advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > Software, Games & OS > Windows Vista

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 15 November 2006, 14:44   #21
shellghost
ModeratorPCM Lord

shellghost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MS-Tonykrij Bekijk bericht
Nu klinkt het natuurlijk niet gek uit de mond van een medewerker van een software bedrijf maar juist door mijn werk ben ik gaan beseffen wat er allemaal bij komt kijken om een software product te maken. Ik ben er dan ook trots op om te zeggen dat ik alle spellen die ik speel allemaal legaal koop.
Ik support daarmee het bedrijf dat de spellen maakt en zorg ervoor dat ze een opvolger kunnen maken doordat ze hun programmeurs en hun rekeningen kunnen betalen. Dus als je de volgende keer een echt cool spel downed en het een tijdje speelt geef hun dan ook wat terug voor jouw plezier.

Koop eens wat.

Thanks!
Waarom denk je dat ik die berekening erbij gezet heb.
Oud 15 November 2006, 15:00   #22
MS-Tonykrij
PCM Newbie

MS-Tonykrij's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar MS-Tonykrij
Standaard

Citaat:
Ik vind MS ook gewoon veel te duur
Dit is onzin, de adviesprijzen voor Windows Vista zijn al lager dan de prijzen van de huidige Windows XP producten.

Citaat:
Als je kijkt hoe belachelijk rijk de topmensen zijn en hoeveel winst er door MS gedraaid wordt elk jaar opnieuw
De topmensen zijn niet rijk, ze hebben gewoon veel aandelen . Maar dat zijn de topmensen van Shell (en alle andere oliemaatschappijen) ook dus daarom ga je dus niet meer tanken? Nee, want dan rijdt je auto niet meer.
Daarnaast doen die topmannen daar mooie dingen mee.
Verder wordt voor iedere dollar die Microsoft verdient $ 20 verdient door de hele industrie, hardware, software, services, etc.

Citaat:
dat MS als monopolie hebbende te werk gaat
Hoezo? Houd jouw Windows XP op met werken dan als Windows Vista op de markt is?

Citaat:
zullen een flink aantal gebruikers (en dan denk ik zakelijk nog meer dan priv?) naar alternatieven zullen sturen
De tijd zal het leren.... Zowel zakelijk als prive heeft Windows Vista heel veel voordelen. Als het bedrijfsleven nu juist op DRM zit te wachten omdat men daarmee bijv. hun interne informatie kan beschermen is het dus een oplossing in plaats van een probleem.

Een happy Windows Vista gebruiker!

Tony Krijnen
IT Pro Technology Advisor

Intel D975BX | Intel Core2Duo 6400 | 2GB 667 DDR2 | 150GB 10k rpm RaptorX in Antec Performance One case | Watercooled
MS-Tonykrij is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 November 2006, 15:04   #23
MS-Tonykrij
PCM Newbie

Standaard

Citaat:
Waarom denk je dat ik die berekening erbij gezet heb.
Inderdaad, en ik denk dat het in de praktijk nog wel eens lager uitvalt. Want wat is nu werkelijk de waarde van bijv. je digitale camera zomaar via USB kunnen aansluiten en dan je foto's te kunnen bekijken, bewerken, DVD van maken of op Media Center bekijken? Priceless toch

Een consultant heeft berekend dat voor een middelgrote organisatie de prijs van de software (dus Windows en Office) net zo duur is als een kopje koffie per medewerker per dag! (Hij had echt bij de catering de kosten van de koffie, de machines, bekertjes etc en de aantallen opgevraagd!)

Maar inderdaad, het blijft toch een eindeloze discussie....

Tony Krijnen

Intel D975BX | Intel Core2Duo 6400 | 2GB 667 DDR2 | 150GB 10k rpm RaptorX in Antec Performance One case | Watercooled
Oud 15 November 2006, 17:51   #24
pol528
PCM Lord

pol528's schermafbeelding

Standaard

Sorry voor de OffToppic, maar het forum verschoof bijna vanzelf deze kant op.

De mannen van Shell staan niet in de Quote 500 en al helemaal niet aan top. Shell zelf heeft veel meer concurrentie en het verschil aan winst (Omzet/winst) is duidelijk. En wat de MS ers met dat (te) veel aan geld doen kan ik geen brood van kopen. Procentueel gezien is het misschien zelfs minder als wat ik aan goede doelen geef.
Als je naar super de boer gaat en je koopt een brood dat bv 5 x te duur is denk je ook niet dat het goed is. Ook niet als de directeur veel weggeeft aan een goed doel.
Zou super de boer 90% van de markt had kan ik ook niet ff naar de hema.
En zal ik die prijs moeten betalen.
Dat bedoel ik.
Nu is het een manke vergelijking maar het geeft een idee.
Ik denk dat 90% van de gebruikers niet eens weten dat ze betalen voor WIN bij aanschaf van een nieuwe PC, het staat er toch op. Wanneer alle computers leeg in de winkel zouden staan en de winkelier dient daar echt Windows te verkopen naast alle alternatieven zie je pas de verschillen en zal MS het minimaal een stuk moeilijker krijgen.

En inderdaad, een goede roman kost ook nog geen cent per letter en een telefoonboek krijg je gratis. Zo kan ik ook de KOSTprijs van software berekenen.

Dit is mijn menig, overigens hebben alle 5 de PC's in huis hun eigen (OEM) licentie van XP home tot en met XP media center. Dit is overigens ook de enigste MS software in huis.

Laatst gewijzigd door pol528 : 15 November 2006 om 19:00
pol528 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 November 2006, 19:05   #25
MS-Tonykrij
PCM Newbie

Standaard

Sorry Pol, maar dat slaat allemaal nergens op.

Het spijt me hoor, dat we als bedrijf al 31 jaar succesvol zijn. Dat de investeringen die wij doen en de innovatieve producten die we maken de mogelijkheden en de wereld veranderen. Schijnbaar deelt deze wereld jouw mening niet, maar voel je daardoor niet gedwongen om Windows Vista te kopen. Je Windows XP blijft gewoon werken hoor. En daar kun je dan zelfs ook nog helemaal gratis de Internet Explorer 7.0 en Windows Media Player 11 op zetten die in Windows Vista zitten.

En zoals ik al zei: de tijd zal het wel leren.

Thanks!

Tony Krijnen

Oud 15 November 2006, 20:32   #26
pol528
PCM Lord

Standaard

Sorry mocht ik jou en je bedrijf tekort doen.

MS heeft inderdaad ook een historie, we weten allemaal waar en hoe er altijd op de juiste wijze door MS gehandeld is zowel positief als negatief, ik kan hier aangeven dat voorbeelden als browser, rechtszaken en veroordelingen e.d. deels aan mijn kant zullen staan.
Het is en blijft een discussie met verschillende meningen. Ik kan hier (en vele internetters voor en tegen) avonden over discussi?ren zonder een steek verder te komen.
Maar het blijft een feit dat waar er ontiegelijk veel winst gemaakt wordt er iets scheef zit. Is de concurrentie groot dalen de prijzen vanzelf (Hardware, supermarkt oorlog, e.d.) wanneer de concurrentie afspraken maakt blijft de prijs hoog (Geheugen fabrikanten) En als je de markt domineert (MS) vraag je ook de prijs die je wilt.
Daarnaast geef je aan dat MS ongelooflijk veel goed doet (en dat kost ook geld) we lezen ook allen wat voor bedragen ze uitgeven (boetes - Novell open Suse - Media industrie ( allen onlangs)).
We weten aan de Quote 500 wat de boys weer rijker zijn geworden (Aandelen of niet het product moet het opleveren anders zakken de aandelen).
De jaarwinst van Microsoft en diverse overnames enz.
En dit alles moet uit het product betaald worden.
Dan zijn we bijna de "gratis" producten vergeten, daar is geen enkele programmeur zonder uurloon aan bezig geweest, die kosten komen dus ook nog uit de door ons betaalde producten. De prijsstelling tussen XP en Vista is geen vergelijk, de duurste Vista licht ruim boven de duurste XP.
Ik spreek hier ook niet over wat ik wil maar wat ik constateer. Het argument dat ik zelf anders zou kunnen is hetzelfde om te zeggen dat ik mijn auto ook op biogas kan laten rijden als k geen benzine wil.
Het gaat mij er om dat er in de winkels Windows pr?installed verkocht wordt zonder de koper te vertellen cq aan tegeven dat een OEM voor Dell op ongeveer 30 Euro komt, de kleine PC bakker hier 65 Euro voor moet geven en dat als je hem los koopt een veelvoud betaald voor het recht om een keer "gratis" met MS te mogen bellen als je problemen hebt.
Dan mag je me nu vertellen wat mijn vrije keus aan OS is als ik generals of farcry wil spelen. En dan vertel ik je dat als die dag komt dat er alternatieven zijn er daadwerkelijk een flink aantal klanten wegvallen.
En ikzelf ga (voorlopig) niet naar Vista, even afwachten wat de rest van de wereld vind van de nieuwe DRM technieken, activering bij hardware wisselaars als ik, Virtuele server gebruikers als ik e.d.
Nogmaals dit is geen aanval, rancune o.i.d. maar een constatering. Ik wil niemand beledigen maar draai al van MS Dos 3.3 op mijn 286 mee. Ik heb OS2 en WIN95 als nieuwelingen zien komen met ook daar de discussies zo als hier. Ik heb toen in een tijd van 6 weken MS ineens de uitleg van PNP naar hun voordeel zien omdraaien, ze hadden de markt dus MS had gelijk. Het is nog steeds niet veranderd.
Oud 15 November 2006, 20:58   #27
pol528
PCM Lord

Standaard

@Shellghost:
Als je de prijs van alle levens behoeften ook zo zou berekenen kun je over smaak niet meer twisten.
Ik betaalde voor mijn ATI 850 700Euro, mijn besturingsysteem was XPhome OEM, Farcry koste me 60 Euro. Moeten we hier even een uurtarief voor berekenen?
De een rijd 20.000 per jaar in een astra, de ander 2.000 in zijn mercedes, benzine is dezelfde prijs.
Hier gaat het over de beleving en de waarde die je hieraan hecht. Ik heb nu op dit moment aan FEAR (60 euro legaal) op mijn ATI 1900 (700 Euro) meer plezier per uur als aan de Windows waar het op (moet) draait. Wanneer je alles met elkaar aan een prijs gaat hangen moet je geen appels met peren vergelijken.
Ik ben het overigens wel hevig met iedereen eens dat wat je gebruikt ook dient te betalen. Of de leveranciers nu wel of niet naar een mening teveel rekenen, als je het wilt hebben moet je het kopen.
Oud 16 November 2006, 07:12   #28
shellghost
ModeratorPCM Lord

shellghost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pol528 Bekijk bericht
@Shellghost:
Als je de prijs van alle levens behoeften ook zo zou berekenen kun je over smaak niet meer twisten.
Ik betaalde voor mijn ATI 850 700Euro, mijn besturingsysteem was XPhome OEM, Farcry koste me 60 Euro. Moeten we hier even een uurtarief voor berekenen?
De een rijd 20.000 per jaar in een astra, de ander 2.000 in zijn mercedes, benzine is dezelfde prijs.
Hier gaat het over de beleving en de waarde die je hieraan hecht. Ik heb nu op dit moment aan FEAR (60 euro legaal) op mijn ATI 1900 (700 Euro) meer plezier per uur als aan de Windows waar het op (moet) draait. Wanneer je alles met elkaar aan een prijs gaat hangen moet je geen appels met peren vergelijken.
Ik ben het overigens wel hevig met iedereen eens dat wat je gebruikt ook dient te betalen. Of de leveranciers nu wel of niet naar een mening teveel rekenen, als je het wilt hebben moet je het kopen.
Ik doelde meer op het feit dat mensen wel leuke spellen legaal willen kopen, maar niet het OS waarmee ze toch veel meer mee doen dan met een spel wat je waarschijnlijk niet vaker dan 2 keer uitspeeld en het daarna in een stoffige hoek gooit en naar een ander spel gaat.
Wanneer je dat een aantal keer per jaar doet, zeg 4 keer, dan heb je net zo veel uit gegeven aan spellen als dat je had gedaan aan het OS, maar dat gebruik je veel langer dan een jaar.
Ik vind het dus niet eerlijk dat mensen wel legaal spellen kopen zodat ze online kunnen spelen maar niet het belangrijkste legaal kopen, het OS dus, waarmee men veel meer doet dan met een enkel spel.

Ik vind het een mentaliteitsinstelling die niet klopt in het algemeen naar mijn idee.
Maar dat ben ik.
Oud 16 November 2006, 09:20   #29
Flowiej
PCM Enthusiast

Stuur een bericht via MSN naar Flowiej
Standaard

Geld heb ik genoeg, maar ik vind het gewoon onzin.. Met je vergelijking van Oblivion
Oud 16 November 2006, 10:23   #30
pol528
PCM Lord

Standaard

@ shellghost:
Vind ik ook, alles heeft een prijs, en het is niet aan mij om die te bepalen.
Wil ik gebruik maken van wat er geleverd wordt zal ik ook die prijs moeten betalen.
Maar in deze discussie gaat het over de prijs zelf, zoals menigeen de prijs van muziek op cd te hoog vind, ook daar zitten naar mijn idee zakkenvullers tussen. Maar dat geeft mij ook niet het recht om alles illegaal in huis te nemen. Ik betaal mijn muziek en heb liever een kleinere legale colectie.
Zo is het ook met mijn OSsen, ik koop mijn Suse en MS.
Maar dat neemt nog steeds niet weg dat ik vind dat MS duur is.
Als je vraag en aanbod neemt en je vergelijkt Suse, Redhat, MS enz (niet helemaal eerlijk) tussen gebruikers (vraag) en marktaandeel (aanbod) kun je niet ontkennen dat het verschil groot is.
Maar we kunnen over deze nog veel heen en weer typen zonder er echt helemaal eens te worden. Maar het blijft een feit (en dat is over het hele web terug te lezen) dat MS niet altijd even eerlijk is geweest. Ze zijn hier zelfs voor een deel veroordeeld.
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten