advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > Software, Games & OS > Mac OS X

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 15 May 2009, 19:37   #1
JMTY
Just Joined!

JMTY's schermafbeelding

Standaard Wie kan mijn helpen met mijn mac probleem?

Het is de eerste keer dat ik hier aan mee doe, spaar mij?..

Ik heb een vraag over wat problemen die ik heb ondervonden op mijn mac.
Hopelijk is bij een van jullie lezers het probleem bekend en wil mijn uitleg verschaffen hoe ik dit kan verhelpen. Het gaat om het volgende, ik ben in bezit van een G5 power mac deze is voorzien van OSX Leopard besturing software. Het eerste probleem die ik al kreeg was mijn dat mijn W-Lan netwerkkaart niet meer werkte na het instaleren van OSX Leopard. Het systeem gaf aan dat er geen netwerkkaart ge?nstalleerd is. Na een tijd gewerkt te hebben zonder W-Lan maar met een kabel (gaat toch sneller) kont het volgende probleem. Als ik het systeem opstart stijgt het bijna op, zo kabaal alle ventilatoren draaien op volle toeren dat was toch echt niet zo voor heen en belachelijke grote programma?s staan er ook weer niet op. En vandaag weer een probleem er bij al ik op internet ga snuffelen dan kan ik opeens niet meer aan klikken. Wil ik vervolgen de site weg klikken met ik dit via toetsen combinatie doen anders werkt het niet. Vervolgens kan ik geen enkel progamma meer aan kiezen en moet vervolgens het systeem via de aan en uit knop uit zetten. Ik heb het systeem meerdere keren opnieuw op gestart, alle overige stekkers usb er uit gehaald maar werkt helaas niet. Wie o wie kan mijn helpen hier mee.

Met vriendelijke groet,
Johan.
JMTY is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 May 2009, 21:22   #2
gvanvoor
PCM Lord

gvanvoor's schermafbeelding

Standaard

Ik heb leopard nog maar ??n keer ge?nstalleerd en dat was op een intel iMac dus ik ben zeker geen ervaringsdeskundige. De volgende vragen komen in mij op: heb je leopard over de vorige versie van OS X ge?nstalleerd of was het een clean install ? Wat is de huidige versie van OS X die op je G5 staat ? Is je WLan kaart er een die van meet af aan in je G5 zat of er achteraf aan toegevoegd ? Hoeveel geheugen/processoren (kloksnelheid?) zitten er in?

Laatst gewijzigd door gvanvoor : 15 May 2009 om 21:26
gvanvoor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2009, 07:19   #3
Lange Pier
PCM Lord

Lange Pier's schermafbeelding

Standaard

Is deze Mac wel eens onderworpen aan een inwendige schoonmaakbeurt?

Het zijn ongelooflijke stofhappers en wel moeilijk schoon te maken maar het soms wel nodig om al het verzamelde stof uit de koelblokken en ventilatoren te krijgen.

Of misschien naar een Mac servicepunt ermee gaan?

Overigens leest de topicstart niet fijn zonder leestekens en alinea's.

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten