advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > Hardware > Vragen en discussies

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 5 August 2010, 13:24   #1
Blind0007
Just Joined!

Standaard Welke laptop is geschikt voor mij?

Hallo alle leden,

Ik ben op zoek naar een goede en snelle laptop maar een max. prijs van ongeveer ?650,-. Ik ben al heel lang op zoek naar een laptop, maar ik weet niet goed welke ik nou moet nemen... Ik wil graag een multimedia laptop voor muziek en films etc. Ik weet niet of ik erop ga gamen maar de laptop die ik in mijn gedachte had (de Acer Aspire 5740G-434G32Mn) die leek mij wel wat. Nou is de vraag of dit een goede keus voor mij is want de Sony VAIO is een goede multimedia laptop heb ik gehoord maar die komt wel rond de prijs van ?800,-. Het merk maakt mij niet zoveel uit als het maar een goede laptop is voor films, muziek, veel op internet browsen, veel downloaden enz. Van een max. prijs van ongeveer ?650,-.

Alvast bedankt,

Jacco

Laatst gewijzigd door Blind0007 : 5 August 2010 om 16:29
Blind0007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2010, 14:15   #2
obi-wan-kenobi
PCM Lord

obi-wan-kenobi's schermafbeelding

Standaard

Kijk ook eens naar merken zoals Asus, MSI en Samsung die standaard 2 jaar garantie bieden, dat zegt ook wel iets over degelijkheid en service.

Voor snelheid zou ik het met name zoeken in de processor, Core i5 nl. wel te krijgen voor die prijs.

Serieus gamen lijkt me niet haalbaar voor die prijs en een laptop koop je doorgaans ook niet om te gamen. Suggesties:

MSI CX620-017NL (met ATI Mobility Radeon HD 5470 videochip valt ook nog wel een beetje te gamen)
http://tweakers.net/pricewatch/25293...620-017nl.html

Asus K52F-SX075V (met de Intel GMA HD valt niet te gamen, maar is prima voor multimedia)
http://tweakers.net/pricewatch/25711...2f-sx075v.html
obi-wan-kenobi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 August 2010, 15:07   #3
Blind0007
Just Joined!

Standaard

Oke bedankt, maar gamen tja dat hoeft ook eigenlijk niet. Maar is Packard Bell ook goed? Asus lijkt mij ook een goed merk alleen ik raak altijd in de war met al die modellen... Ik zoek dus een multimedia laptop die snel is en multitasken aankan... De hardeschijf maakt mij niks uit want ik heb een losse erbij van 500 gb. Ik heb nog een paar vraagjes:

Is de Toshiba Satellite L670-11M ook een goede laptop voor mij?

Als ik voor Asus ga, welke Asus is dan geschikt voor mij? (welk model etc.)

Is de HP Pavillon ook iets voor mij? Zo ja, welke dan?

MSI, is dat een goed laptop merk?

Alvast bedankt,

Jacco
Oud 5 August 2010, 16:52   #4
obi-wan-kenobi
PCM Lord

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blind0007 Bekijk bericht
Maar is Packard Bell ook goed?
Nee absoluut niet. Dit is de mindere dochter van moederbedrijf Acer en Acer is ook al niet geweldig.
Citaat:
Ik zoek dus een multimedia laptop die snel is en multitasken aankan
Dus een krachtige processor.
Citaat:
Is de Toshiba Satellite L670-11M ook een goede laptop voor mij?
Ja hoor, heeft een i3 processor en het scherm is wat groter (17,3" met 1600x900 pixels)
Citaat:
Als ik voor Asus ga, welke Asus is dan geschikt voor mij? (welk model etc.)
Zie mijn eerdere post.
Citaat:
MSI, is dat een goed laptop merk?
Ja, ik ben er in ieder geval erg tevreden mee. Ik ken ook iemand anders met een MSI laptop waarvan de WLAN adapter haperde. Opgestuurd naar MSI en na twee weken was de laptop alweer terug met vervangen WLAN adapter. Prima service dus, niet zoals bijv. bij Acer/Packard Bell waarbij je laptop maandenlang "kwijt" kan zijn.
Oud 5 August 2010, 17:07   #5
Blind0007
Just Joined!

Standaard

Oke, nogmaals bedankt.

Ik ben nog steeds aan het zoeken, en ik vind steeds mooien maar nu is de vraag zijn ze goed voor mij? Deze heb ik gevonden:

Samsung R780 JS01 (Deze lijkt mij echt goed hij is 700 euro maar als hij echt goed is dan maakt mij dat ook weer niet zoveel uit)

Asus de N-Series (Alleen welke weet ik niet maar die leken mij ook heel goed die staan op hun site onder de categorie Multimedia & Entertainment)

Dell Studio 15(Alleen welk model weet ik niet... Iemand een idee welke goed is voor 650-700 euro, als die er is?)

Dit waren de laptops die ik gevonden heb in mijn categorie?n... Ik zou graag willen weten welke van die goed zijn etc.

Alvast bedankt,

Jacco
Oud 5 August 2010, 17:28   #6
obi-wan-kenobi
PCM Lord

Standaard

Je komt nu met allerlei suggesties, maar je hebt helemaal nog niet gezegd wat je vindt van eerder voorgestelde twee laptops met krachtige processor en die binnen je budget vallen.

En waarom je denkt dat je eigen suggesties beter zijn dan die twee suggesties.
Oud 5 August 2010, 17:42   #7
Blind0007
Just Joined!

Standaard

Ik geloof je wel alleen ik vind die zelf niet zo (die jij voorstelde).
Omdat ik steeds betere vind voor die prijs... Maar ik weet niet of ze goed zijn...
Ze lijken mij wel goed maar dat hoeft natuurlijk niet en daarom vraag ik dat. Natuurlijk ben ik dankbaar dat je dat voor mij opzoekt (Y) maar ze lijken me niks een i3 of een i5 lijkt me wel wat...

Jacco
Oud 5 August 2010, 19:47   #8
obi-wan-kenobi
PCM Lord

Standaard

Citaat:
Omdat ik steeds betere vind voor die prijs...
[...]
een i3 of een i5 lijkt me wel wat...
Zucht ... leg dan eens uit WAAROM je denkt dat andere laptops beter zijn dan die twee met i5 processor die ik voorgesteld had? Je kan niet verwachten dat je verder nog advies gaat krijgen als je niet kunt verwoorden wat je zoekt.
Oud 5 August 2010, 20:18   #9
Blind0007
Just Joined!

Standaard

Die hebben een harde schijf van 500 gb, dat hoeft van mij niet 320 gb is genoeg want ik heb een externe erbij... verder is er niks mis mee maar die Asus he, als je op de Asus site kijkt staat er een kolom met Multimedia Entertainment. de N Series zijn dat... Maar dat zijn toch de laptops die het meest met mijn eisen overeen komen? die vallen onder die categorie... Zijn die niet goed of?....
Oud 5 August 2010, 21:51   #10
obi-wan-kenobi
PCM Lord

Standaard

Het prijsverschil tussen 320GB en 500GB is tegenwoordig zo klein dat laptopfabrikanten er standaard al 500GB in zetten.
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten