advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > Software, Games & OS > Windows Vista

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 13 February 2007, 23:32   #11
RACQUI
Just Joined!

Exclamation Live Messenger

Bij mij bleek het een totaal ander probleem te zijn wat niet door WLM of door Windows zelf werd veroorzaakt maar door Software van Acer.

Gezien het feit ik een Acer Notebook bezit met Empowering Technology software en daar een utility bij zit die mijn data kon beveiligen er telkens voor zorgde dat deze op een of andere manier DEP activeerde met gevolg dat programma werd afgesloten.

Ook ben ik er achter gekomen dat het ook te maken heeft met de Adobe Flash player.

Na wat gek.......... en zoek werk op het internet was de deinstallatie van Data beveiligings utility van Acer Empowering Technology en de Adobe Flash Player en een nieuwe installatie van WLM ver 8.x voldoende om het allemaal gewoon te laten werken.

Wellicht is dit probleem bij mij gelijk aan dat van andere en dan bedoel ik niet software alleen maar wellicht ook de combinatie van diverse programma's.
RACQUI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 February 2007, 09:48   #12
Cilon
PCM Enthusiast

Cilon's schermafbeelding

Standaard

Ik heb gisteren een Ace 5610 Notebook gekocht met Windows Vista Premium. Maar nu heb ik ook het probleem dat ik mij niet met Windows Live Messenger kan aanmelden. Deze wordt dus ook geblokkeerd door DEP. Ik heb de volgende zakn al geprobeerd:
- Windows Live Messenger 8.1 opnieuw geinstalleerd
- Geprobeerd via de snelkoppeling als administrator uivoeren maar dat krijg ik niet gevonden
- Bij de DEP programma via Program Data oe te voegen, dat werke alleen gisteren even
- Adobe Flash Player verwijderd

Nu weet ik niet of het schadelijk is om die Acer Empowering Technology volledig te verwijderen. En via Prompt probeer ik liever niet. Ben bang dat ik de notebook eerder schade oplever dan oplos. Heeft er iemand een oplossing?! Zou een Utility update via de website helpen?
Cilon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 February 2007, 00:38   #13
shirean
Just Joined!

Lightbulb

Hallo,

ik heb het zelfde probleem, maar ik heb een hele gekke oplossing, log jezelf in op live messenger, (passport, je ziet dit onderaan je messenger staan waar je normaal je emailadres en wachtwoord invult en je zult zien dat je daarna ineens wel online kunt komen, heb je nog geen maak er dan één aan (een passport).
Bij mij werkt het!

Laatst gewijzigd door shirean : 18 February 2007 om 00:42
shirean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 February 2007, 00:55   #14
Altijdwat
PCM User

Altijdwat's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Altijdwat
Standaard

probeer messenger 8.0 heb op meerdere forums gelezen dat die goed werkt (ik heb 8.0 en geen problemen.)

er stond ook nog een andere oplossing gepost,

Citaat:
Probeer is MSN Messenger opnieuw te downloaden en te installeren. (Misschien al wel gedaan).

Lukt dit niet, dan kan je de DEP (Data Execution Prevention) uitschakelen
- open het start menu
- klik op uitvoeren...
- voer het commando "cmd" uit (Dos venster komt te voorschijn)
- en voer dan volgend commando uit: "bcdedit.exe /set {current} nx AlwaysOff"

Wil je DEP later terug inschakelen, doe je net het zelfde, maar dan met als laatste commando: "bcdedit.exe /set {current} nx AlwaysOn"

Laatst gewijzigd door Altijdwat : 18 February 2007 om 00:58
Altijdwat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 February 2007, 11:36   #15
missy
Just Joined!

Standaard messenger probleem

hallo,

Ik heb zowat een raar probleem met messenger.. Ik heb net een nieuwe nootebook, een acer aspire 5633. En weet dus nog niet alles te vinden.

Het probleem dat ik heb met messenger is als volgt: wanneer iemand van mijn contactpersonen hun nicknames aanpassen, dan zie ik dit op het eerste moment wel. maar vanaf dat ik me afmeld en dan opnieuw aanmeld, krijg ik terug die oude nicknames te zien. Ze worden dus op 1 of andere manier niet onthouden.
Het aller vreemdste is, is dat mijn broer zich aanmelde op mijn computer, en dat hij niet hetzelfde probleem heeft. Bij hem wordt dus alles onthouden.
Ik heb naar oplossingen gezocht bij de Help-messenger, daar bleek dat je contactpersonen ergens opgeslagen staan op je computer. Dus ik ging naar C:\Users\Uw aanmeldingsnaam voor Windows\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Contacts\Uw e-mailadres voor Messenger zoals aangegeven werd door messenger. Ik opende de map van mijn e-mailadres, daar bleek niks in te zitten. Dus opende ik de map maar eens van mijn broer zijn e-mailadres, en die bleek allemaal bestanden te bevatten.
Daarom heb ik messenger er afgesmeten en opnieuw geinstalleert, jammer genoeg zonder enige vooruitgang.
Kan er hier alsjeblieft iemand mij helpen?
XXX
missy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2007, 19:48   #16
Heek
Just Joined!

Heek's schermafbeelding

Standaard

Bij mij word de toegang gewijgert als ik de opdracht in het dos scherm invoer.

mischien weet jij waarom?

mvg Henk

ps ik ben DEP namelijk ook zat!!!!!!!!1
Heek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 February 2007, 22:12   #17
Altijdwat
PCM User

Altijdwat's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Altijdwat
Standaard

Sorry zoals gepost heb ik dit uit een ander forum......

http://www.startmetvista.com

gewone nl site.
M2N4 SLI ASUS MB
2x 250 Gig serial ata HD
Windows Vista Home Premium
Altijdwat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2007, 13:59   #18
Cilon
PCM Enthusiast

Cilon's schermafbeelding

Standaard

Het is nu voor mij wel mogelijk om Windows Live Messenger te gebruiken. Het probleem is alleen dat ik deze steeds toestemming moet geven om te kunnen gebruiken. Dit is erg irritant. Als ik de UAC uitzet kan ik hem niet meer gebruiken, want dan blokkeert de DEP het programma. En bij de opties van DEP kan ik dit niet uitschakelen.
Cilon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 March 2007, 21:45   #19
Heek
Just Joined!

Heek's schermafbeelding

Exclamation

Bij mij word de comando niet toegestaan .
Hoe komt dit? Word ook gek van DEP

gr Henk
Heek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 March 2007, 13:47   #20
ten damme
Just Joined!

Standaard

bij mij word de comando ook niet toegestaan..
word hier ook gek van

groeten robin
ten damme is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten