advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > Scripting > Software programmatuur

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 18 May 2007, 00:08   #11
gvanvoor
PCM Lord

gvanvoor's schermafbeelding

Standaard

In je Paint methode kan je iets zetten in de aard
Code:
Font myFont = new Font("Helvetica", Font.BOLD, 24);
g.setFont(myFont);
Het laatste argument is de fontgrootte in punt...
Oud 22 June 2007, 16:25   #12
ruben3123
Just Joined!

Standaard

Mijn applet is inmiddels helemaal af. Mijn applet staat hier:
http://www.mediafire.com/?2g1xtjs19p9 Lijkt me leuk als jullie zeggen wat jullie ervan vinden.

En het programma structuur diagram dat ik ervan moest maken staat hier:
http://www.mediafire.com/?7gwzcndewug
ruben3123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2007, 00:09   #13
gvanvoor
PCM Lord

Standaard

Net geprobeerd het opgestart te krijgen maar dat blijkt niet te lukken...
Niet in Safari, niet in firefox en niet in de java applet launcher (in die laatste kreeg ik de melding "applet not initialized"). Dat alles op Mac OS X (10.4.9)
Oud 23 June 2007, 21:56   #14
ruben3123
Just Joined!

Standaard

Als je de applet goed wil kunnen openen, dan moet je in je javaprogramma een project aanmaken met de map knobbelen die in de zipfile zit. Dan zou in het .java gedeelte het juiste javaprogramma moeten zitten en als je dan de code laat compileren zou hij het juist moeten weergeven.
Oud 24 June 2007, 00:46   #15
gvanvoor
PCM Lord

Standaard

Ik was er van uitgegaan dat de bytecode in de zip zat...
Hier komt dan de feedback:
  • Vervang ten eerste overal in je code Integer.valueOf(...) door Integer.parseInt(...) (bij mij bouwt dat anders niet)
  • In de uitvoer naar de gebruiker toe spreek je van "speler 0" : de meeste mensen beginnen bij 1 te nummeren en dus schrijf je best "speler 1"
  • "... heeft 1 rondes gewonnen" leest niet aangenaam. Je voorziet best een if-structuur die checkt of het enkelvoud of meervoud moet zijn
  • Voorzie bij de start van het programma (een knop die leidt naar) wat uitleg m.b.t. het spel. Het is nl. niet meteen duidelijk wat de bedoeling is...
  • Bij mij staat de tekst niet volledig op de knoppen: er staat "rond" (waarbij het streepjes van de d is weggekapt) in plaats van "ronde"
Oud 24 June 2007, 13:54   #16
ruben3123
Just Joined!

Standaard

Bij punt 2 doel je op speler 0, maar in de uitvoer op het scherm komt toch nooit speler 0 te staan? Dat komt denk ik alleen maar te staan in de uitvoervakken die je kan activeren als ontwikkelaar, maar daar maakt dat niet zoveel uit.
Punt 3 ben ik met je eens ja. Eigenlijk zou ik nog een extra controle moeten doen of het getal groter dan 1 is en dan zeggen als hij groter is dan 1: rondes en bij gelijk aan 1: ronde.
Punt 4 ja niet voor iedereen is het meteen duidelijk wat de bedoeling van het spel is. Ik heb het spel nu vooral voor mijzelf en mijn leraar gemaakt en die begreep gelukkig wat hij moest doen. Maar als ik programmas voor mensen van buitenaf ga maken, moet ik daar wel op letten ja.
Punt 5: Ik heb geen idee hoe dat komt, bij mij en op school gaf hij de knoppen wel juist weer. Ik zeg ook: btnVolgendeRonde.setBounds( 155 , 150, 100, 27 ); Dus dat zou hij wel juist moeten doen.

Bedankt voor je feedback.
Oud 24 June 2007, 22:30   #17
gvanvoor
PCM Lord

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ruben3123 Bekijk bericht
Bij punt 2 doel je op speler 0, maar in de uitvoer op het scherm komt toch nooit speler 0 te staan?
Toch wel: ik kreeg als uitvoer dat speler 0 gewonnen had...
Citaat:
Punt 5: Ik heb geen idee hoe dat komt, bij mij en op school gaf hij de knoppen wel juist weer. Ik zeg ook: btnVolgendeRonde.setBounds( 155 , 150, 100, 27 ); Dus dat zou hij wel juist moeten doen.
Misschien zit hem juist daar het probleem : door coördinaten in pixels op te geven geef je een specifieke grootte op voor je knop, en op mijn Mac past de tekst daar dan niet in... Als ik me niet vergis bestaat er wel een functie (maar de naam ontgaat me even) die je kan aanroepen die dan alles resizet tot een grootte waarbij elke layoutelement de minimale grootte krijgt die het nodig heeft om zijn content correct te renderen...
Oud 25 June 2007, 12:34   #18
ruben3123
Just Joined!

Standaard

Ja, dat zou niet mogen, speler 0 kan nooit winnen, het spel zou moeten beginnen bij speler 1 en dat ben je zelf.

Zou goed kunnen dat het spel op een Mac niet helemaal werkt in verband met de tekstgrootte. Ik heb hier alleen windows, dus kan het niet uitproberen. Het is wel een belangrijk punt als je het spel zou willen maken zodat het op zowat alle besturingssystemen te spelen zou moeten zijn.
Oud 25 June 2007, 18:46   #19
gvanvoor
PCM Lord

Standaard

Citaat:
Zou goed kunnen dat het spel op een Mac niet helemaal werkt in verband met de tekstgrootte. Ik heb hier alleen windows, dus kan het niet uitproberen. Het is wel een belangrijk punt als je het spel zou willen maken zodat het op zowat alle besturingssystemen te spelen zou moeten zijn.
Al geprobeerd validate() op te roepen op je pane? Normaal gezien zou dat er voor moeten zorgen dat je die setbounds net nodig hebt (alle elementen zouden de minimale grootte moeten krijgen die ze nodig hebben, tenzij ze al groter zijn dan die minimale grootte)

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten