advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Oud 8 September 2010, 17:24   #1
bartbrussel
Just Joined!

Standaard probleem Vista

Hallo iedereen.

Ik zal zo precies mogelijke informatie proberen te geven, maar angezien ik zowat een leek ben met informatica riskeert het wat tekort te komen.

In ieder geval: ik heb een stommiteit begaan toen ik m'n computer afsloot toen Windows automatische installaties begon te installeren die alles platlegden. Ik heb een Acer Aspire 5935G met duoprocessor, 2,4Ghz, 1066mhz fsb, waar een Windows Vista opstaat.

Als ik deze nu opstart, komt er eerste bericht dat windows niet kan opgestart worden door recente wijzigingen in hardware of software. Met twee keuzes (beginherstel, aangeraden; en Windows normaal opstarten.) Beide keuzes geven hetzelfde resultaat: een blauw scherm met :

a problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer. (...) if problem continues, disable or remove any newly installed hardware or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing. If you need the safe mode press F8 while restarting ...

dit heb ik dus gedaan, in safe mode opstarten, ... computer herstart, en terug bij zelfde eerste bericht en blauw scherm. Heb vervolgens 'Systeemherstel' geprobeert, lukte ook niet.

Toen raadde iemand me aan met Linux te herbooten, dus heb ik ubuntu Live CD erin gestopt, de Boot-prioriteit verandert naar CDROM, en het blijft maar op het eerste bericht stoten en op het blauwe scherm uiteindelijk.

weet niet goed wat er mij nog te doen staat.

is er een mogelijkheid om mijn gegevens op een of andere manier te recupereren en de computer te herinstalleren, of kan ik beter naar professionele hulp zoeken?

alvast bedankt

Bart
bartbrussel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 September 2010, 19:40   #2
EdP
PCM Lord

EdP's schermafbeelding

Standaard

Dat je ook Linux niet kunt opstarten kan volgens mij maar 1 ding betekenen: er zit een bad sector op je harde schijf. Zoiets heb ik n.l. zelf ook een keer gehad, ik was erg verbaasd dat ook Linux niet wilde opstarten, maar dat lag dus aan een bad sector op schijf.

Dit kun je proberen te repareren met HDD Regenerator.
Dat was ook bij mij de oplossing. (en alsnog een nieuwe schijf gekocht)
Oud 9 September 2010, 13:59   #3
bartbrussel
Just Joined!

Standaard

bedankt,

maar hoe kan ik die HDD regenerator toepassen als ik mijn computer niet opgestart krijg? Iemand vertelde mij een gewone Windows Vista DVD te lenen, en deze te booten, en vervolgens repareren... dat eens proberen?

mvg, bart
Oud 9 September 2010, 17:19   #4
EdP
PCM Lord

EdP's schermafbeelding

Standaard

HDD Regenerator kun je bootable maken, het programma toont je zelf die optie.
Ook kun je het op andere bootable media plaatsen.
Oud 10 September 2010, 15:55   #5
bartbrussel
Just Joined!

Standaard

Het probleem is dat ik hier enkel Macs heb, en kan daar hdd regenerator niet op deftig op downloaden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten