advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Oud 23 August 2011, 09:29   #1
02S
Guest

Standaard C++ leren voor beginners

Hey, ik zou graag C++ willen leren. Het enige probleem is dat ik helemaal niks van progameren weet. Dus ik moet bij het begin beginnen.
Weten jullie wat voor tutorials/boeken (in de bieb?) ik het beste kan gebruiken? Of misschien moet ik eerst iets veel simpelers leren om het te kunnen begrijpen.

Het punt is, ik heb helemaal geen ervaring met progameren (misschien vroeger een heeeeel klein beetje Visual Basic en de basis van HTML, maar dat is al verouderd en Visual Basic ben ik vergeten).
  Met citaat antwoorden
Oud 23 August 2011, 14:25   #2
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Al die beginnersboeken bevatten ongeveer dezelfde informatie dus dat zal zo gek veel niet uitmaken welke je neemt. Misschien handig eens te kijken wat er tegenwoordig op de boekenlijst van IT opleidingen staat.
Oud 23 August 2011, 16:38   #3
02S
Guest

Standaard

Oke. Ik zal binnenkort als ik tijd heb wel even kijken.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 September 2011, 13:22   #4
02S
Guest

Standaard

Nog 1 vraag; (ik ben nog niet begonnen met C++)

Ik ben al een tijdje bezig met Gamemaker, voor wie dat niet kent: het is niet echt proffesioneel. Ik gebruik niet de drag&drop optie, maar de simpele progammeertaal die bij het programma zit.

Is het slim om als 14-jarige als volgende stap C++ te doen? Of eerst een makkelijkere taal? En is mogelijk om als 14-jarige zo goed in C++ te worden dat je zelf 2D games maakt, zoals zelda four swords of pokemon?

Het tekenen van sprites dan niet meegerekend, alleen qua progameren, of dat moeilijk is.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 September 2011, 17:50   #5
tj0nge
PCM Lord

tj0nge's schermafbeelding

Standaard