advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Ga terug   PCM Forum > Software, Games & OS > Mac OS X

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 13 December 2009, 18:42   #11
daandank
Just Joined!

Standaard

wooowww
ehhh waar moet ik dan precies op letten want er komen nogal veel codes enzo en ehhh is er misschien een gedeelte waar ik speciaal op moet letten of een paar letters bij elkaar?
daandank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 December 2009, 21:00   #12
edwinh
PCM Enthusiast

edwinh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ehhh waar moet ik dan precies op letten want er komen nogal veel codes enzo en ehhh is er misschien een gedeelte waar ik speciaal op moet letten of een paar letters bij elkaar?

Het enige waar je op moet letten in dit geval is de regel die er staat als de tekst stopt. Als ze bijv zegt "waiting on ....... device" De ...... kan van alles zijn USB, Root, etc

Verbose mode is niks anders dan dat je in tekst ziet wat de MAC allemaal opstart. Als er ergens hardware defect is of een driver ontbreekt of deze is niet goed dan stopt de tekst. In jouw geval ga ik, gezien jouw antwoord, ervan uit dat de tekst bij jou niet is gestopt en dat ze meteen doorstart naar het aanmeldt scherm.

Als dit zo is dan kun je ervan uitgaan dat alle hardware en de drivers in orde zijn. Als dit niet zo is schrijf de regel op waarbij de tekst stopt en post hem hier.

Hieronder 2 evt oplossingen voor je probleem:

1e oplossing: Boot vanaf de installatie Leopard DVD. Ga naar disk Utilities (menu bovenin) en probeer vanuit daar je schijf te controleren en evt te repareren. Kijk hier voor evt uitleg over disk repair:

http://kb.wisc.edu/helpdesk/page.php?id=3810

Dit kan ook in Leopard zelf alleen wil dit dan nog wel eens vastlopen. Probeer het dus vanuit de DVD.

In dit menu kan je ook "repair permissions" uitvoeren. Als er nieuwe software/updates geinstalleerd zijn willen deze nog wel eens verkeerd staan.

Kijk evt hier voor uitleg wat dit is en hoe het werkt:

http://guides.macrumors.com/Repairing_Permissions

Mocht het nu nog steeds niet werken probeer de 2e oplossing:
Maak een nieuwe gebruiker aan. Bij Sytem Preferences - accounts - add new user

Log vervolgens in onder de nieuwe gebruiker en kijk of hier het probleem zich ook voordoet door programma?s op te starten.

Laat weten hoe het gaat en of het lukt

Succes
edwinh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 December 2009, 21:19   #13
daandank
Just Joined!

Standaard

hoi hoi sorry dat ik zo laat reageer maar ik was op een korte vakantie.
daarom heb ik de 1e optie nog niet kunnen uitproberen, de 2e lukte in ieder geval niet ik heb nu mijn hoop dus gevestigd op de 1e ik ben nu opzoek naar de dvd en ik denk dat ik hem zo wel vind dus morgen probeer ik et ff
groetjes en bedankt voor de help alvast (als de 1e lukt en anders ook!)
Oud 22 December 2009, 19:17   #14
edwinh
PCM Enthusiast

edwinh's schermafbeelding

Standaard

Gebruiker aanmaken MAC:

Klik op "System Preferences" in het dock onder op scherm. Het symbooltje met de tandwieltjes. Er opent een menu.
In de onderste balk "system" staat "accounts". Klik hierop.

Klik vervolgens op het slotje om te " unlocken" Hier moet je je user password invullen. Hetzelfde password dus als die je intypt om je aan te melden. Als je daar geen password gebruikt hoeft dit niet.

Klik vervolgens op het "+" symbool. Er verschijnt en menu waarbij je een account kan aanmaken. Kies hier voor een administrator account. Vul alle velden in en druk op "create account".

Meldt je vervolgens af en meldt aan onder je zojuist aangemaakt account. Start hier programma's op om te testen.

Om je "repair permissions" uit te voeren start je, zoals eerder gezegd, op met de Leopard DVD.

Boven in beeld druk je in de balk op "disk utility". Er opent een menu en geef hem even de tijd het systeem te scannen. Aan de linker kant verschijnt nu je harde schijf met partities. Klik 1 keer op je harde schijf. Rechts opent zich een 2e menu. Onderin staat "verify disk permissions" en "repair disk permissions". Klik eerst op verify en hierna op repair als er fouten worden gevonden.

Succes

Laatst gewijzigd door edwinh : 22 December 2009 om 19:27
edwinh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2010, 15:57   #15
daandank
Just Joined!

Standaard mac..

Ik heb de mac opnieuw ge?nstalleerd, ik had huisarrest voor n tijd maar nu niet meer alles doet het nu goed
bedankt allemaal!!!
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten