advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > De Zitkamer > Wat vindt u?

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 24 January 2011, 18:06   #11
tj0nge
PCM Lord

tj0nge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eNdEmiOn Bekijk bericht
Beter om informatica een veel belangrijkere rol te geven in het onderwijs. Mensen die weten wat ze doen zullen iig niet ingaan op spam. Als iedereen dat nu links zou laten liggen heeft het ook geen nut meer om te spammen.
Zo pak je het tenminste echt bij de bron aan.
Het nare daarvan is, dat de groep die echt last heeft van spam, degene zijn die extra 'lessen' daarin nodig hebben.
Om eerlijk te zijn heb ik geen zin om lessen te krijgen over wat je zoal met een computer kan doen, of hoe je je/je computer kunt beschermen, terwijl ik gewoon websites maak, games mod, op allerlei fora zit, m'n eigen computer repareer, video en afbeeldingen bewerk, game, ..., ...

Waarom zegt de PLUS 'Plus geeft meer... veel meer!' als ik zojuist zie dat er in een dicht pak sultanas een pakje te weinig zat?
tj0nge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2011, 15:31   #12
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Ik heb het ook niet over zo'n soort van internet rijbewijs lessen. Ik heb het over serieuze lessen net als Nederlands op scholen va de basisschool. Ik vind dat vandaag de dag bv iedereen eigenlijk wel een stukje programmeer kennis onder de hoede zou moeten hebben (al is het maar weet ik veel "java voor dummies" ).
Oud 8 March 2011, 11:23   #13
ktf
PCM Lord

ktf's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ktf
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eNdEmiOn Bekijk bericht
Ik vind dat vandaag de dag bv iedereen eigenlijk wel een stukje programmeer kennis onder de hoede zou moeten hebben
Ik haak wat laat weer aan bij dit topic, maar ik bedacht opeens iets. Heb je wel eens goed gekeken naar met wat voor computerproblemen de gemiddelde scholier zit? De meeste mensen hebben zo weinig intu?tie op het vlak van computers, ik denk dat je ze wel wat nuttigers kan leren dan programmeren.

Voor velen zijn de word/excel/powerpoint lessen al lastig. Excel is pas een opstapje richting programmeren (toegegeven, het abstractieniveau neigt richting dat van programmeren) en dat vinden velen toch echt al lastig genoeg.

Ik heb me mijn computerintu?tie en programmeerskills via zelfstudie eigen gemaakt (zoals de meesten hier denk ik) en ik moet zeggen, de abstractie die ik daar heb opgedaan helpt me nu ook met mijn vervolgstudie. Echter, zelfstudie gaat toch wel een stuk harder dan iets geleerd krijgen.
Oud 8 March 2011, 19:02   #14
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Nogmaals ik heb het niet over een paar lesjes hier en daar maar gewoon va je leert lezen en schijven je ook leert hoe computers werken. Vooral op die leeftijd pik je veeel makkelijker dingen op die later als lastig/moeilijk worden bestempeld.

Voordat je aan programmeren begint heb je natuurlijk allang geleerd hoe een hoop vd "basics" in elkaar steken.
Oud 8 March 2011, 23:05   #15
De Hulk
PCM User

De Hulk's schermafbeelding

Standaard

Waar het aan ontbreekt op internet is een databank van adresgegevens van alle bedrijven, ondernemingen, instellingen, scholen etc, etc. Dit moet wel een zeer uitgekiende databank zijn met de meest relevante gegevens. Om welke gegevens het dan zal moeten gaan is puzzelen. Ook de volgorde. Ik vind een mooi systeem maar dan moet het wel op ??n blad dat is de contactpersonen uit Windows 7. Zo zou je dat ook op internet moeten maken. Wil ik dan een brief sturen naar de SNS Bank, e-mailen, website bezoek, telefoneren, het KvK nummer of BTW nummer inzien dan is dat snel geregeld.

Niet linken, niet linken, niet linken, wel voor de websites, e-mailen maar niet om simpel de gegevens op te zoeken. Ik word ziek van de webmasters die 40 links op een pagina zetten en die links verwijzen weer door naar zestien links en die weer door naar 12 links. Men zou de doodstraf hier op moet zetten.
De Hulk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 March 2011, 18:18   #16
Lord Vladimir
Just Joined!

Standaard

Citaat:
Niet linken, niet linken, niet linken, wel voor de websites, e-mailen maar niet om simpel de gegevens op te zoeken. Ik word ziek van de webmasters die 40 links op een pagina zetten en die links verwijzen weer door naar zestien links en die weer door naar 12 links. Men zou de doodstraf hier op moet zetten.
Weer een lekker negatieve Hulk reactie.....
Ik zou zeggen: Gebruikers die meer dan 3 bans hebben op verschillende fora, voor 10 jaar het internet afsluiten.

Citaat:
Waar het aan ontbreekt op internet is een databank van adresgegevens van alle bedrijven, ondernemingen, instellingen, scholen etc, etc. Dit moet wel een zeer uitgekiende databank zijn met de meest relevante gegevens. Om welke gegevens het dan zal moeten gaan is puzzelen. Ook de volgorde. Ik vind een mooi systeem maar dan moet het wel op ??n blad dat is de contactpersonen uit Windows 7. Zo zou je dat ook op internet moeten maken. Wil ik dan een brief sturen naar de SNS Bank, e-mailen, website bezoek, telefoneren, het KvK nummer of BTW nummer inzien dan is dat snel geregeld.
Je geeft dus ook geen donder om privacy. Als jij dat verwacht van bedrijven, dan verwacht ik van jou dat je al je persoonlijke gegeven op internet zet.

Dus mag ik van jou:
Naam
Achternaam
BSN
Woonadres
Telefoon nummer
Email
Werkgever
Geaardheid
Enz

Niet druk om maken is voor de database, ik zal ze echt niet misbruiken...

BTW

Ik krijg nog 2 kratje bier van je...............
Lord Vladimir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 March 2011, 18:51   #17
De Hulk
PCM User

De Hulk's schermafbeelding

Standaard

Jij bent gewoon dom. Jij kunt niet eens lezen wat er staat en dan ga je selecteren en voor het gemak laat je de rest weg. Ik schrijf: 'Om welke gegevens het dan zal moeten gaan is puzzelen.' Het gaat natuurlijk om openbare gegevens die normaal ook zo te zien en te vinden zijn. Telefoonboek, Gouden Gids, KvK, eigen websites e.d. Ik heb al een dergelijke databank gevonden, dus mijn idee was al in de praktijk gebracht, alleen daar heb je het al voor 'links' in de databank vraagt men geld.

Ik krijg nog 2 kratje bier van je...............
Dat klopt niet want jij hebt je niet aan de weddenschap gehouden. Immers die fake-website bevatte geen enkele bedreiging, dus Norton kon nooit alarm slaan en dat heb ik vanaf het begin gezegd. De blunder die vervolgens Norton maakt om een site veilig te noemen die niet getest is natuurlijk uiterst dom en moet natuurlijk nooit mogelijk zijn en daar heb ik melding van gemaakt op het Symantec forum. Maar of jij nu te dom daarvoor bent en die gang van zaken niet begrepen hebt, moest je je daar mee bemoeien. Jij hebt daarmee alle mensen een zeer slechte dienst bewezen omdat daardoor totaal niets is opgelost.

Jij wilt en wou zelf voortdurend op de voorgrond treden en je zegt tegen de mensen, kijk eens wat ik doe en hoe slim ik ben. In feite ben je gewoon dom.
De Hulk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 March 2011, 19:21   #18
Lord Vladimir
Just Joined!

Standaard

Hahahahaha,

Allereerst verwacht je dat alles op internet gratis moet zijn....

Ten 2e begin je een gigantische rant op verschillende websites over Symantec en vlak daarop prijs je NIS weer de hemel in.....

Ten 3e gaf je aan dat je fout zat en krijg ik gewoon 2 kratje bier van je :P

Voor de mensen die zich afvragen waarom het gaat.
Lees deze 2 linkjes en je weet genoeg....

http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewto...26643058a15bff
en
http://community.norton.com/t5/Norto...ble/m-p/398036

Ontopic:
Zolang mensen niet bereid zijn om te betalen voor diensten zal de ontwikkeling van internet gigantisch worden tegen gehouden.

Waar ik een hele grote toekomst in zie is Cloudservices. Al je data wereldwijd beschikbaar en waar je ook bent.
Het grootste nadeel is privacy, alles opgeslagen op 1 plek is een natte droom van iedere regering.
Zolang deze regels niet zijn vastgesteld, staat het internet stil....
Dus de toekomst van het internet zie ik somber in, nieuwe technologie?n kunnen zich niet ontwikkelen tot hun volle potentie.

Edit:

Je beweert een wetenschapper te zijn, geef dan eens een onderbouwde reden, waarom mijn test niet klopte.
Ik wil namelijk best een nieuwe test voor je maken, volgens jouw specs.
Ik beloof dan echter niet dat alles volledig veilig zal zijn, maar dat maakt toch niet uit. Je vertrouwd 600 procent op NIS...
(BTW Symantec heeft contact gezocht over de phishing site, ze willen een analyse doen.....)

edit2:
Citaat:
Jij hebt daarmee alle mensen een zeer slechte dienst bewezen omdat daardoor totaal niets is opgelost.
Ad your service!

Laatst gewijzigd door Lord Vladimir : 12 March 2011 om 19:31
Oud 12 March 2011, 22:09   #19
Piet Koenen
PCM Lord

Piet Koenen's schermafbeelding

Standaard

Hallo,
wel gezellig als twee lieden hun persoonlijke vete, ook nog deels van een
ander forum afkomstig, hier gaan uitvechten.
Doe dat liever via een pm naar elkaar want hier snapt practisch niemand waar het over gaat.
Groet Piet.
Piet Koenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 March 2011, 22:52   #20
Lord Vladimir
Just Joined!

Standaard

Piet, je hebt helemaal gelijk.
excuus voor het oftopic gezeur.

ik quote alleen mijn ontopic

Zolang mensen niet bereid zijn om te betalen voor diensten zal de ontwikkeling van internet gigantisch worden tegen gehouden.

Waar ik een hele grote toekomst in zie is Cloudservices. Al je data wereldwijd beschikbaar en waar je ook bent.
Het grootste nadeel is privacy, alles opgeslagen op 1 plek is een natte droom van iedere regering.
Zolang deze regels niet zijn vastgesteld, staat het internet stil....
Dus de toekomst van het internet zie ik somber in, nieuwe technologie?n kunnen zich niet ontwikkelen tot hun volle potentie.
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten