advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Oud 2 May 2011, 20:08   #1
Bert van Goor
Just Joined!

Standaard TV Streamen met VLC

Hallo,
Ik probeer al een tijdje TV te streamen met de VLC player. Ik heb een PC met een TV kaart waarop dus tv te kijken is. Deze beelden wil ik dus streamen naar mijn laptop met VLC. Het moet kunnen, er staan diverse filmpjes en handleidingen op internet, maar het werkt bij mij niet. Zo weet ik bijvoorbeeld niet of je UpNp moet installeren. Ik zoek eigenlijk een echte stap voor stap handleiding, en dan eigenlijk voor dummy's want ik weet hier niet zoveel van af. Of weet iemand een simpel (en gratis) alternatief.
Bert van Goor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 May 2011, 20:59   #2
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Heb je linkjes naar die handleidingen die je had gevonden? Ik vraag me namelijk af of je het niet verkeerd hebt begrepen.

Voor zover ik weet kun je dat niet op de manier die jij er van maakt. VLC kan wel TV streamen maar dan hebben we het over bv zoiets als consumenten24 een online zender die via oa via vlc te bekijken valt.

UPnP is trouwens niet iets wat te installeren valt. Dat is een functie van je router. Dat heeft weer te maken met portforwards. Dat kun je handmatig op je router regelen maar een programma dat UPnP ondersteunt kan dat als het ware dan zelf doorgeven aan je router dat dat programma bepaalde poort(en) open wil hebben.

Ik vraag me trouwens af of het eigenlijk wel mogelijk is wat je wil. Tenminste of daar software voor ontwikkeld is. Er zijn genoeg programma's die het streamen van videomateriaal dat op je pc staat mogelijk maakt maar om dat met een tv signaal te doen lijkt me een lastige onderneming.

Misschien moet je eens wat verschillende remote desktop mogelijkheden uitproberen (teamviewer, logmein ed). Maar of die het voor elkaar krijgen een beetje fatsoenlijk video en geluid te streamen?

Laatst gewijzigd door eNdEmiOn : 2 May 2011 om 21:02
eNdEmiOn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 May 2011, 21:43   #3
Bert van Goor
Just Joined!

Standaard

Ik kan de linkjes zo niet terug vinden (was op andere computer). Ik zal nog eens zoeken. Ik weet dat het kan met een dreambox decoder (DM500C). Deze heeft een directe netwerk aansluiting. Zie ook http://youtu.be/0KmRpeXVai8
Op mijn pc met tv kaart kan ik bij VLC (server) wel de tv kaart selecteren. Ik heb vanavond nog geprobeerd een film te streamen, wat ook niet lukt. Ik heb van alles geprobeerd aan de server kant, vooral bij doelen is het mij niet duidelijk wat ik in moet vullen.

Teamviewer heb ik ook vanavond geprobeerd. Deze geeft een zwart beeld op de monitor van de pc die de andere pc overneemt.
Oud 3 May 2011, 19:47   #4
Bert van Goor
Just Joined!

Standaard

Ik heb mij vergist, het was niet op youtube dat ik het gezien heb, maar op een site:
http://www.ruwebit.net/article/165
Oud 3 May 2011, 20:26   #5
eNdEmiOn
PCM Lord

Standaard

Heb me er gisteren ook nog ff in geprobeerd te verdiepen maar ik loop al snel tegen zaken aan die ook voor mij onduidelijk zijn.

Als ik die link van jou bekijk, hier het eerste waar ik tegenaan loop.
Citaat:
HTTP aanvinken, geen IP adres en poortnummer 1234 invullen (zorg dat deze niet geblokkeerd is door de Windows firewall op beide computers)
Eerst niks nvullen en dan zorgen dat dat wat je niet hebt ingevuld ook niet geblokkeerd wordt

Zal het straks als ik 2 pc's ter beschikking heb eens uit gaan proberen, tenminste met een video bestand aangezien ik geen tv kaart heb. Zappen is er op deze manier trouwens niet echt bij.

edit:
Ga het voorlopig even opgeven. Na geen beeld wel geluid en wat crashes te hebben gehad. Maar ik heb ondertussen nog wel een degelijkere handleiding gevonden.
http://tv.isg.si/site/videolan_tutor...tv_to_internet

Ik kwam trouwens ook nog een tijd geleden langs dit proggie. Maar was het vergeten tot ik er net weer bij uit kwam. Ben ik dus nu zelf aan 't uitproberen. Tijdens de installatie vroeg ie iig of ik een tv kaart wou streamen, dus die functie zit er ook in.
http://www.orb.com/en/how_it_works

Laatst gewijzigd door eNdEmiOn : 3 May 2011 om 21:20
Oud 3 May 2011, 21:32   #6
Bert van Goor
Just Joined!

Standaard

Verbazend!!
Alles nog een keer geprobeerd zoals op de website aangegeven, en het werkt!
Het is nog wel schokkerig, maar ik ga nog e.e.a. aan optie's proberen. Bedankt voor het meedenken!
Oud 4 May 2011, 02:56   #7
eNdEmiOn
PCM Lord

Standaard

Als ik jou was zou ik dat orb ook nog ff proberen. Dat werkt echt 10x zo makkelijk en als die je tv kaart pakt heb je denk ik ook meteen kanaal wissel mogelijkheden.

p.s. De nieuwste versie van orb is misschien niet de beste. Ik kreeg bv het niet voor elkaar dat die ffdshow gebruikt. Bij versie 2.0 kun je dat handmatig instellen, om de een of andere nogal onzinnige rede hebben ze die mogelijkheid eruit gesloopt in de nieuwste versie/alle versies na 2.0.

Laatst gewijzigd door eNdEmiOn : 27 May 2011 om 23:02
Oud 4 May 2011, 21:47   #8
Bert van Goor
Just Joined!

Standaard

Jazeker, ik ga orb ook proberen. Het schakelen tussen kanalen is natuurlijk erg fijn op afstand! Nogmaals bedankt!
Oud 27 May 2011, 21:31   #9
wandarooze
PCM Lord

wandarooze's schermafbeelding

Standaard

Had een gebruiksaanwijzing voor U maar deze website neemt geen 15000 woordjes aan.

http://linuxmintusers.be/wiki/index.php/VLC < dus zelf is de man ,misschien heeft u er iets aan.
Linux User #456621#
https://sites.google.com/site/wandasblogxubuntu/home

Laatst gewijzigd door wandarooze : 27 May 2011 om 21:38
wandarooze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2011, 21:54   #10
Bert van Goor
Just Joined!

Standaard

Sorry voor de late reactie , een beetje druk gehad. Ik heb het even geprint, ik ga het even rustig doorlezen. Bedankt!
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten