advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > Software, Games & OS > Windows Vista

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 27 January 2007, 17:32   #21
shellghost
ModeratorPCM Lord

shellghost's schermafbeelding

Standaard

Ok.
Even wat nuancering...

Van de site zelf, eerste alinea:

If you're looking for the popular opinion/satire piece about how bad Windows Vista is, you'll find it at this link: Windows Vista - A dog's breakfast

En let dan voornamelijk op het woord satire.
Oud 27 January 2007, 17:44   #22
pol528
PCM Lord

pol528's schermafbeelding

Standaard

Ik vind er geen woord over Satire, wel opinion.

Index pagina:
Citaat:
NEW: kadaitcha.cx opinion on Windows Vista

"It sucks. It's a complete mess; a dog's breakfast. It's..."

If you are seriously considering a move to Windows Vista, read kadaitcha.cx's opinion first. If you still decide to buy Vista anyway, get your head read.
Alinea 1 Vista opinion pagina
Citaat:
Windows Vista - A dog's breakfast

Opinion. It sucks. It's a complete mess; a dog's breakfast. It's bug-riddled; it contains legacy features that hark back to Windows 3.1, and, worst of all, it can't be trusted with your valuable data. The user interface only looks slick; underneath it's a slapped-together hotchpotch of brain-dead, dysfunctional and downright buggy features. Windows Vista was surely designed and built by the same well-meaning but thoroughly misguided committee of morons who were responsible for the three-legged Bactrian camel named Humphrey.
Wanneer je de pagina's LEEST, de screenshots bekijkt, dan zit er weinig satire in.
Inderdaad, sommige fouten kun je om lachen maar is het meer om te huilen.
pol528 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2007, 17:45   #23
YevgenyQuinne
PCM Lord

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shellghost Bekijk bericht
Ok.
Even wat nuancering...

Van de site zelf, eerste alinea:

If you're looking for the popular opinion/satire piece about how bad Windows Vista is, you'll find it at this link: Windows Vista - A dog's breakfast

En let dan voornamelijk op het woord satire.
I Know maar hij heeft wel wat leuke punten. Vista heeft zo zijn fouten, maar is niet echt zo slecht als beweert wordt.

YevgenyQuinne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2007, 17:58   #24
shellghost
ModeratorPCM Lord

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pol528 Bekijk bericht
Ik vind er geen woord over Satire, wel opinion.

Index pagina:

Alinea 1 Vista opinion pagina

Wanneer je de pagina's LEEST, de screenshots bekijkt, dan zit er weinig satire in.
Inderdaad, sommige fouten kun je om lachen maar is het meer om te huilen.
Waarom zou ik het helemaal gaan lezen wanneer op de Windows Support Page, http://www.kadaitcha.cx/vista/ , waar ook de url naar het artikel staat, de tekst staat die ik hier gepost heb.
Deze dus:
En daar staat toch echt heel duidelijk Popular Opinion en Satire.
Zodra ik dat lees neem ik het niet meer al te serieus.
Oud 27 January 2007, 18:26   #25
pol528
PCM Lord

Standaard

Op de site is het woord niet te vinden (zie post), dat het als satire af wil kunnen schilderen is een ander verhaal. Als je dus al een mening hebt zonder ook even te baseren op je eigen ervaring ga je gewoon met een idee mee. Misschien vinden ze onderdelen satire.

Nogmaals, neem even de moeite om er minimaal een paar pagina's van te lezen en je kunt dan zelf bepalen of het gevoel voor humor terecht is. Ik heb het gelezen en het is dan misschien een ietwat humoristisch geschreven, sommige dingen zie ik de humor van in, sommige dingen zijn een ietwat vergezocht maar desalniettemin is het dus niet satire maar al te serieus.

Aan het eind schrijven ze more to come: nou ik ben nieuwsgierig.

Laatst gewijzigd door pol528 : 27 January 2007 om 18:28 Reden: foutje bedankt
Oud 27 January 2007, 18:35   #26
shellghost
ModeratorPCM Lord

Standaard

Dan zou toch maar eens beter gaan kijken, want ik blijf niet copy&pasten.
Het staat er wel degelijk, http://www.kadaitcha.cx/vista/ daar dus.

Ik heb zelf een mening over Vista, eentje gebaseerd op ervaringen met RC1 en 2.
En ook met Vista Business Edition.
Alles legaal uiteraard.
Dus ik ga niet automatisch mee met Ms kwa mening.
Ik ga daarintegen ook niet mee met met een site die al begint dat het satirisch geschreven is.
Wanneer het een site betreft die echt serieus een artikel over schrijft zal ik het echt serieus lezen en antwoord op geven.
Maar dit is een beetje van hetzelfde niveau als wanneer iemand bv de Wii probeerd af te kraken door als bron www.ihatethewii.com te geven.
Niet echt representatief naar mijn idee.

Nogmaals, ik heb geen oogkleppen op wat dat betreft.
Ik heb eerlijk gezegt zo m'n twijfels of jij ze niet hebt.
Microsoft kan in jou ogen niks goed doen wanneer ik je posts zo door lees.
Ik kan me daar in vergissen uiteraard.
Oud 27 January 2007, 19:17   #27
pol528
PCM Lord

Standaard

Nu vallen we teveel of topic, wii was alleen satire gepost, lachen dat sommige mensen zo dom kunnen doen, of fout laten gaan.

Wanneer de wii hier weer beschikbaar komt komt er bij mij een in huis. Ik vind de entertainment waarde voor het gezin leuker dan de heftige specs van de concurrenten. Mijn menig over de wii.

Even terug over de satire in het Windows verhaal. Op de site index is het woord satire niet genoemd, op de inleidende pagina van het stuk ook niet. Inderdaad staat op een Vista pagina het woord satire wel, samen met het woord opinie.

Als je dan daarop gebaseerd een reactie plaatst op iemand die het wel geheel gelezen heeft is deze niet gefundeerd.

Dan over mijn MS mening.
Dit is een mening gebaseerd uit een lange MS historie, van MsDos 3.3 tot nu aan toe. De mening is gevormd door veel game installaties, autoexec's en config.sysjes tot en met register editten, daarnaast 7 jaar TD werk in een computerzaakje. Dus niet zomaar uit de lucht gegrepen. In de discussies met MS tonykry mag wel blijken dat er met minimaal enige kennis geschreven is.

Ik werk uitsluitend met XP/2003 server besturingsystemen en probeer nu met OpenSuse linux te doorgronden. (niet geheel succesvol jammer genoeg).
Mijn grootste antipathie richting MS is, zoals ik in dit draadje al poste, dat de grootste, de rijkste, enz. enz. het met elke versie weer voor elkaar bakt. Het op het einde afraffelen/haasten van het OS, dat ze het te snel goed genoeg vinden om uit te brengen. Geef mij hetzelfde budget en mensen, dan garandeer ik dat ik het niet beter kan, maar ik geef ook niet aan er verstand van te hebben, MS wel.

Ik heb nu al een paar jaar dat ik een distri van Linux probeer, gestart vanaf Suse 7.2 (gekocht vanwege de boeken) via Red hat, Ubuntu en fedora weer terug bij Suse 10 (meeste koop versies) naar OpenSuse 10.2 download. Mijn grootste schijnbaar onoverkomelijk probleem is mijn ATI kaart, geen goede drivers dus ook mijn TV geeft geen beeld. Ik ben nog steeds fora en docs aan het bestuderen, er is net een nieuwe ATI driver uit dus kan ik de leertijd die ik ooit aan MS gegeven heb ook eens open aan Linux geven. Het grootste verschil dat mij opvalt tussen de Open Source en MS is niet de desktop of de techniek, nee het is de houding van MS tegenover de houding van de Open Source schrijvers. MS belooft maar doet niet (grof gezegd) Open Boys beloven weinig maar doen alles.

Goed, beter, best, slecht slechter en slechtst, Windows/Mac/OS2/OpenSource zal altijd een discussie blijven
waar meer met persoonlijke uitingen gegooid wordt dan onderbouwd met ervaring aan beide zijden. Ook met MS Tony ging het die kant op en dan stop ik. (niet door tony maar een mede forum lid).

Je schrijft aan het eind dat je geen oogkleppen op hebt, maar een stuk lezen waarover gediscuteerd wordt vind je teveel moeite maar je neemt wel de tijd om te reageren?? oogkleppen???
Als je mijn reacties echt gelezen hebt dan lees je dat MS weinig goeds kan doen maar heb ik nooit geschreven dat ze niets goeds hebben afgeleverd, De handel en wandel van het bedrijf staat hier los van het product waarvan ik vind dat het beter kan, niet dat het slecht is. Dat is een groot verschil
Oud 28 January 2007, 00:45   #28
shellghost
ModeratorPCM Lord

Standaard

Ik werk zelf ook al jaren met Microsoft spullen.
Daar in tegen zijn wij, als consument, verantwoordelijk voor het feit dat Microsoft 80% van de markt in handen heeft.
Wij hebben het gekocht, wij hebben er voor betaald.
Niemand heeft een pistool tegen ons hoofd aangehouden en gedwongen om te kopen.
Eerlijk is eerlijk.
We hadden net zo goed voor een Mac kunnen gaan toch?
Maar waarom zijn we niet voor een Mac gegaan?

Klagen en zeuren enzovoorts is een ding.
Dit is zeer makkelijk om te doen zeker wanneer men er zelf zeer weinig van bakt.
Geen enkel OS wat er ook ter wereld is is perfect, is 100% bugvrij.
Geen enkel.
Enig idee hoeveel regels code er in Vista zit?
Rond de 50 miljoen.
En die worden door mensen erin geklopt.
En tjsa, het is en blijft mensenwerk, dus er worden fouten gemaakt.
En die zullen moeten worden opgelost.

Microsoft heeft de pech dat het de grootste is, dus alles wordt onder een vergrootglas gelegd en voor jaren onthouden.
Wanneer we allemaal met een Apple hadden gezeten was het precies hetzelfde gegaan, maar dan had men op Apple zitten mekkeren.
Dat is het nadeel wanneer je continue in de spotlights staat.

Trouwens, XP kreeg ook na 11 maanden z'n eerste SP.
W2K weet ik niet precies, maar ook dat zal niet al te veel schelen.
MacOS X kreeg ook vrij snel een vernieuwing.
Ook min 1 per jaar ofzo.
Zelfde geldt ook voor de meeste consumenten distro's van Linux.
Behalve eentje, want die werken alleen met de meest stable versies en die zijn al wat gedateerd.
Maar ook daar voor geldt, je hoort er niet veel van omdat ze niet zo in de spotlights staan.
Oud 28 January 2007, 01:01   #29
pol528
PCM Lord

Standaard

Zonde, ik moet Chiwa op zijn site een begelijk geven, je leest als moderator ook de draadjes niet allemaal.

De discussie over het kopen van Windows en andere MS producten heb ik met ms-tonkry gevoerd. Keuze is subjectief, de rechtzaken die nu nog lopen en opnieuw gestart zijn bewijzen het, als bedrijf zijn de praktijken van MS verre van netjes, maar ja Tony werkt bij MS kon het niet weerleggen en deed het stilzwijgend beamen op je eigen Fora.

Dat je reageert zonder reactie op mijn post waar ik de aanval op mijn persoon pareer, maar met de eeuwige Windows wining, zegt meer over de schrijver dan over het geschreven. Ik kan nu reageren over met pech de grootste zijn, maar pech of geluk heeft daar niets mee te maken, speel maar eens Far Cry op een mac. Wat een opmerkingsgave.

Als je leest heb ik ook geschreven dat het logisch is dat er patches en up-dates verschijnen, in elke software onontkoombaar. Maar voor een besturing systeem van levensbelang. Daarom ook de de zoektocht naar alternatieven, als Windows echt goed is zoek je niet naar anders.

Maar ok?, genoeg off topic toch zeker als het nauwelijks gelezen wordt, alleen maar zonde van de moeite.
Oud 28 January 2007, 01:16   #30
YevgenyQuinne
PCM Lord

Standaard

Citaat:
Ik werk zelf ook al jaren met Microsoft spullen.
Daar in tegen zijn wij, als consument, verantwoordelijk voor het feit dat Microsoft 80% van de markt in handen heeft.
Wij hebben het gekocht, wij hebben er voor betaald.
Niemand heeft een pistool tegen ons hoofd aangehouden en gedwongen om te kopen.
Eerlijk is eerlijk.
We hadden net zo goed voor een Mac kunnen gaan toch?
Maar waarom zijn we niet voor een Mac gegaan?
Omdat mac duur is! Maar je hebt gelijk.

Citaat:
Klagen en zeuren enzovoorts is een ding.
Dit is zeer makkelijk om te doen zeker wanneer men er zelf zeer weinig van bakt.
Geen enkel OS wat er ook ter wereld is is perfect, is 100% bugvrij.
Geen enkel.
Enig idee hoeveel regels code er in Vista zit?
Rond de 50 miljoen.
En die worden door mensen erin geklopt.
En tjsa, het is en blijft mensenwerk, dus er worden fouten gemaakt.
En die zullen moeten worden opgelost.
Juist, maar sommige fouten zijn in Vista zullen het resultaat zijn van foute beslissingen van de leidinggevende en zijn team.

Citaat:
Microsoft heeft de pech dat het de grootste is, dus alles wordt onder een vergrootglas gelegd en voor jaren onthouden.
Wanneer we allemaal met een Apple hadden gezeten was het precies hetzelfde gegaan, maar dan had men op Apple zitten mekkeren.
Dat is het nadeel wanneer je continue in de spotlights staat.
Bashing Windows is a lifestyle! Maar je hebt alweer gelijk. Vroeger was het Big Blue (IBM) maar die is lief sinds het verkering heeft met Linux, nu is Microsoft de lul. Over twintig jaar, wie weet.

Citaat:
Trouwens, XP kreeg ook na 11 maanden z'n eerste SP.
W2K weet ik niet precies, maar ook dat zal niet al te veel schelen.
MacOS X kreeg ook vrij snel een vernieuwing.
Ook min 1 per jaar ofzo.
Zelfde geldt ook voor de meeste consumenten distro's van Linux.
Behalve eentje, want die werken alleen met de meest stable versies en die zijn al wat gedateerd.
Maar ook daar voor geldt, je hoort er niet veel van omdat ze niet zo in de spotlights staan.
Debian is de distro waar je het over hebt. Maar er zullen er vast nog enkele meer zijn. Mac OS X krijgt ook minstens om de 2 jaar een vernieuwing en de productlijn ook minimaal 1 keer per jaar.

YevgenyQuinne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten