advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > Software, Games & OS > Vragen en discussies

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 16 September 2012, 14:48   #1
Johan73
Just Joined!

Standaard Facebook en Java werken niet meer, zelfs niet na reformat

Beste mensen

Sinds een week heb ik een heel vreemd probleem met mijn Win XP pc. Van de ene dag op de andere kon ik met Firefox niet meer inloggen op Facebook, Hotmail of eBay. Ik krijg gewoon een hele lijst tekst zonder opmaak of afbeeldingen, alsof de CSS niet geladen is. In de Firefox foutconsole verschijnt bij het laden van Facebook een hele waslijst: bootloader not defined.

Ook sommige andere websites hebben plots problemen, zij het in mindere mate. Ze verschijnen wel, maar zonder afbeeldingen.
Andere browser dan maar proberen: IE en Google Chrome: zelfde probleem. Dus ligt het niet aan de browser. Virusscanner (AVG) en Ad-Aware geven geen meldingen van virussen of mallware.

Volgens sommige fora zou het een probleem met Java zijn. Dus alle Java eraf gegooid en de nieuwe 7 erop gezet (dat ging met de nodige moeite aangezien zelfs de site van Java.com problemen gaf). Maar nog steeds geen verbetering.

Iemand met hetzelfde probleem liet weten dat het aan zijn provider had gelegen. Dus even testen met mijn laptop op het netwerk en ja hoor. Met de laptop laden al deze sites heel normaal. Dus aan de provider ligt het niet.

En dan komt nu het vreemdste. Ten einde raad, heb ik Windows XP SP3 opnieuw ge?nstalleerd: dus reformat van de C partitie en clean install. Groot is mijn verbazing als blijkt dat het probleem nog steeds aanhoudt. Het enige waar ik nu aan denk is een hardware defect. Zou het kunnen dat iets op het MB of in het LAN circuit zo'n vreemd probleem kan veroorzaken?

Alvast bedankt voor jullie bedenkingen en eventuele oplossingen.
Johan73 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten