advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > Forum & Website > Offtopic Hoekje

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 17 July 2011, 18:00   #11
De Hulk
PCM User

De Hulk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zijn gegevens en niet meer dan dat. Wat iemand ervan maakt moet diegene zelf maar weten. Mijn inschatting is dat je met deze zeer algemene gegevens weinig kunt. Want ze zouden dan ook nog moeten kloppen.

Feit is dat de meesten van ons recht hebben op AOW en daarbij nog een pensioen krijgen. Feit is ook dat veel mensen niet weten hoe en wat. Ze zijn nog 'jong', staan er niet bij stil en geloven het wel. Ze weten niet exact wat op ze afkomt. Ze hebben ook geen cijfers.

Tegenwoordig is het iets anders omdat er sites zijn waar je wat cijfers kan vinden. Ook zijn de pensioenopgaves minder ingewikkeld. Dus waarom dan niet eens kijken of je een (fictieve) berekening kunt maken volgens een bepaalde methode als die er is. Echter zoals nu al gebleken kom je met een paar factoren in aanraking die wel moeten worden meegenomen (diverse heffingskortingen). Alle andere priv?zaken hoeven niet te worden meegenomen. Die zijn inderdaad persoonlijk en zeer verschillend. Heeft alsnog iemand een globaal rekenmodel dan houd ik mij aanbevolen.
De vraag blijft gewoon staan en daar is niets mis mee. Duizenden mensen willen meer inzicht in hun AOW en pensioen. Ik speel daar op in en geef het goede voorbeeld door er mee aan de slag te gaan. Er is niet mis met mijn vraag en ik en anderen zijn zeer goed in staat zichzelf te beschermen.
De Hulk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten