advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Oud 19 June 2007, 22:33   #1
57gerard
Just Joined!

Standaard Vista draadloos

ik heb een Packard Bell computer met Vista Basic Home aangeschaft en probeer draadloos te internetten, gedraad lukt wel, maar op een of andere manier lukt dit niet door de KPN Experiabox. Ik gebruik geen USB adapter.
Mijn netwerkkaart is een Ralink Wireless Lancard V2
57gerard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 June 2007, 17:16   #2
jaccies
Just Joined!

Standaard

Nee heb zelf een HP laptop net 4 dagen en kreeg wireless ook niet aan de praat van alles geprobeerd .
Netwerk van buren wordt wel gezien maar mijn netwerk niet terwijl SSID broadcast staat op ON , ook kanaal 6 geprobeerd (stond op 11).
Misschien kun jij kanaal 6 eens proberen
HP gebeld geen oplossing , KPN gebeld antwoord was vista wordt niet ondersteund, advies was koop Gigaset Usb adapter 108.
Nou advies opgevolgd usb adapter aan laptop gehangen Vista driver gedownload geinstalleerd en ja hoor draadloos werkt.
Ja jammer van de ingebouwde wireless kaart, maar ja.....
Er zijn veel problemen met KPN Experiabox ( de zilver kleurige) en laptops ingebouwde wireless kaart .
succes
jaccies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 June 2007, 17:03   #3
57gerard
Just Joined!

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jaccies Bekijk bericht
Nee heb zelf een HP laptop net 4 dagen en kreeg wireless ook niet aan de praat van alles geprobeerd .
Netwerk van buren wordt wel gezien maar mijn netwerk niet terwijl SSID broadcast staat op ON , ook kanaal 6 geprobeerd (stond op 11).
Misschien kun jij kanaal 6 eens proberen
HP gebeld geen oplossing , KPN gebeld antwoord was vista wordt niet ondersteund, advies was koop Gigaset Usb adapter 108.
Nou advies opgevolgd usb adapter aan laptop gehangen Vista driver gedownload geinstalleerd en ja hoor draadloos werkt.
Ja jammer van de ingebouwde wireless kaart, maar ja.....
Er zijn veel problemen met KPN Experiabox ( de zilver kleurige) en laptops ingebouwde wireless kaart .
succes
ik had deze gigaset usb adapter gekocht maar hier lukte het ook niet mee, dus maar teruggebracht naar onze monopolist de KPN. Volgens Dixons moet het ook zonder deze adapter lukken dus ik ga het vanavond maar eens proberen met verschillende kanalen
57gerard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 June 2007, 19:28   #4
jaccies
Just Joined!

Standaard

Wat is jouw probleem dan?? , mijn probleem was dat ik in 'verbinding met netwerk maken" de netwerken van de buren wel zag maar MIJN netwerk niet.
Nou en met de gigaset, zag ik mijn netwerk wel en die van de buren.
En daarna was het snel gepiept door WPA te kiezen en de WPA sleutel in te geven.....voila draadloos internet
Oud 25 June 2007, 13:44   #5
jckok
Just Joined!

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jaccies Bekijk bericht
Vista driver gedownload geinstalleerd en ja hoor draadloos werkt.
Zelf heb ik de grootste moeite om hem aan te sluiten. Ik dacht dat er geen Vista drivers waren en dat er alleen een workaround was die op 32 bit werkte. Waar heb je deze driver gevonden en doet ie het op 64 bit?
alvast bedankt!
jckok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 June 2007, 09:52   #6
jaccies
Just Joined!

Standaard

Zie: http://gigaset.siemens.com/shc/0,1935,hq_en_0_88570_rArNrNrNrN_variation%253A-5_pageType%253ATechnical%2Bdata_imagePos%253A0,00. html#content

en Service Downloads
Oud 27 June 2007, 11:26   #7
Devsphere
PCM Lord

Standaard

Het probleem kan ook zijn, dat de ExperiaBox op modus: Super G (108 MBit/s) staat. Als de computer een netwerkkaart heeft die alleen 54MBit/s ondersteunt dien je deze Super G modus uit te schakelen.

http://192.168.2.1 > inloggen > Geavanceerde instellingen > Draadloos netwerk > Super G (108 Mbit/s): Statisch veranderen naar Uitgeschakeld.

Dit is overigens alleen van toepassing als je met bovenstaande nog niet hebt kunnen oplossen.
Devsphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 June 2007, 12:09   #8
Lieuwe
PCM Guru

Lieuwe's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lieuwe
Standaard

Router IP kan nog wel eens verschillen...

Start -> Uitvoeren -> typ 'cmd' zonder de quotjes -> typ 'ipconfig -all' ook zonder quotjes -> Noteer het IP adres dat achter Gateway staat. Dat is je IP van de router.
Oud 29 June 2007, 20:27   #9
jaccies
Just Joined!

Standaard

Ja en dan hoor je geen response meer van degene die dit probleem heeft (57gerard ) of het gelukt is of niet , dat vind ik zo jammer....... ook op een persoonlijke boodschap wordt niet gereageerd...erg jammer
Oud 29 June 2007, 21:15   #10
Devsphere
PCM Lord

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lieuwe Bekijk bericht
Router IP kan nog wel eens verschillen...

Start -> Uitvoeren -> typ 'cmd' zonder de quotjes -> typ 'ipconfig -all' ook zonder quotjes -> Noteer het IP adres dat achter Gateway staat. Dat is je IP van de router.
Heb je wel gelezen, dat het hier een KPN Experia Box betreft?
Echter alleen bij de ISDN-versie is het ip-adres voor de webinterface anders.

ISDN-versie: http://192.168.1.254
Devsphere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten