advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > Software, Games & OS > Linux

Bekijk resultaten enqu?te: Welke Linux distributie?
Debian 5 11,11%
Fedora 6 13,33%
Knoppix 4 8,89%
Linspire 1 2,22%
Mandriva 7 15,56%
Red Hat 2 4,44%
Suse 11 24,44%
(K/X)Ubuntu 25 55,56%
Anders... 10 22,22%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enqu?te

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 1 May 2007, 11:39   #21
KiboN
PCM Lord

KiboN's schermafbeelding

Standaard

Ik heb toen ik voor het eerst Linux ging proberen Red Hat gebruikt. Daarna heb ik openSuse gebruikt om het te leren. Toen wou ik op me server Debian maar daar ben ik ook mee gestopt want ik had IIS nodig. Nu heb ik op een VMware Ubuntu draaien om dingen te testen. En ik heb op me server een VMware met CentOS draaien als webserver.

En knoppix heb ik hier nog ergens op CD liggen, maar die heb ik amper gebruikt.
Oud 7 May 2007, 09:35   #22
ktf
PCM Lord

ktf's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ktf
Standaard

Ik denk dat met de lancering van Ubuntu op Dell het aantal Ubuntu gebruikers nog verder zal stijgen. Ik snap alleen niet echt wat men nou zo handig vindt aan Ubuntu. Nouja, zal wel aan mij liggen Lang leve de keuzevrijheid
Oud 7 May 2007, 09:54   #23
KiboN
PCM Lord

KiboN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ktf Bekijk bericht
Ik denk dat met de lancering van Ubuntu op Dell het aantal Ubuntu gebruikers nog verder zal stijgen. Ik snap alleen niet echt wat men nou zo handig vindt aan Ubuntu. Nouja, zal wel aan mij liggen Lang leve de keuzevrijheid
Ja je zit nu iig niet vast aan een OS waar je voor moet betalen, je kan er meteen een andere distro opzetten zonder dat je voor niks Windows koopt. Lijkt mij... ik heb het prijsverschil nog niet gezien tussen een Windows en Linux bak.
Oud 7 May 2007, 10:55   #24
DeGrijze-Gerard
PCM Engineer

DeGrijze-Gerard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar DeGrijze-Gerard
Standaard

Na (inmiddels alweer wat jaren geleden) mijn RedHat 6.3 periode werd ik destijds bedrijfsmatig verplicht om toch weer terug te gaan naar Windows.
Inmiddels (helaas veel te vroegtijdig gestopt met werken) is windows weer volledig van mijn systemen af en draai ik nu alweer enige tijd volledig met FreeSpire.
Ben in eerste instantie aan de gang gegaan met een Linspire giftset (gekregen van een van mijn dochters) maar ben bij het uitbrengen van Freespire overgestapt van Linspire naar Freespire.
Draai nu inmiddels op dit systeem de Freespire 2 Alpha (ubuntu based) versie en moet zeggen desondanks dat het nog ver van een "out off the box" klare versie is kan ik het er zeer goed mee vinden.

Gerard

Laatst gewijzigd door DeGrijze-Gerard : 7 May 2007 om 10:58
DeGrijze-Gerard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2007, 12:09   #25
wandarooze
PCM Lord

wandarooze's schermafbeelding

Standaard

Ik ben aan het leren met Ubuntu Feisty Fawn 7.04 moet nog zeer veel leren maar het is de bedoeling om later Windows te vervangen door Ubuntu.
wandarooze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 May 2007, 09:40   #26
DeGrijze-Gerard
PCM Engineer

DeGrijze-Gerard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar DeGrijze-Gerard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wandarooze Bekijk bericht
Ik ben aan het leren met Ubuntu Feisty Fawn 7.04 moet nog zeer veel leren maar het is de bedoeling om later Windows te vervangen door Ubuntu.
Misschien is het voor U niet eens zo een gek idee om als eind deze maand de Freespire 2 versie uit is deze inplaats van Ubuntu distro te gaan gebruiken en of mee om leerd gaan.
Freespire 2 is gebaseerd op "Ubuntu Feisty Fawn" en voor overstappende windows naar linux gebruikers aanzienlijk gebruikers vriendelijker.

Gerard

(note: Ik wordt zelf op geen enkele wijze bevoordeeld door de "Freespire" linux distrobutie's, maar ben van af de eerste Freespire versie zeer goed over deze distibutie te spreken. Zijn hier in een keer met het gehele gezin (8 gezinsleden) van Windows XP over gestapt naar Freespire in combinatie met openoffice en hebben hier geen van alle tot op heden nog enige spijt van onder vonden, kan het zelfs zo sterk zeggen dat onze Kids (jongste 5J oudste 19J) zelfs sneller en mag wel zeggen met heel veel plezier hun weg gevonden hebben in deze linux distrobutie dan wij als ouders).
DeGrijze-Gerard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2007, 10:32   #27
wandarooze
PCM Lord

Smile welke Linux versie

Ik wil Ubuntu 7.04 feisty fawn proberen eerst als boot als het me bevalt en ik kom er mee terecht, word dat mijn enige OS en vliegt W.... er UIT.
Oud 14 May 2007, 19:50   #28
wandarooze
PCM Lord

Standaard

Ik heb vandaag mijn CD ROM gekregen met de post Ubuntu feisty fawn 7.04 , ben benieuwd.
Oud 14 May 2007, 21:25   #29
belgacom
Just Joined!

Cool Welek distro?

Ik ben ooit begonnen met Suse 7.3. Spijtig genoeg heb ik toen niet doorgebeten en ben snel teruggehold naar mijn windows 3.11 systeempje. Even later kwam Knoppix aan de beurt, als ik me nie.t vergis versie 3.3. Van toen af was ik verkocht.

Ik maak graag omzwervingen, en ik heb verschillende actieve systemen bij mij thuis, maar bij vrienden en familie en daar horen bij:

Ubuntu, voor de kindjes boven...ja, ik kon niet anders, want ik had een oude teevee kaart die allen werkte met GNU/Linux...

VectorLinux, voor het bio bedrijfje...

SimplyMepis, voor de buurman...

DamnSmallLinux-->livecd, maar dan harddisk installed voor mijn broertje...

Knoppix-->livecd, maar dan harddisk installed, voor het vriendje van mijn oudste zoon...

Slackware en Slax (livecd)

puppylinux is ook wel leuk speelgoed voor wat oudere computers

Fedora was niet echt mijn ding; te weinig directe dingen zoals NTFS ondersteuning, links naar de windows partities, geen mc standaard geinstalleerd,...

Ja, en zo kunnen we nog wel even door gaan, ...

Groet.
belgacom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2007, 17:05   #30
t'web
Just Joined!

t'web's schermafbeelding

Standaard

Probeer Vector linux ...na vele omzwervingen vind ik deze 't fijnst,snelst en stabielst werken.
http://www.vectorlinux.com/
t'web is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten