advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Oud 9 March 2007, 14:07   #21
funmen
PCM Lord

Stuur een bericht via Skype™ naar funmen
Standaard

ik dacht dat Gates die gemaakt had toch of had hij daaruit nou een besturingssysteem geschreven?? Weet het even niet meer help!!
Oud 9 March 2007, 14:10   #22
shellghost
ModeratorPCM Lord

shellghost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door funmen Bekijk bericht
ik dacht dat Gates die gemaakt had toch of had hij daaruit nou een besturingssysteem geschreven?? Weet het even niet meer help!!
http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft

En waarom zou ik geen legale vista kopen?
Oud 9 March 2007, 14:11   #23
funmen
PCM Lord

Stuur een bericht via Skype™ naar funmen
Standaard

even doordenken: weet je hoe duur vista is de prijzen zal sneller zakken zo.
Oud 9 March 2007, 14:17   #24
shellghost
ModeratorPCM Lord

Standaard

Citaat:
even doordenken: weet je hoe duur vista is de prijzen zal sneller zakken zo.
Ja dat weet ik.
http://tweakers.net/pricewatch/zoeke...priceMax=&land=
159 euro voor een OS met alles erop en eraan vind ik niet veel.
En die 159 euro kan nog een stuk minder.
Dus nog iets wat niet gefundeerd is.
Oud 9 March 2007, 15:37   #25
YevgenyQuinne
PCM Lord

Standaard

Citaat:
windows is eigenlijk alleen uit puur geluk ontstaan na de bios chip. Hij had o.a. de tijd met zich mee ( ja, inderdaad die Gates). Het werd een succes tot vandaag de dag; helaas is linux het niet gelukt om door te kunnen breken. misschien komt het doordat er niet veel games voor linux zomer in de winkel te vinden zijn (heb ze zelf nog nooit gezien). Het kan ook komen door de wat minder mooie maar toch makkelijke installatie manier van linux van bijvoorbeeld programma's. Maar ik denk dat het o.a. komt door weinig aanbod van programma's en games.

Waarom linux zal je denken (heel misschien). Nou, in de meeste gevallen is het gratis.zoals ubuntu en andere systemen allemaal gratis. Het draait nog lichter dan windows, ubuntu o.a. ziet er steeds gelikter uit... een echte concurrent van microsoft zal het in dit geval wel worden. Misschien nog erger dan een concurrent, misschien wel een ondergang van microsoft.

Nogmaals een oproep om windows vista niet te kopen; neem linux of houd xp. of kom er op een andere manier eraan....
Ik denk dat je beter je feiten kan controleren de volgende keer. Er zijn enkele dingen die kloppen, andere weer totaal niet!

YevgenyQuinne is offline  
Oud 9 March 2007, 17:01   #26
pol528
PCM Lord

pol528's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shellghost Bekijk bericht
Ja dat weet ik.
http://tweakers.net/pricewatch/zoeke...priceMax=&land=
159 euro voor een OS met alles erop en eraan vind ik niet veel.
En die 159 euro kan nog een stuk minder.
Dus nog iets wat niet gefundeerd is.
159 Euro niet duur? En 1 regel verder kan nog een stuk minder? Dus toch te duur?
pol528 is offline  
Oud 9 March 2007, 17:09   #27
pol528
PCM Lord

Standaard

Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft

En waarom zou ik geen legale vista kopen?
Even het te duur ter zijde.
Nog veel problemen, veel groter van installatie dan de functies die nodig zijn, prestaties die achter lopen bij de concurrentie, beveiliging die minder voorstelt dan belooft en niet veel hoger is dan XP, Driver en software problemen Third party, enz.
Vraag niet om bronnen, de lijst zou te groot worden. Hier op het Fora zijn ze allen al onderbouwd geweest, zo goed dat er niet eens meer op gereageerd wordt. En de lijst met rottigheid groeit per week, in nieuwsberichten, fora en reacties.
Er wordt zelfs (en niet alleen door mij) een vergelijk getrokken naar ME.
En ik zal zeker nu voorlopig mijn XP niet verruilen voor een Vista, al kreeg ik de duurste gratis.

Oja, de laatste nieuwe, paar maanden terug, klachten over WGA verkeer naar MS, passen ze het aan, nu beginnen ze weer opnieuw. Niet alleen Windows is het probleem, maar ook de houding van MS.

Laatst gewijzigd door pol528 : 9 March 2007 om 17:24
pol528 is offline  
Oud 9 March 2007, 20:18   #28
roelientjeL
PCM Guru

Standaard

mircoschoft (ik noem het nu voortaan KleinZacht en windows noem ik Vensters en vista noem ik ff Longhorn, ik begin namelijk steeds meer een hekel aan KleinZacht te krijgen)
heeft inderdaad in het begin geluk gehad. Er was toen nog niet echt een concurent. Nu heeft KleinZacht een monopoly positie, omdat bijna alle programma's werken op Vensters. Als er nu een GOED (linux niet omdat daar veeeeel te weinig programma's voor zijn gemaakt/werken) OS zou worden gemaakt dan zou KleinZacht ook een zijn best gaan doen! Niet de heletijd uitstellen, aan zijn beloftes voldoen, het NOG gemakkelijker te maken. Het is net zoals met nVidia en Ati, Intel en AMD. Die zitten elkaar zo op te jagen, dat schiet tenminste op! En het word bijna letterlijk met de dag goedkoper!

Nu ff over Longhorn; ik zou het niet kopen, ik heb hem namelijk en het werkt voor geen meter! Programma's die het niet fatsoenlijk doen, als je multi-boot hebt dan kun je niet fatsoenlijk bij je XP map komen en ga zo maar door! Ik heb nu de niet zo legale versie van Longhorn Ultimate (die eene time crack, ik hoefde er egt niet lang voor te zoeken hoor! kei simpel! ,het progje FTD of FTD WatchDog, daar posten mensen op dat progje als ze iets zien of hebben geplaats in nieuwsgroepen, IK GEEF HIER GEEN HINTS WANT DE VENSTERS LANGEHOORN DINGEN STAAN ER NIET OP! IK HERHAAL IK GEEF HIER GEEN HINTS/ LINK OF IK HELP IEMAND! ZE STAAN ER BIJ MIJN WETEN NIET MEER OP!) hij start wel lekker op, nieuwe installatie maar het werkt allemaal zo slecht!

dat was mijn verhaal,
goede dag allemaal!

Laatst gewijzigd door roelientjeL : 9 March 2007 om 20:19 Reden: FTD site ga ik niet geven
roelientjeL is offline  
Oud 9 March 2007, 20:39   #29
shellghost
ModeratorPCM Lord

Standaard

Klagen is een ding, iets maken is een ander.
Ik stel een nieuwe wedstrijd voor.
Code een OS.
Wel met de zelfde functionaliteit als Windows en wat minder resources gebruikt dan Linux.
Wellicht een idee?
Oud 9 March 2007, 20:45   #30
pol528
PCM Lord

Standaard

Citaat:
Klagen is een ding, iets maken is een ander.
Ik stel een nieuwe wedstrijd voor.
Code een OS.
Wel met de zelfde functionaliteit als Windows en wat minder resources gebruikt dan Linux.
Wellicht een idee?
Inderdaad, en dat is ook weer iets anders dan kritisch je mening geven over een product dat door het allergrootste IT bedrijf ter wereld is afgeleverd.
Als je de jaren en arbeid uren in ogenschouw neemt is Ubuntu een broekje met veeeel betere prestatie/arbeid verhouding, bruikbaarheid in bepaalde groepen daar gelaten. Ze hebben in ieder geval hun beloften waargemaakt, is van Vista/MS niet te zeggen.
pol528 is offline  
Discussie gesloten

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten