advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Oud 15 January 2013, 12:08   #1
sjefke
Just Joined!

sjefke's schermafbeelding

Standaard draadloze modemrouter

Hoi,

Ik blijf met een paar vragen zitten mbt mijn netwerk, ik heb in de huiskamer mijn AOP (abonee overname punt) waar mijn combi modemrouter (Cisco EPC3925 EuroDocsis) van Ziggo geplaats is, nu is het bereik door huis onvoldoende en heb dit opgelost door een draadloze router (Sitecom Wireless Gigabit Router 300N X4) te plaatsen op een betere plek in huis.
Om de wifi signalen te niet storen heb ik het wifi-deel van de cisco modemrouter uitgeschakeld.
Mijn draadloze verbindingen werken nu probleemloos, ik kom echter op diverse forums de meest uiteenlopende oplossingen tegen zoals: "router achter router" waarbij de 2e router geen adressen uitdeelt en ook 1e router in bridge mode, eigenlijk weet ik het niet meer wie kan mij helpen voor de meest elegante en veilige oplossing.
mvrg,
sjefke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 January 2013, 15:30   #2
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Als je beide apparaten hetzelfde SSID en w8w geeft maar wel beide een ander kanaal toewijst storen ze elkaar echt niet hoor en heb je juist een beter bereik want dan zal de aangesloten apparatuur gewoon het sterkste signaal gebruiken.

Welk vd apparaten je nu als dhcp server laat optreden maakt niet zoveel uit al zou ik die taak gewoon bij die van ziggo leggen/laten liggen. Tenzij de firmware dichtgetimmerd is en je de beschikking over mogelijkheden wilt hebben die via "sisco" niet mogelijk zijn maar wel via "sitecom". Maar daar ga ik niet vanuit aangezien zoiets als port forwarden ed altijd wel moet kunnen ook op apparaten met dichtgetimmerde firmware.
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten