advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Oud 24 January 2011, 22:08   #1
Lautje
PCM Newbie

Red face Lan opstarten

Hi,

Ik heb een laptop Siemens Amilo notebook Li 3910 en daaar is een glas drinken over het toetsenbord gegaan... :O

Nu heb ik een extern toetsenbord gekocht omdat de laptop het nog prima deed behalve het toetsenbord. Het probleem is alleen dat ik nu de Lan niet meer aan kan zetten. Ik heb al een heleboel geprobeert maar het lukt mij niet. In de BIOS kan ik hem ook niet aanzetten, normaalgesproken ging het met de toetsencombinatie Fn + F1. Kan iemand mij misschien helpen? Zou het een optie zijn om de driver opnieuw te installeren? Bij service opstarten kan ik ook niets vinden waarmee ik de Lan daadwerkelijk aan kan zetten.

Bvd,

Laurent
Oud 25 January 2011, 00:52   #2
Chato
PCM Lord

Chato's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Chato
Standaard

Weet niet helemaal zeker of ik je goed begrijp, maar indien je een USB-toetsenbord hebt aangesloten, probeer het dan eens een toetsenbord met een PS/2 aansluiting.
Of bedoel je misschien je draadloze verbinding? Of het internet?
Je LAN is je lokale netwerk, de computers die aangesloten zijn op de router. Dus niet het internet.

Volgens mij bedoel je je (draadloze) internet-verbinding?

Laatst gewijzigd door Chato : 25 January 2011 om 00:59
Chato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2011, 13:33   #3
porrelaar
PCM User

porrelaar's schermafbeelding

Standaard

Lautje bedoelt vast en zeker zijn draadloze internetverbinding. Op bladzijde 51 van de gebruiksaanwijzing die bij zijn laptop hoort (Nederlandse gebruiksaanwijzing is te downloaden van de website van Fujitsu Siemens) staat:
"Activeer of deactiveer de Wireless LAN-module met de toetsencombinatie Fn + F1."
Als dat niet lukt via de toetsen van je externe toetsenbord, dan kun je het nog op een andere manier proberen: Ga via Start > Configuratiescherm naar Netwerk en Internet > Netwerkcentrum. Ik heb nu geen laptop bij de hand en zie in mijn scherm alleen LAN-verbinding staan. Lautje zal daar ook een WAN-verbinding zien staan. Klik achter WAN-verbinding op Status weergeven > In het volgende scherm klik je op Inschakelen.
Je zult daarna ook nog eenmalig aan moeten geven via welk modem (je eigen modem/router natuurlijk... Heb je die destijds een duidelijke naam gegeven?) jij het internet op wilt en daarna zal jou gevraagd worden naar de SSID en het bijbehorende wachtwoord van de draadloze internetverbinding (ervan uitgaand dat die beveiligd is met een wachtwoord...). Geef aan dat je voortaan altijd via dat modem/router draadloos wilt internetten.
Het is wel meer werk, maar ik hoop dat je op die manier weer draadloos het internet op kunt.
Succes!
porrelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2011, 09:39   #4
Lautje
PCM Newbie

Standaard

Ik zal vanavond kijken of het werkt,

iig alvast hartelijk bedankt!!
Oud 15 February 2011, 21:46   #5
Lautje
PCM Newbie

Standaard

Ik kan nergends een WAN-verbinding zien... kun je het mij misschien nog een keer duidenlijk uitleggen?
Oud 15 February 2011, 23:42   #6
EdP
PCM Lord

EdP's schermafbeelding

Standaard

Porrelaar bedoelde ongetwijfeld WLAN oftewel Wireless LAN oftewel Draadloze Verbinding.

Je kunt trouwens ook nog een vervangend toetsenbord voor je laptop op de kop tikken, via eBay lukt het denk ik wel. Wat je ook nog kunt proberen is het toetsenbord demonteren, goed afspoelen, die drank is allang al opgedroogd natuurlijk, dus het zal niet 1-2-3 weer schoon zijn, vervolgens een week (of langer?) laten drogen.

Laatst gewijzigd door EdP : 15 February 2011 om 23:45
EdP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2011, 09:51   #7
miesjel
PCM Lord

miesjel's schermafbeelding

Standaard

Windows vlaggetje + X

Dan krijg je een soort snelmenu, daar kan je hem ook in en uitschakelen (rechtsboven)

miesjel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 February 2011, 13:37   #8
Lautje
PCM Newbie

Standaard

bedankt voor de reacties, het toetsenbord demonteren is zeer lastig; hij doet het wel alleen de Fn toets niet, fail xd

maargoed ik ga vanavond nog een keer proberen...

greetz,

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten