advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > Software, Games & OS > Windows Vista

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 17 March 2009, 20:36   #11
Naoesm
PCM Enthusiast

Standaard

Nu nog dit alles in de "praktijk" brengen/praktisch uitvoeren.
Er wordt van alles geroepen en gepost.

Ik wens jullie heel veel succes en sterkte met het "hacken" van het Vista-password.
Het zou echt te "bezopen" voor woorden zijn dat je zomaar een password
kunt achterhalen met "tooltjes" en alle andere voorgestelde zaken.

Dan zou Microsoft haar "huiswerk" niet gedaan hebben en kun je alle beveiligingsmiddelen die in Vista ingebouwd zijn direct overboord kunnen gooien.

Ik doe dan ook alle voorgaande posts af als "gezwam". Maak 't eerst maar eens aantoonbaar!

Gr.
Naoesm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2009, 20:57   #12
Chato
PCM Lord

Chato's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Chato
Standaard

@Naoesm,
Niemand weet alles. Ik niet, jij niet.
Blijkbaar wist jij niet dat alle wachtwoorden van gebruikers in een Windows-computer (van Windows 1.4 tot en met Vista) te verwijderen zijn met tools en/of een opstartbare CD. En dat gaat verrekte eenvoudig. Je moet alleen even weten h?e.
Zeg dan gewoon: "goh, dat wist ik niet." Of zeg niets.

Om adviezen van anderen af te doen met 'gezwam' vind ik op zijn zachts gezegd niet echt netjes.
Hiermee ondermijn je de kennis en ervaring van je mede-forumgenoten.

Wedden?
Ik kom bij jouw met een bootable CD-tje en wis het wachtwoord van je Administrator-account in jouw Windows-computer. Wedden om een doosje goeie wijn? (En mijn reiskosten)

Dat moest ik even kwijt.

Laatst gewijzigd door Chato : 17 March 2009 om 20:59
Chato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2009, 21:05   #13
Naoesm
PCM Enthusiast

Standaard

Richt dit niet aan mij, maar aan Microsoft. Als 't echt zo eenvoudig kan,
zoals jij pretendeert, heb je een "gat" in de markt ontdekt en kun je echt goud geld verdienen...

Ik wed uit principe niet. Ik ben een mens van eerst zien, dan pas geloven.

Daarom ga ik NIET met je mee. Je kunt van alles beweren. Maak 't eerst maar eens waar!

gr.
Oud 17 March 2009, 21:24   #14
EdP
PCM Lord

EdP's schermafbeelding

Standaard

Ja ik heb inderdaad al eens het wachtwoord van een Win2kpro (NTFS) systeem hiermee gereset. Dat is niet anders dan met Vista. Wat wou je nog meer weten?
Oud 17 March 2009, 22:00   #15
Naoesm
PCM Enthusiast

Standaard

Eerst lezen voordat je stellingen "als waar dropt".

En vooral niet aan mij richten, maar aan Microsoft. Want als ik dit forum mag geloven, kan iedereen op mijn Vista Account inloggen. Ze hebben allemaal tooltjes en trukjes waarmee ze mijn password -toegang- kunnen omzeilen.

Dit bestrijd ik ten enemale. Maak 't eerst maar eens waar! Er wordt van alles gepost, geroepen en gedropt. Hierin ga ik NIET mee.

Ik durf de stelling aan dat als je mijn VISTA-wachtwoord niet kent, je op
geen enkele manier in mijn VISTA-systeem komt.

Je hebt gewoon een regelrecht probleem als je je eigen wachtwoord vergeten bent. Niet meer ?n vooral niet minder. En dat was de eerste post.

Daarom noem ik alle vorige post "gezwam". Er is nl. geen enkele post die daadwerkelijk voor een oplossing zorgt. Het is een soort "wedden dat"...

Het moet geen "wedden dat" zijn. Maar fact gericht. Ik moet de eerste nog tegen komen die als fact 't complete Vista-systeem weet te omzeilen...

Gr..
Oud 17 March 2009, 22:08   #16
Naoesm
PCM Enthusiast

Standaard

Eerst lezen voordat je stellingen "als waar dropt".

En vooral niet aan mij richten, maar aan Microsoft. Want als ik dit forum mag geloven, kan iedereen op mijn Vista Account inloggen. Ze hebben allemaal tooltjes en trukjes waarmee ze mijn password -toegang- kunnen omzeilen.

Dit bestrijd ik ten enemale. Maak 't eerst maar eens waar! Er wordt van alles gepost, geroepen en gedropt. Hierin ga ik NIET mee.

Ik durf de stelling aan dat als je mijn VISTA-wachtwoord niet kent, je op
geen enkele manier in mijn VISTA-systeem komt.

Je hebt gewoon een regelrecht probleem als je je eigen wachtwoord vergeten bent. Niet meer ?n vooral niet minder. En dat was de eerste post.

Daarom noem ik alle vorige post "gezwam". Er is nl. geen enkele post die daadwerkelijk voor een oplossing zorgt. Het is een soort "wedden dat"...

Het moet geen "wedden dat" zijn. Maar fact gericht. Ik moet de eerste nog tegen komen die als fact 't complete Vista-systeem weet te omzeilen...

Gr..
Oud 17 March 2009, 23:13   #17
Piet Koenen
PCM Lord

Piet Koenen's schermafbeelding

Standaard

Naoesm,
ik denk toch dat je het verkeerd ziet. Het wachtwoord van een computer veranderen heeft niets met inloggen te maken.

Je moet namelijk fysiek aanwezig zijn bij de desbetreffende computer.

Het is wat Chato zei dat hij bij je komt met een Cd of floppy en dan ter
plaatse het wachtwoord verandert en daarna toegang heeft tot die PC.

Dat heb ik net zelf geprobeerd en dat werkt inderdaad en daarna dat hele
account gewoon verwijderd.

Groet Piet.
Piet Koenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 March 2009, 23:50   #18
Stiertje
PCM Lord

Stiertje's schermafbeelding

Standaard

@Naoesm;

Zal ik me dan ook maar in de discussie mengen? Bij het bedrijf waar ik werk wordt uit veiligheidsoverwegingen het local administrator wachtwoord elke dag gereset naar een een random waarde die dus niemand weet, dit om aanvallers op afstand niet de gelegenheid te gunnen om het local admin account te misbruiken. Om mensen local admin rechten te geven zijn in het bedrijf waar ik werk ook oplossingen gemaakt, die meesttal goed werken.

Nu gebeurd het wel eens dat die oplossingen ook niet meer werken, en dan is een local admin account wel handig om te hebben. Speciaal daarvoor hebben wij op de IT afdeling dan ook een soort hack-cdtje speciaal voor het resetten van het local admin wachtwoord ala NT Password Editor, welke het admin wachtwoord verwijderd zodat we zonder wachtwoord met het Administrator account kunnen inloggen. Naderhand zorgen we uiteraard weer dat het script wordt gedraaid dat het wachtwoord naar iets random zet.

Let wel, enkel het wachtwoord weghalen werkt goed. Het veranderen van het wachtwoord met deze editor gaat vrijwel altijd fout. Maargoed, als je zonder WW kunt inloggen kun je daarna altijd weer een wachtwoord aanmaken.

En als laatste, mocht je interesse gewekt zijn en zou je het willen uitproberen, zorg er dan voor dat je geen Encrypted files hebt zonder een recovery account. Als je het wachtwoord met deze tool reset heb je effectief geen toegang meer tot je encrypted files, wat je daarna ook doet.

Ik hoop dat je het nu wel gaat geloven nadat 3 mensen het jou hebben verteld dat ze uit ervaring weten dat dit soort tools er zijn, en dat ze best simpel werken. Als je het nu nog steeds niet geloofd, of als je nu weer gaat blaten dat "we het eerst maar waar moeten maken", ga het dan zelf eens uitproberen met je donder.

[EDIT]
Ah, en om je even gerust te stellen; Nee, dit werkt niet op afstand. Je hebt fysieke toegang nodig tot de PC omdat je er een boot-cd in moet proppen. Dit lijkt me geen enkel probleem voor de post-starter, aangezien het zijn eigen PC is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naoesm Bekijk bericht
Ik wed uit principe niet. Ik ben een mens van eerst zien, dan pas geloven.

Daarom ga ik NIET met je mee. Je kunt van alles beweren. Maak 't eerst maar eens waar!
Eigenlijk vind ik het wel jammer dat je de uitdaging niet aandurft. Jij bent degene die bij hoog en bij laag beweerd dat het niet werkt, en dat we het waar moeten maken, maar je geeft iemand niet de kans om het je onomstotelijk te bewijzen. Flauw hoor.
[/EDIT]

Greetz,
Stiertje

Laatst gewijzigd door Stiertje : 18 March 2009 om 00:01
Stiertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 March 2009, 08:21   #19
dvdtoon
PCM Guru

dvdtoon's schermafbeelding

Standaard

Dit tooltje werkt perfect.

Ik heb het vorige week ook gebruikt om dezelfde reden als die jij nu hebt (verkeerd getypt). Eigenlijk was het de bedoeling dat ik het met ophcrack zou terug halen maar er bleek iets fout te zijn in de cd. Dus was ik genoodzaakt dit te gebruiken.

http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/

Dit is een handleiding om het te gebruiken. Volg deze en het zal wel lukken (heb ik ook gedaan). Misschien nog dit: op het einde staat er dit

Select: ! - quit, . - list users, 0x - User with RID (hex)
or simply enter the username to change: [Administrator] !

Als je wilt stoppen moet je gewoon een ! tippen (heb ik wel even achter gezocht).

En idd voor de mensen die het niet geloven HET WERKT ECHT.
dvdtoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 March 2009, 13:43   #20
Piet Koenen
PCM Lord

Piet Koenen's schermafbeelding

Standaard

Ja, dat programmaatje heb ik ook en het werkt echt.
Van het uitroepteken weet ik ook.
Groet Piet.
Piet Koenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten