advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Oud 5 February 2010, 17:14   #1
Berven
Just Joined!

Standaard Hackprobleem

Hoi
Een tijdje leerde ik een verpleegster kennen in een ziekenhuis, natuurlijk was ik verliefd op haar geweest. Ik wou contacten met haar hebben, maar dat wil ze liever niet hebben.Ten onrechte heb ik ongevraagd gemaild met haar om te proberen contact te hebben.(een beetje stalken, maar zonder gevolgen hiervan)

Ik heb dan wel heel stom gedaan dat ik aan onbekende haar mailadres zonder haar medeweten gaf. Dat had wel verstrekkende gevolgen:

Op woensdag laat had ik met een onbekende persoon gechat die als een vriendin van een verpleegster voordeed, en in de chat vertelde ze haar vriendin zou gaan trouwen met haar vriend(zou heel binnenkort gebeuren) en met hem verhuizen naar het buitenland omdat haar vriend een andere baan zou hebben. Maar ik geloofde eventjes wel.

Op donderdagavond laat toen ik zelf van werk thuis kwam verscheen weer een chatvenster met haar, maar onder eigen naam. En vertelde ze toen dat hele verhaal niet waar is. En ik was erg kwaad en verdrietig hier over eigenlijk.
En meteen las ik dat ook de pc van een verpleegster gehackt is, zodat iemand in haar pc heeft ingebroken. Dat heb ik zelf niet gedaan, heb gelukkig geen kennis hierover. Via via haar hoorde ik dat de vrienden en kennissen van de verpleegster hiervan weten. En ik neem dat ze ook op die bewuste woensdagavond heeft gelogen tegen mij over de leeftijd en wat ze voor een status heeft. Ik voel me echt bedrogen door haar, dat heb ik niet tegen die onbekende gezegd.

Een paar minuten later stuurde die bewuste boze verpleegster mij mail dat ze heel kwaad is op mij. En ze schreef dat iemand die mij als een stalker ziet, dat is bewust niet zo de bedoeling van mij. En ze heeft mij kennis genomen dat als ik hiermee door ga met mailadres van haar verder strooien, naar de politie of de hoofdverpleegkundige te gaan.

Ik heb haar vertrouwen hierdoor wel beschadigd. Ik vertrouw haar ook niet meer na die heel ellendige voorval. Ik heb de HACK niet uitgevoerd bij haar computer. En ik heb haar niet meer gemaild, maar onbekenden hebben dat gedaan. Ze hebben hier wat met haar mailadres gedaan zonder dat zij en ik hier van wisten.

Wat moet ik doen?
- Elkaar een poos niet zien
- Naar de politie gaan(heel kleine kans)
- Met haar uitgebreid uitpraten (dat wil ze eigenlijk niet), maar dan wel met de afdelingshoofd van het ziekenhuis
- iemand die ik ken in vertrouwen nemen(een real life vriend van mij)

Help me!
Berven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2010, 17:40   #2
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Apart verhaal, maar denk toch dat daar betere forums dan pc forums voor bestaan. Of heb je direct aan dat hacken gerelateerde vragen?
Oud 5 February 2010, 17:49   #3
Berven
Just Joined!

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eNdEmiOn Bekijk bericht
Apart verhaal, maar denk toch dat daar betere forums dan pc forums voor bestaan. Of heb je direct aan dat hacken gerelateerde vragen?
ja den ik ook wel, probeer het hier
Oud 6 February 2010, 09:36   #4
Piet Koenen
PCM Lord

Piet Koenen's schermafbeelding

Standaard

Ja, dat was niet slim om het mailadres aan anderen te geven en je kunt
het nu ook niet meer terugdraaien.
Dit is typisch zo,n geval van: eigen schuld, dikke bult.
Bovendien heeft hacken hier weinig mee te maken daar je zelf het
proces in werking hebt gesteld.
Als ik b.v. mijn emailadres hier op het forum neer zet heb ik grote
kans dat ik veel response en spam ontvang.
Dat is nu eenmaal het gevolg van het internet; iedereen kijkt mee.
Groet Piet.
Piet Koenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2010, 09:47   #5
Maxstar
ModeratorPCM Lord

Maxstar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze hebben hier wat met haar mailadres gedaan zonder dat zij en ik hier van wisten.
Laat in ieder geval het wachtwoord van het e-mail adres veranderen, op een computer waarvan je zeker weet dat deze niet besmet is met narigheid.

Groet Maxstar
Oud 6 February 2010, 12:31   #6
EdP
PCM Lord

EdP's schermafbeelding

Standaard

Dit gedeelte: "...dat ik aan onbekende haar mailadres zonder haar medeweten gaf." begrijp ik niet goed; wat was daar de bedoeling van en wat is daarmee gebeurd?

Voor relatieproblemen is dit forum wat minder geschikt maar ik zou wel open kaart met haar spelen. Probeer haar uit te leggen dat ze haar pc moet laten scannen door MBAM (Malwarebytes' Anti Malware) en dat ze inderdaad haar wachtwoorden en secret questions moet wijzigen vanaf een schone pc.
Oud 6 February 2010, 15:44   #7
Berven
Just Joined!

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EdP Bekijk bericht
Dit gedeelte: "...dat ik aan onbekende haar mailadres zonder haar medeweten gaf." begrijp ik niet goed; wat was daar de bedoeling van en wat is daarmee gebeurd?

Voor relatieproblemen is dit forum wat minder geschikt maar ik zou wel open kaart met haar spelen. Probeer haar uit te leggen dat ze haar pc moet laten scannen door MBAM (Malwarebytes' Anti Malware) en dat ze inderdaad haar wachtwoorden en secret questions moet wijzigen vanaf een schone pc.
Ok. Ik begrijp jullie wel! Maar ik zou wel open kaart met haar spelen, maar kan dat nu niet meer. Ze wil geen contact met mij meer. Ik denk at ze beter haar pc moeten laten scannen door MBAM en dat ze haar wachtwoord moeten wijzigen. Dit kan wel bereikt worden via haar eigen vriendenkring, die misschien deze forum moet bezoeken.

Laatst gewijzigd door Berven : 6 February 2010 om 16:34
Oud 6 February 2010, 15:47   #8
Berven
Just Joined!

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piet Koenen Bekijk bericht
Ja, dat was niet slim om het mailadres aan anderen te geven en je kunt
het nu ook niet meer terugdraaien.
Dit is typisch zo,n geval van: eigen schuld, dikke bult.
Bovendien heeft hacken hier weinig mee te maken daar je zelf het
proces in werking hebt gesteld.
Als ik b.v. mijn emailadres hier op het forum neer zet heb ik grote
kans dat ik veel response en spam ontvang.
Dat is nu eenmaal het gevolg van het internet; iedereen kijkt mee.
Groet Piet.
Ik heb het al gedaan zodat mijn mailadres op het forum onzichtbaar is gemaakt voor anderen. Inderdaad, dat is het gevolg dat ze veel spam en response op haar pc kreeg wat het ook heeft geleid tot een hack van haar hotmailaccount!
Oud 6 February 2010, 15:57   #9
Maxstar
ModeratorPCM Lord

Maxstar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit kan wel bereikt worden via haar eigen vriendenkring, die misschien deze forum moet bezoeken.
Zodra de PC is geinfecteerd met een vorm van malware is de hotmail hack echter niet het enige probleem.
Spambots kunnen misbruik maken van alle aanwezige e-mail adressen (adresboek) op de betreffende computer.
Een keylogger daarentegen registreert (steelt) gebruikte wachtwoorden die gebruikt worden..

Hoe langer een PC geinfecteerd blijft hoe groter de schade wordt?

Als je meer info over de soorten malware en overige bedreigingen wilt weten, kijk dan eens op mijn malwareinfo website.

Groet Maxstar
Oud 6 February 2010, 18:05   #10
Berven
Just Joined!

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maxstar Bekijk bericht
Zodra de PC is geinfecteerd met een vorm van malware is de hotmail hack echter niet het enige probleem.
Spambots kunnen misbruik maken van alle aanwezige e-mail adressen (adresboek) op de betreffende computer.
Een keylogger daarentegen registreert (steelt) gebruikte wachtwoorden die gebruikt worden..

Hoe langer een PC geinfecteerd blijft hoe groter de schade wordt?

Als je meer info over de soorten malware en overige bedreigingen wilt weten, kijk dan eens op mijn malwareinfo website.

Groet Maxstar
Ik heb al gelezen ja. Ik vermoed spam en keyblogger de oorzaak zijn van probleem is dat ze veel mail van onbekenden gekregen heeft. Daarom had ze mij door dat ik haar mailadres rond gestrooid had, is dus is niet waar. Dus keyblogger kan bij iemand heel makkelijk inkomen zodat men ik of iemand niets van weet om spam te versturen? En er kunnen veel verschillende malware bij haar pc ingekomen zijn. Dus ik ben hierdoor wel onschuldig!

Bedoel je spambots die in mijn contactlijst van Hotmail misbruikt heeft gemaakt, toevallig naar haar mailadres heeft gezonden? Zonder dat ik mijn medeweten en daar ik niets aan heb gedaan? Lijkt mij heel erg sterk. Daarom stuurde ze mij wel een beetje onterecht een boze mail via Hyves.
Mensen, is dat vorm van een digitale stallking?

Laatst gewijzigd door Berven : 6 February 2010 om 19:04
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten