advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Oud 3 May 2010, 21:37   #1
ktf
PCM Lord

ktf's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ktf
Standaard PDF maken vanuit een PHP-script

Hallo allemaal

Ik ben momenteel bezig met de voorbereidingen (plan van aanpak, offerte uitschrijven e.d.) voor een administratiesysteem voor een bedrijf. Het is de bedoeling dat veel voorkomende taken eenvoudig kunnen worden ingevoerd, waarna er een document in de huisstijl uit komt rollen. De inhoud van dit document wordt op basis van een template en de ingevulde gegevens gemaakt.

Nu dacht ik in eerste instantie aan het automatisch genereren van een HTML+CSS document en dit om te zetten naar PDF. Hier heb ik een aantal tooltjes voor gevonden, zoals wkhtmltopdf, maar deze reageren niet op de CSS klasse page-break-after, wat wel belangrijk is. (een kop onderaan de pagina met de tekst op de volgende ziet er natuurlijk niet uit) Ik heb ook nog even overwogen automatisch een ODT-bestand te genereren en dit met OpenOffice.org te renderen op een server, maar dit is een 'quick and dirty'-oplossing en veel werk, dus ik denk dat ik daar maar vanaf zie. Nu heb ik LaTeX in het vizier, wat denk ik zowiezo een betere keuze is.

Nu is de vraag, heeft iemand suggesties, idee?n, andere oplossingen voor dit probleem: via een script een PDF maken, netjes in huisstijl en representatief voor het bedrijf.
Oud 4 May 2010, 08:35   #2
mathijsie
PCM Lord

mathijsie's schermafbeelding

Standaard

Hallo,

Het Zend Framework heeft een hele mooie PDF klasse ingebouwd zitten, misschien dat je daar eens naar kunt kijken: http://framework.zend.com/manual/en/zend.pdf.html.

Succes
Oud 4 May 2010, 13:54   #3
ktf
PCM Lord

ktf's schermafbeelding

Standaard

Ik heb inderdaad ook iets dergelijks bekeken, het probleem is dat het erg ingewikkeld is zoiets te maken. Je moet dan helemaal zelf de typesetting doen, en het maken van een huisstijl wordt dan wel err?g ingewikkeld. Het idee was juist dat een HTML/ODT/DOC/TeX naar PDF omzetter die typesetting regelt. Goed dat je me er nog even aan herinnert, ik was het alweer uit het oog verloren, maar ik denk niet dat het iets gaat worden.
Oud 4 May 2010, 13:56   #4
mathijsie
PCM Lord

mathijsie's schermafbeelding

Standaard

Misschien is dompdf dan iets voor je. Of had je deze zelf ook al gevonden?
Oud 4 May 2010, 13:58   #5
ktf
PCM Lord

ktf's schermafbeelding

Standaard

Dat had ik inderdaad ook al gevonden, maar
Citaat:
(...) heb ik een aantal tooltjes voor gevonden, zoals wkhtmltopdf, maar deze reageren niet op de CSS klasse page-break-after, wat wel belangrijk is.
Dat heeft dus ook weer met de typesetting te maken en LaTeX is daar zowiezo beter in.

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten