advertentie

Dit forum is niet langer actief. Voor vragen kun je voortaan terecht in de Vraag & Antwoord-rubriek van PCMweb.nl

Oud 4 September 2007, 13:47   #1
Nobully
Just Joined!

Standaard access query in lijst

Hallo ik zit met het volgende probleem , kzal het wat simpeler voorstellen dan waar ik mee bezig ben

ik heb dus twee tabellen tabel A en tabel B

Tabel A bestaat uit Artikelnummer en werknemer en klant

Tabel B is de lijst met de werknemers en bestaat uitwerknemerid en werknemer

ik heb tabel B met de wizard aan tabel A gekoppeld

nu wil ik een query maken om te zoeken op werknemer zodat je alle artikelnummers van die werknemer ziet, maar dat lukt me maar niet

dus ik maak een query met de tabel A en zet bij criteria van werknemer " [Geef de werknemer]" en ik typ de werknemer juist in (want dat moet bij zo een stukje code anders moet je like "*" & [Geef de werknemer] & "*" ingeven!!

Kan iemand me hier mee helpen

alvast bedankt
Nobully is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 September 2007, 20:46   #2
stonewire
PCM Engineer

Standaard

wil je aan die query een medewerkernr mee geven of wil je een tabel alle werknemer nr met alle artikelen?

even voor de duidelijkheid, kan je een tabel maken met de resultaten die je verwacht?
stonewire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 September 2007, 07:13   #3
Nobully
Just Joined!

Standaard

Het probleem zit zo, ik kan kiezen tussen een aantal werknemers in tabel A die ik in tabel B heb ingevoegd..

Maar als ik een parameterquery maak dan ben ik er nu ondertussen achtergekomen dat ik het getal van tabel B moet ingeven om de overeenkomstige werknemer te zoeken.

Ergens heb ik waarschijnlijk een fout gemaakt maar kzit nu toch al aardig een tijdje te zoeken en ik vind maar niet hoe ik het kan oplossen of waar mijn fout zit...

Tabel B bestaat uit autnummering en werknemers, dus als ik zoek met parmeterquery zoek ik eigg achter de nummers :s
Oud 5 September 2007, 09:21   #4
Nobully
Just Joined!

Standaard

Oke srry voor de last maar kheb het na lang zoeken toch zelf gevonden (meer dan 4h) oke erg hee oe dat je achter een klein probleempje kan zoekn

maar kzit nu met een volgend probleem:

Ik zou graag ene query maken waar men de volgende twee parameters moet uitfiltern

de naam van een werknemer en dan of het probleem openstaand is of niet wat aangeduid wordt met een vinkje (ja/nee dus) hoe zorg ik ervoor dat het probleem ook openstaand is wat moet ik in de criteria invullen bij het ja/nee gedeelte???
Oud 5 September 2007, 09:36   #5
stonewire
PCM Engineer

Standaard

kan je de tabellen laten zien (zonder data)? ik denk dat het handiger is als je ook weet om welk probleem het gaat.
stonewire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 September 2007, 14:53   #6
Nobully
Just Joined!

Standaard

Welja kheb het dan maar als volgt opgelost

kheb een lijstje gemaakt met ja en nee in tabel dus

en dan heb ik het volgende gedaan, gezorgd voor een keuzelijst ja en nee

want met het vinkje weet ik maar niet welke criteria ik moet gebruiken dus dan is dat maar zo opgelost maar als er zijn die weten hoe ik het zou oplossen met het vinkje das nog altijd welkom
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten