advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Oud 18 October 2011, 19:29   #1
tantewillem
PCM User

Standaard nieuwe pc

halo beste pcmers.
ongeveer een half jaar geleden vroeg ik voor een nieuwe pc configuratie maar ik heb toen besloten om te wachten op de amd fx (bulldozer) procesoren.
nu is het zover de procesors zijn al een weekje gelanceerd en ik heb er al verschillende reviews over gelezen de meningen zijn verdeeld de ene vind het een goede procesor de andere zegt dat het op niets treks dus ik zou niet weten wat ik er zou van moeten denken nu ben ik een arme student die goed gespaard heeft voor een pc die wel jaaren (minstens 6 jaar ) moet meegaan. nu heb ik een half jaar langer kunnen sparen en nu heb ik een budget van liefst rond de 600 euro maar zeker niet boven de 700 ik wil nu zo veel mogelijk kracht voor dat budget waar je rekening mee moet houden is : ik heb als student veel opslagcapaciteit nodig voor school en voor mijn films ik ga ook virtuele systeemen draaien dit neemt veel plaats in dus ik denk aan 1/2 tb daarnaast moet ik ook genoeg ramgeheugen hebben ik dacht daarbij aan 8gb (waarbij ik later nog is 8 zou kunnen bijsteken of meer) dan wil ik een redelijke grafische kaart die toch de games van nu aankan daarnaast heel belangrijk is de procesor ik wil een goede procesor ik dacht aan een amd fx 81200 willen julie mij een plezier doen en is een systeem voor me samenstellen?
alvast bedankt
mvg willem
tantewillem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 October 2011, 21:34   #2
eNdEmiOn
PCM Lord

eNdEmiOn's schermafbeelding

Standaard

Ik heb die bulldozers als in m'n mentale vuilnisbak gegooid. Wat een teleurstelling, weer is de effici?ntie ver te zoeken en de prijs ligt ook te hoog om deze te overwegen ipv een intel cpu.
Deze conclusie geeft goed weer hoe ik er ook over denk na de verschillende benchmark scores te hebben gezien (behalve dat stukje dat de 8120 een goed alternatief voor de 2500K zou zijn, beetje krom dat dat daar plots zo staat na wat ervoor gezegd wordt).
http://www.techspot.com/review/452-a...us/page13.html

Wat dacht je hiervan?
http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/211515

Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB ? 44,95 ? 89,90 del
Lite-On IHAS124 Zwart ? 15,45 ? 15,45 del
Antec Three Hundred ? 46,95 ? 46,95 del
Intel Core i5 2500K Boxed ? 175,- ? 175,- del
Corsair Builder CX500 V2 ? 48,79 ? 48,79 del
Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile ? 46,70 ? 46,70 del
Club3D HD6870 ? 152,18 ? 152,18 del
Gigabyte GA-Z68P-DS3 ? 84,61 ? 84,61 del

Totaal Tweakers laagste prijzen ? 659,58

Heb er 2x een F3 van 1TB in gedaan. Deze zijn sneller dan de meeste 2TB drives want dat zijn bijna allemaal eco drives en de niet eco drives zijn weer duurder dan 2 losse van 1TB. Ook heb je zo de mogelijkheid om raid te draaien voor meer snelheid (raid0) of als je genoeg hebt aan 1TB je data te mirroren (raid1).

Dit is overigens puur de hardware. Mocht er nog randapparatuur en/of software bij moeten zal er iets anders samengesteld moeten worden wat lang niet zo krachtig zal zijn als deze combo.

Laatst gewijzigd door eNdEmiOn : 18 October 2011 om 21:53
eNdEmiOn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 October 2011, 12:10   #3
tantewillem
PCM User

Standaard

oke dit lijkt me wel een goede set up dan een paar dingen die ik mischien nog wel zou willen voor snelle data overdracht wil ik eigenlijk wel een of 2 of meerdere usb 3.0 poorten (minstens 1) is dit mogelijk en kan je die i5 2550k overklokken ? ik dacht van wel (k erachter) maar weet het niet zeker
Oud 19 October 2011, 14:43   #4
eNdEmiOn
PCM Lord

Standaard

Apart dat op dat bordje geen USB3 poortje zit. Zal 's kijken naar een alternatief maar zal vast duurder uitvallen...

Dit lijkt me wel een ok alternatief.
http://tweakers.net/pricewatch/28532....html#tab:info

Overclocken is idd goed mogelijk met die K versies. Die K staat voor een ge-unlockte multiplier.
Oud 19 October 2011, 15:51   #5
tantewillem
PCM User

Standaard

oke ik denk dat het goed is
aleen denk ik dat ik niet voor jou voorgestelde 8gb ram ga maar voor http://www.alternate.be/html/product...heugen&l2=DDR3 omdat ik goede ervaringen heb met het kingston valueram geheugen (ik heb gewerkt met 1 module van 2 gb )
Oud 19 October 2011, 22:22   #6
eNdEmiOn
PCM Lord

Standaard

Tja ik heb persoonlijk liever ram met een heatspreader erop dan die value reepjes. Corsair is ook geen beroerd merk of zo anders zouden ze ook geen levenslange garantie op die reepjes geven. Maar goed je moet het zelf weten.
Oud 20 October 2011, 15:39   #7
tantewillem
PCM User

Standaard

meen je dat levenslange garantie een verkoper in winkel zij met ong 2 jaar geleden dat ik zeker geen corsair moest nemen wegens slecht geheugen
dan ga ik denk ik toch maar voor die corsair
Oud 20 October 2011, 16:01   #8
eNdEmiOn
PCM Lord

Standaard

Ach verkopers in winkels beweren vaker onzin dan wat anders. En het is gewoon zo met ram latjes dat als ze het gewoon doen de kans heel klein is dat ze op gegeven moment nog kapot gaan. Als een fabrikant dus slechte latjes zou leveren zie je dat voornamelijk terug bij het al kapot zijn bij ingebruikname. Maar goed de meeste fabrikanten testen hun latjes vrij uitvoerig voor ze de deur uit gaan (zo ook Corsair).
Oud 20 October 2011, 16:15   #9
tantewillem
PCM User

Standaard

ah k dan ga ik voor dat (: normaliter ga ik hem laten assembleren bij alternate belgie
Oud 20 October 2011, 18:49   #10
Kingdom
PCM Enthusiast

Kingdom's schermafbeelding

Standaard

Als je geld heb dan kan je iets kopen Ik ben eigenlijk helemaal niet zo op de hoogte wat nou het snelste is 'ik zit met me oren tussen pentium,s 3 tot en met quad-core,s processoren, ik zit altijd tussen oudere systemen

Wat ik je kan aanraden is de (Videokaart)Geforce GTS 450 1 GB Ding heb ik in een andere computer gehad top-kaart! Maar wie weet is de GTS 460 er al? Zie je, niet up-to-date, meer maar op tweakers rond dwalen.

, succes met het samenstellen.
HD 650 GB
Externe HD 1 TB
OS Windows 7 64 bit
Kingdom is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten