advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > Software, Games & OS > Windows Vista

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 25 January 2007, 10:57   #11
YevgenyQuinne
PCM Lord

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shellghost Bekijk bericht
Ik vind dat geen blunder eerlijk gezegt.
Liever dat ze later iets toevoegen wat beter ontwikkeld is dan iets al meteen toevoegen wat half werkt.
Zoals WinFS.
Microsoft heeft al vrij snel laten weten dat WinFS niet in de final versie van Vista kwam omdat het meer werk was dan ze eerst bedacht hadden.
Een blunder zou dus zijn wanneer ze het wel uitgebracht zouden hebben maar dat het verschrikkelijk zou werken.
Je hebt wel gelijk in dat opzicht. Maar ze hebben wel wat blunders gemaakt als de PR-campagne van Vista: http://tweakers.net/nieuws/45754/

YevgenyQuinne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2007, 11:04   #12
pol528
PCM Lord

pol528's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik verwacht dat je als consument zijnde niet echt veel van die problemen zal merken Ispars.
Dit is wat je aan Ispars aangeeft, de kennis die je daarover kunt hebben komt dus uit een Beta. Ispars werkt met een Beta. Wanneer je opzoekt wat een Beta inhoud is en blijft het een test versie. Elke testversie heeft grotere risico's dan een zogenoemde Final.
Een Beta van FireFox zal minder impact hebben als een Beta van je adressen software, maar volledig op een Beta besturing systeem is weer wat anders.

Ik heb BSOD, vast lopers. klachten en/of het recht erop, bugs en aanverwanten niet neergepend, als je met Beta's werkt is dat er een onderdeel van. Legaal of illegaal maakt me zelfs niet uit. Het gaat mij er om dat niemand op dit moment kan bepalen of het wel of niet veel of weinig uitmaakt. Het gaat er om dat Vista voor de gebruikers met de vreemdste eisen pas over een week gaat beginnen met zijn intrede. Hier valt of staat de gebruikers ervaring met de eventuele bugs/tekortkomingen.

Dat dit met SP1 sterk verbeterd oke, dat we in de toekomst 2 en misschien 3 ook nog krijgen weten we niet. Het kan, en ik hoop, dat Vista in ontwerp echt goed is en dat er maar een klein beetje patchen/updaten nodig is. Maar nu is het nog (veel) te vroeg om dat vast te stellen. (en de ervaring met MS heeft anders geleerd).

De waslijst aan verbeteringen XP SP2 gaf aan dat er toen veel mis was met XP, deze zijn voordat SP2 uitkwam ook al met up-dates binnen gekomen, ik bedoel eigenlijk dat we toen pas een echte XP installatie cd kregen die stabiel en redelijk volledig installeerde. Slaapstand, schijven met grotere cache, snelle schijf ondersteuning en nog veel meer niet driver problemen werden toen pas opgelost vanaf installatie. Die zijn/waren wel belangrijk en gaan dan niet over BSOD of driver problemen.

Vista op zich zal wel goed (genoeg) draaien, ik heb even gestoeid met een (legale) beta. Maar ik wacht de eerste maanden zeker nog de reacties af voor ik ook maar denk te besluiten aan overgaan. Eerst moeten na uitkomen de software boys laten zien dat de bestaande software draait en er geen vreemde zaken meer zweven. Voor zover het nu laat aanzien heeft MS zijn best gedaan, nu nog laten zien dat het goed genoeg is.
pol528 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2007, 11:51   #13
Mantronix
Just Joined!

Standaard

Ik heb de beta versies getest, ik heb de retail Nederlandse Versie al een maand, ik heb de Billgates versie een tijdje gehad en heb momenteel een Business license voor de Business versie van Vista en ik heb een Vista Ultimate draaien met een Timerstop.

Vista is net als elk nieuw systeem onderhevig aan bugs. Op een gegeven moment wordt er van een ontwikkelaar als microsoft verwacht Vista op de markt te brengen. Dit vind vaak plaats onder tijdsdruk... zo ook met Vista.
Hierdoor kunnen er dingen over het hoofd gezien worden, dit is heel normaal.

Wanneer je niet onderhevig wil zijn van problemen met oude software die niet compatible is installeer dan gewoon de laatste versies, vaak zijn deze wel compatible.

Voor de rest kun je problemen krijgen met je hardware drivers, dit is nou eenmaal zo, nieuw produkt nieuwe drivers.

Ik raad iedereen aan om je oude besturingssysteem niet te formatteren.
Kies voor een dualboot! je kan altijd nog compleet over
Mantronix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2007, 11:56   #14
pol528
PCM Lord

Standaard

Citaat:
Vista is net als elk nieuw systeem onderhevig aan bugs. Op een gegeven moment wordt er van een ontwikkelaar als microsoft verwacht Vista op de markt te brengen. Dit vind vaak plaats onder tijdsdruk... zo ook met Vista.
Hierdoor kunnen er dingen over het hoofd gezien worden, dit is heel normaal.
We hebben het over Microsoft, de grootste, de rijkste, de meest ervaren (vanaf Windows 1) desktop bouwer ter wereld, ze hebben de meeste Developers, de meeste b?ta testers en de ruimste financi?n, ze maken de meest gebruikte software ter wereld. Hier moet goed genoeg toch al zeer goed zijn.

Als er een aantal kleinigheden niet goed zitten in functies en drivers die pas na uitbrengen boven water (kunnen) komen ben ik het met je eens. Maar als je diverse fora en critici doorleest is er veel meer mis met Vista dan alleen een incidentele bug.

Als je de moeite neemt om kadaitcha.cx/vista/ te lezen (jammer genoeg in het Engels), zul je versteld staan van misser, foutjes, fouten en cruciale blunders in Vista. Inderdaad zullen er muggen ziftingen tussen zitten, maar in die hoeveelheid is het niet gezond meer. Er zal een ontzettend groot en vol SP1 moeten komen om het op te lossen en/of bij te werken.
Oud 27 January 2007, 12:15   #15
Devsphere
PCM Lord

Standaard

Ok, ik maakte me al zorgen toen ik het artikel las.
Maar het valt waarschijnlijk allemaal wel wat mee, gelukkig .
Devsphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2007, 12:17   #16
YevgenyQuinne
PCM Lord

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pol528 Bekijk bericht
We hebben het over Microsoft, de grootste, de rijkste, de meest ervaren (vanaf Windows 1) desktop bouwer ter wereld, ze hebben de meeste Developers, de meeste b?ta testers en de ruimste financi?n, ze maken de meest gebruikte software ter wereld. Hier moet goed genoeg toch al zeer goed zijn.
Waar! Maar ondanks dat Vista hun 6 miljard heeft gekost hebben ze het niet voor elkaar gekregen. Maar ze moeten met een hoop dingen rekening houden zoals de antitrust wetten overal ter wereld (Amerika, Korea, Europa) andere ontwikkelaars. (Neem patchguard die alweer een API heeft gekregen) en terugwaardse ondersteuning voor vorige versies van Windows. Ergens moeten ze toch missers maken...

Citaat:
Als er een aantal kleinigheden niet goed zitten in functies en drivers die pas na uitbrengen boven water (kunnen) komen ben ik het met je eens. Maar als je diverse fora en critici doorleest is er veel meer mis met Vista dan alleen een incidentele bug.
Ik heb nog geen ervaring ermee, het probleem waar Vista mee heeft te maken zijn de drivers. Grote bedrijven komen er maar niet mee over de brug. Derde partijen hebben ook schuld.

Citaat:
Als je de moeite neemt om kadaitcha.cx/vista/ te lezen (jammer genoeg in het Engels), zul je versteld staan van misser, foutjes, fouten en cruciale blunders in Vista. Inderdaad zullen er muggen ziftingen tussen zitten, maar in die hoeveelheid is het niet gezond meer. Er zal een ontzettend groot en vol SP1 moeten komen om het op te lossen en/of bij te werken.
Leuke verhaal op de site!

Oud 27 January 2007, 12:35   #17
pol528
PCM Lord

Standaard

Wat je maar mee vind vallen, verdwijnende data, waarschuwingen die niet weg kunnen of je moet weer volledig alle beveiligingen uit zetten, enz. enz.
Ik betwijfel of je wel het volledige artikel gelezen hebt, het zijn veel pagina's en ze worden nog uitgebreid.
Oud 27 January 2007, 12:38   #18
YevgenyQuinne
PCM Lord

Standaard

Citaat:
Wat je maar mee vind vallen, verdwijnende data, waarschuwingen die niet weg kunnen of je moet weer volledig alle beveiligingen uit zetten, enz. enz.
Ik betwijfel of je wel het volledige artikel gelezen hebt, het zijn veel pagina's en ze worden nog uitgebreid.
Ik ben nog aan het lezen, maar ik vind de opzet van het verhaal voor zover ik het gelezen heb leuk.

Oud 27 January 2007, 17:17   #19
shellghost
ModeratorPCM Lord

shellghost's schermafbeelding

Standaard

Wordt dit artikel bedoeld?
http://kadaitcha.cx/vista/dogsbreakfast/index.html
Oud 27 January 2007, 17:30   #20
pol528
PCM Lord

Standaard

Ja, dat artikel wordt bedoelt, zelfde link aantal posts terug.
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten