advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Oud 8 March 2007, 21:17   #11
inday
PCM Newbie

Standaard

Ja, het wordt bij ons groep wel bekender, maar toch jammer dat het niet gewoon
bij de Mediamarkt in de schappen ligt. Op de nieuwe pc's zit bijna nooit Ultimate,
maar kan je natuurlijk wel upgraden. Alle DVD's zijn nl hetzelfde, alleen een andere verpakking, het serie nummer bepaalt de versie. Op de andere versie dan Ultimate mis ik nl de remote desktop functie.
Een nieuwe pc hoeft vaak niet eens, misschien wel snellere grafische kaart.

Laatst gewijzigd door inday : 8 March 2007 om 21:21
inday is offline  
Oud 8 March 2007, 21:24   #12
shellghost
ModeratorPCM Lord

shellghost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door inday Bekijk bericht
Ja, het wordt bij ons groep wel bekender, maar toch jammer dat het niet gewoon
bij de Mediamarkt in de schappen ligt. Op de nieuwe pc's zit bijna nooit Ultimate,
maar kan je natuurlijk wel upgraden. Alle DVD's zijn nl hetzelfde, alleen een andere verpakking, het serie nummer bepaalt de versie. Op de andere versie dan Ultimate mis ik nl de remote desktop functie.
Een nieuwe pc hoeft vaak niet eens, misschien wel snellere grafische kaart.
Bij de Business editie zit die ook.
Maar dan heb je alleen niet de MCE functionaliteit.
Oud 8 March 2007, 21:28   #13
funmen
PCM Lord

Stuur een bericht via Skype™ naar funmen
Standaard

business is meer voor kantoor, vandaar dat die functie daar wel aanwezig is. Maar komt er eigenlijk ook nog een windows server 2007 ofzo??

en als ik een remote destkop wil, moet ik eerst even heel snel 2 GB nieuw DDRII geheugen kopen met de snelste bus (heb nu een hele slome DDRI zitten uit m'n oude pc, wilde upgraden, maar toen was er geen geld meer ).
Oud 8 March 2007, 23:48   #14
YevgenyQuinne
PCM Lord

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door funmen Bekijk bericht
business is meer voor kantoor, vandaar dat die functie daar wel aanwezig is. Maar komt er eigenlijk ook nog een windows server 2007 ofzo??

en als ik een remote destkop wil, moet ik eerst even heel snel 2 GB nieuw DDRII geheugen kopen met de snelste bus (heb nu een hele slome DDRI zitten uit m'n oude pc, wilde upgraden, maar toen was er geen geld meer ).
Longhorn Server, tenminste als hij nog zo heet is de opvolger voor 2003. Staat voor later dit jaar op de planning van Microsoft.

YevgenyQuinne is offline  
Oud 9 March 2007, 01:06   #15
pol528
PCM Lord

pol528's schermafbeelding

Standaard

Laat me raden.....OEM???
pol528 is offline  
Oud 9 March 2007, 09:02   #16
AllSeeyinEye
PCM Lord

AllSeeyinEye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ispars Bekijk bericht
... knip ... hoop eigenlijk dat Microsoft de prijzen wat gaat verlagen.

Zowel van Office 2007 en Windows Vista.
Goedkoper? ? 199 voor een OEM versie van Ultimate. Gebruik je 5 jaar lang iedere dag. Is dus ? 199,00 / (5 * 365) = ? 0,11 / dag. Zie dat maar eens met een spelletje of andere software te halen
AllSeeyinEye is offline  
Oud 9 March 2007, 10:09   #17
pol528
PCM Lord

pol528's schermafbeelding

Standaard

Leuk, prijs afbreken naar eenheid, ken ik er nog een.
Tolstoij, oorlog en vrede, originele versie, maandenlang leesplezier, nog geen cent per letter.
De vergelijking tussen Game prijzen en Besturingssystemen ken ik er ook een paar.
Frozen Bubble/Sokoban/Patience.
Het is trouwens wel frappant dat je een zéér goed FPS nodig hebt om je Windows frustraties weg te schieten?
Nog een, Ik heb Windows alleen nodig om mijn programma's te starten, ik zie per dag bij elkaar mijn Windows maar een paar minuten tussen de uren Gamen door.
Kijk het forum eens door, zoek op trefwoorden Windows en duur, kom je heel wat tegen. MS-Tonykrij en ikzelf hebben daar al menig reactie over geschreven.
En 11 cent per dag blijkt uiteindelijk toch op 199 Euro te komen, hoe je ook deelt of rekent.
Voor dat bedrag heb ik een aantal Games waar ik meer plezier aan heb in 5 jaar als heel Windows Vista. Bespaar ik mooi als ik op XP blijf.

P.S. Lange lees, maar lees deze draad eens.

Laatst gewijzigd door pol528 : 9 March 2007 om 10:16
pol528 is offline  
Oud 9 March 2007, 11:44   #18
BlackiE
PCM Lord

BlackiE's schermafbeelding

Standaard

@AllSeeinEye:
Total Annihilation uitgebracht in 1997
Een keer gekocht in de afprijsbak in 1999, nog vorig ff gespeeld, ff retro
?15 / (6 * 365) = ?0,007 per dag
Je moet ook rekening houden dat de doelgroep voor Windows vele malen groter is als een spel
BlackiE is offline  
Oud 9 March 2007, 14:02   #19
funmen
PCM Lord

Stuur een bericht via Skype™ naar funmen
Standaard

windows is eigenlijk alleen uit puur geluk ontstaan na de bios chip. Hij had o.a. de tijd met zich mee ( ja, inderdaad die Gates). Het werd een succes tot vandaag de dag; helaas is linux het niet gelukt om door te kunnen breken. misschien komt het doordat er niet veel games voor linux zomer in de winkel te vinden zijn (heb ze zelf nog nooit gezien). Het kan ook komen door de wat minder mooie maar toch makkelijke installatie manier van linux van bijvoorbeeld programma's. Maar ik denk dat het o.a. komt door weinig aanbod van programma's en games.

Waarom linux zal je denken (heel misschien). Nou, in de meeste gevallen is het gratis.zoals ubuntu en andere systemen allemaal gratis. Het draait nog lichter dan windows, ubuntu o.a. ziet er steeds gelikter uit... een echte concurrent van microsoft zal het in dit geval wel worden. Misschien nog erger dan een concurrent, misschien wel een ondergang van microsoft.

Nogmaals een oproep om windows vista niet te kopen; neem linux of houd xp. of kom er op een andere manier eraan....
Oud 9 March 2007, 14:06   #20
shellghost
ModeratorPCM Lord

shellghost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door funmen Bekijk bericht
windows is eigenlijk alleen uit puur geluk ontstaan na de bios chip. Hij had o.a. de tijd met zich mee ( ja, inderdaad die Gates). Het werd een succes tot vandaag de dag; helaas is linux het niet gelukt om door te kunnen breken. misschien komt het doordat er niet veel games voor linux zomer in de winkel te vinden zijn (heb ze zelf nog nooit gezien). Het kan ook komen door de wat minder mooie maar toch makkelijke installatie manier van linux van bijvoorbeeld programma's. Maar ik denk dat het o.a. komt door weinig aanbod van programma's en games.

Waarom linux zal je denken (heel misschien). Nou, in de meeste gevallen is het gratis.zoals ubuntu en andere systemen allemaal gratis. Het draait nog lichter dan windows, ubuntu o.a. ziet er steeds gelikter uit... een echte concurrent van microsoft zal het in dit geval wel worden. Misschien nog erger dan een concurrent, misschien wel een ondergang van microsoft.

Nogmaals een oproep om windows vista niet te kopen; neem linux of houd xp. of kom er op een andere manier eraan....
Ik snap even niet hoe je er bij komt dat Windows is ontstaan na een bios chip?

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten