advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > Software, Games & OS > Windows 7

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 23 October 2011, 18:37   #1
vicekillers
PCM Newbie

vicekillers's schermafbeelding

Standaard PC loopt vast als de pc Inactief is

Goedeavond,

Reeds heb ik een probleem met mijn computer, en ik heb al verschillende manieren geprobeerd om dit op te lossen.. Maar nog geen succes. (Ik heb dit al sinds een paar weken)

Als ik een Tijdje niks doe met mijn PC, (Koffie zetten, of naar de winkel)
Gaat mijn PC natuurlijk eerst naar de Screensaver, en dan na een tijdje gaat het hele scherm zwart (Dat is normaal). Dan meestal ben ik binnen een half uur of drie kwartier terug.
Ik probeer dan mijn pc te ontwaken via mijn Muis of Toetsenbord, Maar dat is geen succes.. De PC is dan niet uit want ik heb Slaapstand op "Nooit" gezet in Energiebeheer.

De reden waarom ik denk dat die vastloopt is dat ik een LCD schermpje heb op me toetsenbord met daarop de tijd (Logitech G15). De Klok word Nooit onderbroken door iets anders, En heeft voorheen altijd gelopen.

Nu denk ik dat mijn computer de USB poorten afsluit? waardoor alles bevriest, En dat ik daarom de pc niet meer kan wakker maken. (of is het een fout in Windows zelf?)

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft, Want er zit niks anders op om de PC dan weer te herstarten, en daar word ik een beetje moe van.

PC Specs:
Windows 7 Ultimate 64-Bit
AMD Phenom x6 1095T
MSI Twin-Frozr II GTX 470 (1,5GB versie)
ASUS M4A88TD-V /USB3
12 GB RAM

Iedergeval bedankt voor het lezen.

Met vriendelijke groeten,
Mike
vicekillers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 October 2011, 20:46   #2
tj0nge
PCM Lord

tj0nge's schermafbeelding

Standaard

Loopt dat klokje op de systeemtijd, of houd het zelf de tijd bij?
Je zou in ieder geval eens kunnen proberen de computer zo'n relatief lange tijd inactief te laten draaien zonder het toetsenbord aangesloten, dan kun je in ieder geval zien of dat werkelijk de oorzaak is.
Toch moet ik er wel bijzeggen dat het (energieverbruik etc.) geen kwaad kan je computer toch uit of in slaapstand te zetten...

Waarom zegt de PLUS 'Plus geeft meer... veel meer!' als ik zojuist zie dat er in een dicht pak sultanas een pakje te weinig zat?
tj0nge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 October 2011, 23:13   #3
vicekillers
PCM Newbie

vicekillers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Loopt dat klokje op de systeemtijd, of houd het zelf de tijd bij?
Je zou in ieder geval eens kunnen proberen de computer zo'n relatief lange tijd inactief te laten draaien zonder het toetsenbord aangesloten, dan kun je in ieder geval zien of dat werkelijk de oorzaak is.
Toch moet ik er wel bijzeggen dat het (energieverbruik etc.) geen kwaad kan je computer toch uit of in slaapstand te zetten...
Dankje wel voor je reply,

Ja het klokje loopt mee met de Systeemtijd.
Ik ga iedergeval proberen om het toetsenbord eraf te halen en de muis, en dan zien of dat het probleem is.

(Slaapstand doe ik alleen als ik meer dan een uur weg ben.)
vicekillers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2011, 22:20   #4
sjonny de lagger
PCM Newbie

Standaard

Ik zou het aanraden om 's avonds de PC uit te zetten en kijken hoe het PC gedurende de hele dag loopt.

Misschien laat je hem te vaak aan. Weken of maanden. Probeer het af en toe minder aan te zetten

Laatst gewijzigd door sjonny de lagger : 2 November 2011 om 22:23
sjonny de lagger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 November 2011, 22:28   #5
sjonny de lagger
PCM Newbie

Standaard

Het kan ook omdat je veel download. Ik had een PC waar ik veel mee ging downloaden en daardoor bevries. Het lukte alleen om hem normaal te reageren door het downloaden stop te zetten en de PC te restarten.

Misschien moet je het downloaden stoppen, wanneer je wilt werken op je PC.

groet.
sjonny de lagger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2011, 14:44   #6
wolter
PCM Newbie

wolter's schermafbeelding

Standaard

Een PC kan makkelijk lang aanstaan. Heb een eigen radiostudio met daarin 5 PC's en een laptop met allen Win 7 Ultimate NL en die lopen allen al ruim 3/4 jaar aaneengesloten met enkel af en toe een herstart voor noodzakelijk updates ,
s'nachts dat wel.

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten