma voor printdiagnose" Onder het kopje "Hulpprogramma", het bestand heet "IJS_PDU010501_NN_W32_U_WW.exe". En vervolgens gebruik je deze instructies erbij

Code:
1. Klik op de knop Alleen downloaden. 
2. Klik op Uitvoeren om te beginnen met downloaden. 
3. Volg de instructies op het scherm om te beginnen met installeren. 
4. Klik op Voltooien. 
5. Klik op Dit programma is correct ge?nstalleerd. 
6. Klik op Start (of druk op Ctrl+Esc of de Windows-toets op het toetsenbord), Alle programma's, HP, HP Print Diagnostic Utility om het hulpprogramma uit te voeren. 
7. Volg de instructies op het scherm. 
8. Als het probleem zich blijft voordoen, zet u de printer aan en uit, koppelt u de printerkabel los van de computer en printer en sluit u de kabel weer aan. Vervolgens start u de computer opnieuw. 
9. Nadat de computer opnieuw is gestart, annuleert u eventuele wachtende afdruktaken als u hierover een vraag krijgt.

15) Probeer het nogmaals. Het zou moeten werken! Sorry voor de lange tekst, maar vaak zijn de drivers en een onjuiste installatie een probleem van de communicatiefouten. Ik heb deze stappen soms echt 3x moeten uitvoeren, toen pas lukte het. En in mijn ogen deed ik echt nooit wat fout. Maar het is nou eenmaal zo. Nu werkt alles perfect En ik hoop dat dat bij jou ook het geval zal zijn.

Kevin
K_E_V_I_N is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2010, 21:05   #3
Gerwin Meijer
Just Joined!

Standaard

Bedankt voor de reactie Kevin, ik ga er direct mee aan de slag. Ik sluit het raam nog even en zet de printer weer op tafel .. en probeer je instructies nauwkeurig op te volgen. Ik laat van mij horen .. Groet Gerwin

Laatst gewijzigd door Gerwin Meijer : 31 March 2010 om 21:08
Oud 31 March 2010, 22:30   #4
K_E_V_I_N
PCM Lord

Standaard

Dat is goed, neem er even de tijd voor en overhaast jezelf niet! Dat is de sleutel tot succes zullen we maar zeggen met haasten zonder daarbij op te letten is het nog nooit iemand gelukt.

Ik hoor van je,

Kevin
Oud 31 March 2010, 22:53   #5
Gerwin Meijer
Just Joined!

Standaard

Helaas geen goed resultaat. De printoprdrachten blijven nog steeds hangen in de afdrukwachtrij.

Ik vond wel 1 verschil tov van de jou instruktie "1. Klik op de knop Alleen downloaden." Deze optie heb ik niet, misschien komt dat omdat ik Google-Chrome gebruik? En niet Internet Explorer? Maakt dit wat uit?

Anyway: aangezien jij aangaf dat jij ook tot 3x toe de instrukties geprobeerd hebt zal ikzelf de instrukties nog eens op ee ander tijdstip uitvoeren. Ik ben het nu zat .. Jij nog wel bedankt voor de snelle en uitvoerige reactie.

Groet,
Gerwin
Oud 1 April 2010, 07:44   #6
ardsong
Just Joined!

Wink Hp f380

Hallo,
zelf heb ik ook een HP F380 en herken het probleem!

Ik werk weliswaar met Windows XP-SP3 maar toch.

Het treedt bij mij af en toe op als ik met verschillende programma's bezig ben en printopdrachten, pdf printer, gebruik. Welk programma weet ik nog niet, maar ik verdenkt het Canon foto manager programma.

Maar goed als het dan niet wil printen, dan doe ik als volgt:
- in print manager, alle print opdrachten verwijderen.
- usb plug eruit, geen contact PC en printer.
- printer van het stroom net afhalen, stekker eruit. en wat langer wachten, op geheugen verlies printer
- computer stoppen en na 5 minuten of zo herstarten.
- printer aan electra koppelen,
- nadat ook de computer gestart is , de USB plug erin.
- de computer komt met , heb printer ontdekt, check wachte ...gereed voor gebruik.
- met je normale programma, open office ofzo een print opdracht geven, en .........bij mij werkt het dan weer.

Laatst gewijzigd door ardsong : 1 April 2010 om 07:47
ardsong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 April 2010, 15:33   #7
K_E_V_I_N
PCM Lord

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerwin Meijer Bekijk bericht
Helaas geen goed resultaat. De printoprdrachten blijven nog steeds hangen in de afdrukwachtrij.

Ik vond wel 1 verschil tov van de jou instruktie "1. Klik op de knop Alleen downloaden." Deze optie heb ik niet, misschien komt dat omdat ik Google-Chrome gebruik? En niet Internet Explorer? Maakt dit wat uit?

Anyway: aangezien jij aangaf dat jij ook tot 3x toe de instrukties geprobeerd hebt zal ikzelf de instrukties nog eens op ee ander tijdstip uitvoeren. Ik ben het nu zat .. Jij nog wel bedankt voor de snelle en uitvoerige reactie.

Groet,
Gerwin
Het maakt niet uit dat je gebruikt maak van Google Chrome, de optie 'Alleen downloaden' daarmee bedoelt HP op 'download' drukken in het venster om te downloaden. Dus dat is niets bijzonders eigenlijk.

Wat ik op dit moment zou doen..

Je zou het allemaal nog een keer kunnen uitvoeren in een veilige modus met netwerkactiviteit. Waar je ook op moet letten: "virusscanners allemaal uit". En als laatst als dit ook niet werkt, zou je het nog 'n keer op een andere computer kunnen proberen.

Als het zelfs niet lukt zonder dat de virusscanners aanstaan en in veilige modus met netwerkactiviteit of op een andere pc, dan zou ik HP contacteren en zeggen dat je al hun instructies hebt opgevolgd. En dat je het meerdere malen hebt geprobeerd.

Ongetwijfeld zullen ze bij elke helpdesk vreemde reacties geven of vreemde tips. Als kijk even of de stekker erin zit , allemaal verkeerde opmerkingen. Neem het ze niet kwalijk, zij lopen ook een rijtje met mogelijke oplossingen af. Als ze bijv. vragen "heb je windows al opgenieuw geinstalleerd" gewoon zeggen dat dit gebeurd is. Bij elke mogelijke oplossing die ze geven zeggen dat je het al geprobeerd hebt en dat het geen baat heeft gehad, tenzij je natuurlijk denkt dat dat wel eens zou kunnen werken!. Uiteindelijk zullen ze geen oplossingen meer hebben en uiteindelijk naar het sectie-hoofd gaan (of hoe je dat ook zegt) en vervolgens tegen de chef zeggen. Luister dit is er gaande en waarschijnlijk zal je 'm op kunnen sturen dan wel tegen een kleine vergoeding een nieuwe.

Laat het me even weten wat je van mijn stappen hebt gedaan, dan houd ik het een beetje bij

Kevin
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten